Gå til innhold

Avlyste tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå avlyste jeg tannlege, eller det var vel tannpleier jeg skulle til. Kommer jo ingen vei med den rarheten min, klarer ikke sitte i en tannlegestol da. Kunne jo tatt vival, men det bare demper det. Blir ikke helt borte. Men jeg burde vel gått, irriterer meg at det er så mye jeg ikke klarer. 

Skrevet

Nå avlyste jeg tannlege, eller det var vel tannpleier jeg skulle til. Kommer jo ingen vei med den rarheten min, klarer ikke sitte i en tannlegestol da. Kunne jo tatt vival, men det bare demper det. Blir ikke helt borte. Men jeg burde vel gått, irriterer meg at det er så mye jeg ikke klarer. 

Kjedelig, men du skjønner jo at du bare bør bite tenna sammen og gå til tross for ubehag. Hva er egentlig det verste som kan skje - det kan være greit å tenke på.

Håper du snart føler deg bedre.

Skrevet

Kjedelig, men du skjønner jo at du bare bør bite tenna sammen og gå til tross for ubehag. Hva er egentlig det verste som kan skje - det kan være greit å tenke på.

Håper du snart føler deg bedre.

Takk for det. Det verste som kan skje er jo at jeg besvimer. Jo jeg burde vel egentlig bare gå. 

Skrevet

Takk for det. Det verste som kan skje er jo at jeg besvimer. Jo jeg burde vel egentlig bare gå. 

Å besvime i tannlegestolen er ikke farlig. Det har jeg gjort selv en gang.

Skrevet

Klarer du å sitte i en vanlig stol da? Kanskje det kan være en start?

Skrevet

Å besvime i tannlegestolen er ikke farlig. Det har jeg gjort selv en gang.

Uff. 

Skrevet

Klarer du å sitte i en vanlig stol da? Kanskje det kan være en start?

Har problemer med vanlig stol og, var rar da jeg fulgte sønnen min til tannlege og. Og det etter to vival, trodde jeg skulle ramle av stolen. 

Skrevet

Har problemer med vanlig stol og, var rar da jeg fulgte sønnen min til tannlege og. Og det etter to vival, trodde jeg skulle ramle av stolen. 

Kan tannpleieren komme hjem til deg?

Skrevet

Kan tannpleieren komme hjem til deg?

Det tviler jeg på. Alt utstyret er jo der. 

Skrevet

Det tviler jeg på. Alt utstyret er jo der. 

Tannpleieren ser jo bare over og speil, "pirketing" og sånt småtter kan h*n jo ta med seg. Som en mildere start på å klare å dra til kontoret og sitte i tannlegestolen mener jeg.

Skrevet

Har problemer med vanlig stol og

Altså - hvis jeg ikke kunne sitte i en stol (og det ikke var pga. f.eks. skjelettkreft), hadde jeg laget et forferdelig rabalder inntil noe ble gjort for å bedre situasjonen. 

Du må enten bestemme deg for at disse følelsene ikke betyr nok til at de får lov å begrense livssituasjonen din til omtrent ingenting, eller forlange noe mer konkret av dem som følger deg opp, selv om du må gjennom noen ubehagelige undersøkelser eller noe sånt, for å komme videre.  Bobla di blir jo bare trangere og trangere.  For en stund siden kunne du gå ut hvis været var bra nok, nå kan du verken gå tur, besøke familien eller sitte i en stol.  Jeg føler med deg, men noe bør skje.   

Anonymkode: 65512...c4a

Skrevet

Tannpleieren ser jo bare over og speil, "pirketing" og sånt småtter kan h*n jo ta med seg. Som en mildere start på å klare å dra til kontoret og sitte i tannlegestolen mener jeg.

Hun renser jo tennene og. 

Skrevet

Hun renser jo tennene og. 

Nå er du bare vrang. En kjapp titt bare for å hjelpe deg ett skritt nærmere. Bedre det enn ingenting slik du gjør nå.

Skrevet

Altså - hvis jeg ikke kunne sitte i en stol (og det ikke var pga. f.eks. skjelettkreft), hadde jeg laget et forferdelig rabalder inntil noe ble gjort for å bedre situasjonen. 

Du må enten bestemme deg for at disse følelsene ikke betyr nok til at de får lov å begrense livssituasjonen din til omtrent ingenting, eller forlange noe mer konkret av dem som følger deg opp, selv om du må gjennom noen ubehagelige undersøkelser eller noe sånt, for å komme videre.  Bobla di blir jo bare trangere og trangere.  For en stund siden kunne du gå ut hvis været var bra nok, nå kan du verken gå tur, besøke familien eller sitte i en stol.  Jeg føler med deg, men noe bør skje.   

Ja noe bør skje men hva? Sykepleieren sier det er angst og at jeg må eksponere meg. 

Skrevet

Nå er du bare vrang. En kjapp titt bare for å hjelpe deg ett skritt nærmere. Bedre det enn ingenting slik du gjør nå.

Tror ikke hun kan komme hjem til meg uansett, og hun får jo bare sett da i tilfelle. 

Skrevet

Ja noe bør skje men hva? Sykepleieren sier det er angst og at jeg må eksponere meg. 

I dag har du gjort det stikk motsatte.

Skrevet

Tror ikke hun kan komme hjem til meg uansett

Det er kanskje ikke lov av hygieneårsaker. 

Skrevet

I dag har du gjort det stikk motsatte.

Jeg klarer bare ikke. 

Skrevet

Det er kanskje ikke lov av hygieneårsaker. 

Ja det og. 

Skrevet

Hva skjer når du blir rar, klarer du å beskrive det mer konkret?

Kanskje du i første omgang kunne fått med deg en person til tannlegen og frisøren, et menneske du var trygg på og som kjente til situasjonen din? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...