Gå til innhold

Umodenhet og psykisk lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det vanlig å opptre umodent når man er deprimert, eller har det heller med pf å gjøre? For eksempel at man automatisk og uten å tenke over det, mentalt sett setter seg ned til "småbarnsalderen" eller et yngre utviklingstrinn i møte med terapeut p.g.a  behov for å bli møtt med omsorg og bli tatt vare på av en omsorgsperson/en autoritet. Tror slike ting dypest sett må komme av manglende omsorg (omsorgssvikt) i barndommen. Man har som barn og ungdom ikke fått den kjærlighet, støtte, omsorg man skulle ha hatt av foreldrene. Som voksen blir det da noen ganger slik at man tyr til leger og psykologer for å bli sett og hørt og kjenne seg ivaretatt. Men da har man vel pf? Det er vel ikke vanlig for deprimerte å oppføre seg sånn? (Barnslig og umodent).

Endret av anbr42
Skrevet

jeg har "ustabile og umodne trekk" i "manisk fase", ikke ellers

Skrevet

Interessant. Da kan det  sikkert skje i blandet episode også. Kanskje også i depressiv fase. (I bipolar sykdom.) Men jeg lurer jo på om det er sykdommen som kan få en til å opptre sånn og om det er vanlig, eller om en egentlig istedet er cella med personlighetsforstyrrelser.

Skrevet

en trenger ikke ha personlighetsforstyrrelser fordi om man har enkelte trekk en ikke klarer undertrykke i psyk fase

Skrevet

en trenger ikke ha personlighetsforstyrrelser fordi om man har enkelte trekk en ikke klarer undertrykke i psyk fase

Ok, da sier vi det sånn. ;)

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Jeg er bipolar II og dette kommer ofte når jeg har behov for omsorg. Jeg har vokst opp med foreldre som ikke har evnet å ta vare på meg. I alle kjærlighetsforhold jeg har hatt ender jeg opp med denne barnlige oppførselen. Jeg har ikke klart å feste det til opp- eller nedturer spesielt, men mer til behov for omsorg. Det er pinlig og slitsomt. Har aldri gått så langt at jeg har kommet til dette stadiet med behandler. Ei heller tatt det opp i behandling. Så kan noen noe om dette er jeg interessert i å lære. 

Anonymkode: b7397...874

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...