Momo Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Er en psykiater som jobber som avtalespesialist på noen måte forbehold de med litt mer alvorlige lidelser? Jeg føler at jeg med mine småproblemer vil ta opp plass som noen andre trenger mye mer enn meg.Hvordan gjør en avtalespesialist vurdering i forhold til eventuell utredning og lengde av behandlig når henvisningen inneholder relativt lite informasjon (fordi man selv ikke helt vet hvor problemet ligger eller hva man trenger)? 0 Siter
Trine Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Min erfaring er at man skal ha en veldig utfyllende henvisning om man skal få time hos dps. Alternativt må man finne en psykolog med avtale, men da er det veldig lang ventetid. Om du føler du bare har moderate plager så bør du sjekke om kommunen har tilbud om "rask psykisk helsehjelp". Da får man time fort, det er gratis og man trenger ikke henvisning.https://helsedirektoratet.no/folkehelse/psykisk-helse-og-rus/rask-psykisk-helsehjelp 0 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Er en psykiater som jobber som avtalespesialist på noen måte forbehold de med litt mer alvorlige lidelser? Jeg føler at jeg med mine småproblemer vil ta opp plass som noen andre trenger mye mer enn meg.Hvordan gjør en avtalespesialist vurdering i forhold til eventuell utredning og lengde av behandlig når henvisningen inneholder relativt lite informasjon (fordi man selv ikke helt vet hvor problemet ligger eller hva man trenger)?Avtalespesialistene har tradisjonelt hatt ganske stor frihet både mht hvilke pasienter de velger å tilby behandling og omfanget av behandlingen. De mottar ofte adskillig flere henvendelser enn de har kapasitet til å behandle, så mange vil få avslag. Ofte vil spesialisten ønske å ha noen samtaler med deg før dere tar stilling til om behandling skal igangsettes. 0 Siter
Momo Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Takk for svar Jeg er ganske sikker på at avtalespesialist er det rette tilbudet for meg. Selv om plagene er moderate så tror jeg det er meg selv som er en vesentlig del av problemet. Jeg ser for meg at det tar tid å få til omfattende endringer i seg selv.Hvor lenge kan man få gå til en slik spesialist dersom man virkelig trenger en del tid? For å spørre litt annerledes: Når gir de deg opp? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Avtalespesialister er så uensartede. Noen gir deg aldri opp. Pasienter som går og går: Lite arbeid med nyjournal eller journalnotater eller epikriser. Lettjente penger. 0 Siter
Momo Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Avtalespesialister er så uensartede. Noen gir deg aldri opp. Pasienter som går og går: Lite arbeid med nyjournal eller journalnotater eller epikriser. Lettjente penger.Da vet jeg ikke hva som er verst, jeg: Å bli gitt opp eller å skulle ta ansvar for å si ifra når det ikke fungerer. 0 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Hvis du bor i Oslo, så har du sannsynligvis rett i at du kan få den beste behandlingen hos en avtalespesialist. 0 Siter
Momo Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Skrevet 2. oktober 2015 Hvis du bor i Oslo, så har du sannsynligvis rett i at du kan få den beste behandlingen hos en avtalespesialist. Mhm, jeg gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.