Gå til innhold

Blir du litt trist og nedfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir du litt trist og nedfor når du ser hvor mange venner og bekjente folk har på Facebook?

Anonymkode: e6f72...f0c

Skrevet

En god venn er bedre enn mange bekjente.  Du vet ikke om de har noe mer kontakt med alle disse.  Selv har jeg gamle klassekontakter og andre som jeg ikke har noe forhold til.  Det er faktisk kommet noen inn på vennelisten som jeg ikke engang kjenner. Så du kan ikke bedømme vennekretsen utifra vennelisten på facebook.

Hvis du ikke har en eneste venn forstår jeg det må være litt trist.

Anonymkode: bac8d...a8b

Skrevet

En god venn er bedre enn mange bekjente.  Du vet ikke om de har noe mer kontakt med alle disse.  Selv har jeg gamle klassekontakter og andre som jeg ikke har noe forhold til.  Det er faktisk kommet noen inn på vennelisten som jeg ikke engang kjenner. Så du kan ikke bedømme vennekretsen utifra vennelisten på facebook.

Hvis du ikke har en eneste venn forstår jeg det må være litt trist.

Har værken venner på Facebook eller i RL.

Skrevet

Det som er trist er å vite hvor mange, eller få, av de allerede få vennene jeg har på fb som faktisk er venner.

Skrevet

Har værken venner på Facebook eller i RL.

Har du aldri hatt venner heller?  Har du noen ide over hva som er årsaken?

Skrevet

Har du aldri hatt venner heller? 

Hadde et par stykker når jeg var barn.

Har du noen ide over hva som er årsaken?

Hjernen er skrudd galt sammen.

Skrevet

Hadde et par stykker når jeg var barn.

Hjernen er skrudd galt sammen.

Har du prøvd å oppsøke dagsenter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei :-) I vennskap og forhold er det kvalitet og ikke kvantitet som teller :-)

Skrevet

Jeg har heller ikke mange venner på facer'n. Jeg har nesten ikke noen venner i real life heller. Vennskap må pleies. Jeg har en veninde som jeg har kjent i mange år, som jeg og har vært litt involvert i en gang i tiden, hun har nesten 1500 venner på facer'n, hva er vitsen lurer jeg på. hehe

Skrevet

Har du prøvd å oppsøke dagsenter?

Nei.

Skrevet

Nei :-) I vennskap og forhold er det kvalitet og ikke kvantitet som teller :-)

Hvordan får man kvalitet ut av null venner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skrev ikke at det er ok å ikke ha venner. Jeg mener at vennskap er viktig. Men jeg oppfattet TS sitt spørsmål gikk på det å ha svært mange "venner" på FB.

Skrevet

Nei.

Hvis du virkelig ønsker venner så må du jo oppsøke steder der du har mulighet for å finne de. Kanskje må du endre litt på deg selv for at noen vil være venn med deg. Eksempelvis er det ikke mange som ønsker venner som er skikkelige grinebitere. Vi skal kunne være oss selv, men i en fornuftig grad.

Da dette er postet på psykiatri går jeg ut fra at du kanskje har en psykisk lidele. Da måtte vel psykriatisk dagsenter være et sted å begynne. Sjelden noe kommer av seg selv.

Skrevet

Hvis du virkelig ønsker venner så må du jo oppsøke steder der du har mulighet for å finne de. Kanskje må du endre litt på deg selv for at noen vil være venn med deg. Eksempelvis er det ikke mange som ønsker venner som er skikkelige grinebitere. Vi skal kunne være oss selv, men i en fornuftig grad.

Hadde det bare vært så enkelt.

Da dette er postet på psykiatri går jeg ut fra at du kanskje har en psykisk lidele. Da måtte vel psykriatisk dagsenter være et sted å begynne. 

Får ikke noe tilbud. Og ikke er jeg interessert i å gå på dagsenter for å kaste erteposer.

Skrevet

Får ikke noe tilbud. Og ikke er jeg interessert i å gå på dagsenter for å kaste erteposer.

Det er jeg enig i, samme her. Det er bare sorgen. Får ikke "venner" der, heller, det er bare masse folk du ikke relaterer til. Ikke noe gærnt med de som er der. Men min erfaring er at man aldri treffer noen man føler man har noe til felles med. Ikke utenfor dagsenteret heller, for den del. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å hygge seg sånn de gjør. Føle seg bra sammen med andre mennesker. Ikke at man føler seg noe bra alene, heller. Det har vel egentlig ingen hensikt å gå og legge seg. Hater den stillheten... pleier ofte å legge meg på dagtid, da er det mindre stille.

Anonymkode: 69e33...610

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...