AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har hatt det ganske hektisk på jobb nå, og når jeg da har problemer med konsentrasjonen under stress, så fungerer det dårlig. Jeg kommer inn i en spiral der alt tar lengre tid å få gjort og jeg blir enda mer stresset. Hodet fungerer enda dårligere. Før jeg ble syk fungerte jeg heller bedre under stress. Men jeg har prøvd å gjøre så godt jeg kan likevel. Jeg reagerer sterkt på alle irritasjoner jeg merker når jeg ikke klarer alt. Dette får meg til å føle meg veldig mislykket. Når jeg hadde mye mindre å gjøre og hadde kontroll over alt, så følte jeg meg mer vellykket, selv om jeg da hadde mindre arbeidsmengde. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har hatt det ganske hektisk på jobb nå, og når jeg da har problemer med konsentrasjonen under stress, så fungerer det dårlig. Jeg kommer inn i en spiral der alt tar lengre tid å få gjort og jeg blir enda mer stresset. Hodet fungerer enda dårligere. Før jeg ble syk fungerte jeg heller bedre under stress.Men jeg har prøvd å gjøre så godt jeg kan likevel. Jeg reagerer sterkt på alle irritasjoner jeg merker når jeg ikke klarer alt. Dette får meg til å føle meg veldig mislykket. Når jeg hadde mye mindre å gjøre og hadde kontroll over alt, så følte jeg meg mer vellykket, selv om jeg da hadde mindre arbeidsmengde.Anonymkode: 140af...3efJeg tenker at det viktigste du her kan gjøre er å jobbe med din egen aksept av deg selv. 0 Siter
cathlin Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Hvor er det irritasjonene kommer fra? Kjenner du noe irritasjosjon selv? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Hvor er det irritasjonene kommer fra? Kjenner du noe irritasjosjon selv?Jeg kan ikke si hvor irritasjonen kommer fra. Jeg er ikke irritert selv, men veldig frustrert. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tenker at det viktigste du her kan gjøre er å jobbe med din egen aksept av deg selv. Jeg har på mange måter aksept for meg selv: Men jeg skal gjøre alle fornøyd. Når jeg ikke klarer det så får jeg problemer med meg selv. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har på mange måter aksept for meg selv: Men jeg skal gjøre alle fornøyd. Når jeg ikke klarer det så får jeg problemer med meg selv.Anonymkode: 140af...3efHvorfor er det så viktig for deg å gjøre alle fornøyd? Er det en verdi du anbefaler også dine barn å orientere sine liv etter? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Hvorfor er det så viktig for deg å gjøre alle fornøyd? Er det en verdi du anbefaler også dine barn å orientere sine liv etter?Jeg har nok oppdratt barna bedre på det området enn meg selv. Jeg har vel prøvd å gi de den verdien at vi skal gjøre så godt som vi kan. Og akseptere at vi ikke klarer alt. Vi klarer aldri å gjøre alle fornøyd. Men som jeg har sagt før så henger ikke fornuft og følelser sammen hos meg. Hvorfor det er så viktig for meg å gjøre alle fornøyd vet jeg ikke. Det ligger bare i meg. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg er overbevist om at du kan jobbe med å endre din tenkning og dine følelser rundt dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg er overbevist om at du kan jobbe med å endre din tenkning og dine følelser rundt dette.Så lenge jeg ikke har klart å endre det til nå, så tviler jeg på at jeg noen gang vil klare det. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
FGT Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Ja da må du holde deg til det, og ikke sette større krav til deg selv en det som er realistisk for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 Skrevet 3. oktober 2015 Ja da må du holde deg til det, og ikke sette større krav til deg selv en det som er realistisk for deg.Ja det er nok best å forholde seg til det som er realistisk. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. oktober 2015 Skrevet 3. oktober 2015 En meget sikker oppskrift på å mislykkes: Prøve å gjøre alle fornøyd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 Skrevet 3. oktober 2015 En meget sikker oppskrift på å mislykkes: Prøve å gjøre alle fornøyd.Jeg har noen motto i livet som jeg også har prøvd å overføre til mine barn. Det er bl.a. 1. Gjør noe med det du kan gjøre noe med, og lær deg å leve med det du ikke kan gjøre noe med. Samme hva du gjør klarer du ikke å tilfredstille alle mennesker.Ingen er feilfri, men vi må prøve å gjøre så godt vi kan. Vi må prøve å finne en fornuftig balanse.Men hva hjelper det når følelser og reaksjoner lever sitt eget liv på tvers av mine motto?Jeg misunner deg den evnen jeg har forstått du har på det området. Det gjør livet litt enklere. Anonymkode: 140af...3ef 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.