Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Hvordan kan man bli utredet for pf, finnes det noen spesialister på dette området ? Hvor da ? Føler jeg ikke får tilstrekkelig hjelp med alle disse forskjellige diagnosene og problemene ( åtte, ni ulike lidelser? ) Virker som folk rundt kun vil se meg som de vil. De vil ikke vite at jeg faktisk er veldig psyk. Oppfører meg villig som den kjekke, pene jenta jeg visst nok er ifølge andre.( er jo anonym så kan vel skryte av mitt utseende vel, det eneste jeg faktisk har føler jeg selv fordi jeg er så ødelagt ellers.) .Men alt er så kaos. Oppfører mg barnslig til tider også, gjemmer mg under dyna når jeg er lei meg eller sint på f.eks en psykepleier...Er ikke innlagt nå lenger, men begynner å mistenke folk ser ekstra lenge på meg, og vurderer meg. Glemte paranoia som en av de usikre lidelser. Henger mg opp i alt dette, kun fordi jeg mangler fremskritt og aldri får noen ny vurdering, og dette plager meg fordi det er så mange løse tråder. Vet ikke om det kom noe ut av dette innlegget...God natt. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Ingen her vet om det virker som du trenger hjelp, vel. God natt. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Ingen her vet om det virker som du trenger hjelp, vel. God nattman vet aldri:) Spurte ikke deg spesifikt akkurat. Så hva du mener er ikke det viktigste her. Kun hvis flere andre brukere er enig i deg. Da gir jeg meg. Kan være greit å se objektivt på egen sykdom av og til, for å få bedre selvinnsikt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Herregud, 8 forskjellige diagnoser..! Ikke negativt ment til deg, men det høres jo helt sprøtt ut.Vet ikke hvor i landet du bor, men Dagbehandlingsnettverket har oversikt over forskjellige behandlingssteder for pf. Ser ut som det stort sett er gruppeterapi, men vet at man utreder før man evt. får plass i en gruppe. Anonymkode: f8690...531 0 Siter
Psychopomp Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Spurte ikke deg spesifikt akkurat. Så hva du mener er ikke det viktigste her. Kun hvis flere andre brukere er enig i deg. Da gir jeg meg. Ah, du sliksom "isolerer" meg fra felleskapet. Det kan jo være et trekk av PF, ja. 0 Siter
frosken Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Hvordan kan man bli utredet for pf, finnes det noen spesialister på dette området ? Hvor da ? Føler jeg ikke får tilstrekkelig hjelp med alle disse forskjellige diagnosene og problemene ( åtte, ni ulike lidelser? ) Virker som folk rundt kun vil se meg som de vil. De vil ikke vite at jeg faktisk er veldig psyk. Oppfører meg villig som den kjekke, pene jenta jeg visst nok er ifølge andre.( er jo anonym så kan vel skryte av mitt utseende vel, det eneste jeg faktisk har føler jeg selv fordi jeg er så ødelagt ellers.) .Men alt er så kaos. Oppfører mg barnslig til tider også, gjemmer mg under dyna når jeg er lei meg eller sint på f.eks en psykepleier...Er ikke innlagt nå lenger, men begynner å mistenke folk ser ekstra lenge på meg, og vurderer meg. Glemte paranoia som en av de usikre lidelser. Henger mg opp i alt dette, kun fordi jeg mangler fremskritt og aldri får noen ny vurdering, og dette plager meg fordi det er så mange løse tråder.Vet ikke om det kom noe ut av dette innlegget...God natt. Hva legger du i å være "veldig psyk"? Hva mener du at helsepersonell ville ha gjort om de "skjønte" hvordan du har det?Er det en bestemt form for hjelp du selv tror vil være til nytte for deg? 0 Siter
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Herregud, 8 forskjellige diagnoser..! Ikke negativt ment til deg, men det høres jo helt sprøtt ut.Vet ikke hvor i landet du bor, men Dagbehandlingsnettverket har oversikt over forskjellige behandlingssteder for pf. Ser ut som det stort sett er gruppeterapi, men vet at man utreder før man evt. får plass i en gruppe. Anonymkode: f8690...531Ja, det gjør det. Får behandling for kun to av disse. De andre er så vidt utredet men det er ikke beroligende å vite man har kanskje en pf, sannsynligvis to stk...~Men du får bare la være å tenke på det og leve videre?! ikke så lett for meg nei, det holder ikke. Takk for tips. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Hva legger du i å være "veldig psyk"? Hva mener du at helsepersonell ville ha gjort om de "skjønte" hvordan du har det?Er det en bestemt form for hjelp du selv tror vil være til nytte for deg?Vil ha nye utredninger fordi det begynner å bli et stort rot alt dette. Sist gang jeg var innlagt,frivillig, var det ingen leger å snakke med, kun psykepleiere. Selv om det er veldig greit å prate med psykepleier, og det hjelper til en viss grad fordi de har en del kunnskap selv. Men ikke nok ang. selve behandlingen og utredning. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Ah, du sliksom "isolerer" meg fra felleskapet. Det kan jo være et trekk av PF, ja.ja,kanskje. Har ikke psykopatiske trekk da. Så er ikke slem med vilje, ikke alltid. 0 Siter
frosken Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Vil ha nye utredninger fordi det begynner å bli et stort rot alt dette. Sist gang jeg var innlagt,frivillig, var det ingen leger å snakke med, kun psykepleiere. Selv om det er veldig greit å prate med psykepleier, og det hjelper til en viss grad fordi de har en del kunnskap selv. Men ikke nok ang. selve behandlingen og utredning. Hvis jeg ikke husker feil, så har du fått en ADHD-diagnose? Bruker du medisiner i forhold til dette? Du har også sagt at du går til regelmessige samtaler på dps. Hva sier din behandler til dine ønsker om videre utredning?Jeg lurer på om du er på jakt etter noe som kanskje ikke helt finnes. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Hvis jeg ikke husker feil, så har du fått en ADHD-diagnose? Bruker du medisiner i forhold til dette? Du har også sagt at du går til regelmessige samtaler på dps. Hva sier din behandler til dine ønsker om videre utredning?Jeg lurer på om du er på jakt etter noe som kanskje ikke helt finnes. ja, korrekt. Men adhd diagnosen er blitt valgt bort i behandlingen, som om jeg skal gjemme den vekk og ikke tenke på den. Virker det som for meg. kanskje jeg har altfor høye forventninger til det norske helsevesenet ipsykiatrien. Eller kanskje er det kun meg som mener jeg behøver mer hjelp, at jeg kun innbiller meg ting. 0 Siter
frosken Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Hva slags samtaleterapi er det du har? Hvordan bruker dere tiden i timene?Når det gjelder personlighetsproblematikk, så behandles vel det best gjennom regelmessig poliklinisk behandling. Ut i fra ting du har skrevet her, så virker det som om du svinger fort og av og til krisemaksimerer i øyeblikket. Det er ansett som lite gunstig om behandlingsapparatet "svinger med", deres oppgave vil være å stå for en forutsigbar og konstruktiv tilstedeværelse.Det kan virke som om du og de som prøver å hjelpe deg, trenger en slags oppsummerende og forklarende samtale. Kanskje har de mer tanker bak det de gjør i forhold til deg enn du tror - eller kanskje har du rett i at de ikke har oversikt over situasjonen. En slik samtale fungerer best når det ikke er noen aktuell "krise". 0 Siter
grublerijenta Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Hva slags samtaleterapi er det du har? Hvordan bruker dere tiden i timene?Når det gjelder personlighetsproblematikk, så behandles vel det best gjennom regelmessig poliklinisk behandling. Ut i fra ting du har skrevet her, så virker det som om du svinger fort og av og til krisemaksimerer i øyeblikket. Det er ansett som lite gunstig om behandlingsapparatet "svinger med", deres oppgave vil være å stå for en forutsigbar og konstruktiv tilstedeværelse.Det kan virke som om du og de som prøver å hjelpe deg, trenger en slags oppsummerende og forklarende samtale. Kanskje har de mer tanker bak det de gjør i forhold til deg enn du tror - eller kanskje har du rett i at de ikke har oversikt over situasjonen. En slik samtale fungerer best når det ikke er noen aktuell "krise".Veldig enig med deg frosken. Dette burde være obligatorisk for all terapi, stoppe opp og ta en oppsummering for hvor man er på vei i behandlingen. Litt som "helikoptersynet" man bruker i kognitiv psykologi, slår det meg. Innfallsvinkelmetoden og krisehåndtering er brannslukning og kun det. Her svikter det sikkert altfor ofte 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.