Gå til innhold

Fluoxetin/null effekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tatt fluoxetin noen uker men har null effekt, er det vits å ta dem mer da eller bare avslutte?

Skrevet

Nå har jeg tatt fluoxetin noen uker men har null effekt, er det vits å ta dem mer da eller bare avslutte?

Det bør du diskutere med legen.

Skrevet

Det bør du diskutere med legen.

Han er bortreist nå, men får ta det opp med sykepleieren neste gang. Bekymrer meg at serumet på risperdal var så høyt, rart jeg skulle fortsette på 3 mg da. 

Skrevet

Hvor lenge har du gått på fluoxetin da?

Skrevet

Hvor lenge har du gått på fluoxetin da?

Husker ikke helt, men det er sikkert fire uker vil jeg tippe. Eller kanskje fem. Jeg blir redd når serumet er så høyt, får lyst å ta mindre risperdal. 

Skrevet (endret)

Husker ikke helt, men det er sikkert fire uker vil jeg tippe. Eller kanskje fem. Jeg blir redd når serumet er så høyt, får lyst å ta mindre risperdal. 

Akkurat det ville jeg ikke bekymret meg om, men hvis du ikke har merket noen virkning overhodet etter fem uker, kommer du neppe til å gjøre det.

Endret av slabbedask
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bruker du svarene jeg gir deg til noe?

Jeg skrev en gang om hvor lang tid det tar å komme opp i steady-state på nettopp fluoxetin, og at det derfor tar svært lang tid før du kan evaluere effekt.

Skrevet

Akkurat det ville jeg ikke bekymret meg om, men hvis du ikke har merket noen virkning overhodet etter fem uker, kommer du neppe til å gjøre det.

Ok NHD mener noe annet. 

Skrevet

Bruker du svarene jeg gir deg til noe?

Jeg skrev en gang om hvor lang tid det tar å komme opp i steady-state på nettopp fluoxetin, og at det derfor tar svært lang tid før du kan evaluere effekt.

Jeg har glemt det, når kan jeg evaluere effekt da? Og er det farlig med høyt serum på risperdal?

Skrevet

Tar det flere måneder før det virker da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan ta flere måneder, og kanskje må du ha høyere dose.

Det er ikke farlig å ha den serumkonsentrasjonen av risperdal/risperidon som du skrev om i et tidligere innlegg.

Skrevet

Ja, det kan ta flere måneder, og kanskje må du ha høyere dose.

Det er ikke farlig å ha den serumkonsentrasjonen av risperdal/risperidon som du skrev om i et tidligere innlegg.

Ok, takk. Da må jeg bare ha tålmodighet da vel. 

Bra det ikke er farlig da, føler jeg har for mye av det i kroppen da men. 

Skrevet

Bare sånn for å ha sagt det. Etter 5 uker på Fluoxetin kan du egentlig bare konkludere med at du kanskje må ha høyere dose... jeg sto på Fluoxetin i noen mnd (husker ikke helt, men mars/april(20mg), og fikk effekt på 60mg i slutten av August)

Det er de berømte T'ene...ting tar tid...og spesielt med denne medisinen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...