Gå til innhold

NHD: Er dette mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en periode nå nylig med hypomani. Så noen dager med sløvhet/trøtthet og ro til sinns, og så plutsrelig ble jeg dypt deprimert noen dager. Og nå igjen føler jeg meg helt god og nesten hypoman igjen. Er det virkelig et mulig symptombilde ved bp å svinge såå fort av og til? Det vanlige for meg er lengre perioder av hver tilstand, og ikke å svinge så raskt i løpet av bare en måneds tid. Blir litt forvirra oppi hodet mitt av dette, så takknemlig om du svarer. 

Skrevet

Vil bare komme med en forklaring på det jeg skrev om de dagene jeg var sløv og trøtt og rolig til sinns. Det var fordi jeg økte seroquel, etter beskjed fra legen, fra 25 mg til 50 mg. SÅ ble jeg deprimert, og nå er jeg frisk igjen. Eller hypoman, jeg aner ikke. Føler iallefall at jeg er oppløftet i humøret og kjenner at jeg er full av pågangsmot og har mye bedre selvtillit enn jeg pleier å ha. Sosial angst har jeg heller ikke nå, og det hadde ikke gjort meg noe å banke på dørene i nabolaget her og f.eks synge en sangsang for hver enkelt husstand... hehehehe 😉 Men spørsmålet er jo om disse raske svingningene kan være i tråd med bipolar lidelse eller om det er noe annet. Grrrr... Blir SÅ lei av at jeg ikke for en gangs skyld kan slå meg til ro med at jeg har bp, og ikke tvile så ofte. Hadde nok ikke vært et tema for meg nå hvis ikke jeg hadde begynt å henge meg opp i at jeg har svingt usedvanlig raskt siste måned. Ble i tvil fordi det har svingt så raskt, hvis du skjønner... Men jeg håper jo at svaret er ja, at det er "innafor". For hvis svaret er at det ikke er slik bp kan være/er, så får jeg jo et problem. For hva er det da, liksom? Går det an å ha to perioder med hypomani innenfor så kort tid som en måned +?  Kanskje jeg må øke dosen Seroquel enda mer, for du svarte meg jo i en annen tråd at medisineringen min var en "light" form. Tar nå altså 200 mg Lamictal, 20 mg Cipralex, og 50 mg Seroquel. Men tenk om jeg ikke har bp lidelse, men noe helt annet???

Skrevet

Det er fullt mulig. Jeg har hatt både raske svingninger og 6 mnd lang mani som endte i to mnd manisk psykose.

man kan jo være baseline deprimert, så blir jeg man dratt med ut på ting og blir litt bedre fordi man blir aktivisert, det opplevde jeg i dag...

Skrevet

Det er fullt mulig. Jeg har hatt både raske svingninger og 6 mnd lang mani som endte i to mnd manisk psykose.

man kan jo være baseline deprimert, så blir jeg man dratt med ut på ting og blir litt bedre fordi man blir aktivisert, det opplevde jeg i dag...

Har du bp-lidelse, og isåfall 1 eller 2? Beklager om spørsmålet er unødvendig, men til mitt "forsvar" kan jeg si at jeg er ny her og at det tar litt tid før knollen min begynner å huske og skille fra hverandre ulike nick.  Jeg vet jeg hadde kontakt med deg i går i en annen tråd, men jeg husker jo ikke hva som er diagnosen(e) din(e). Og jeg gidder ikke nå å gå tilbake for å sjekke. Så beklager spørsmålene.

Uansett takk for svar! I dag er jeg mer flat. Verken opp eller ned. Merkelig det der, men jeg får kanskje tilskrive det med at hjernen har strevd litt med å finne "normalen" etter doseøkning (om enn liten). Men er du ikke enig i at det er innmari kjipt gjort av hjernen å la dens identitetsproblemer gå utover meg? Akkurat som om JEG kan noe for det, liksom! Grrr... Dust! 😈😂

Skrevet

Har du bp-lidelse, og isåfall 1 eller 2? Beklager om spørsmålet er unødvendig, men til mitt "forsvar" kan jeg si at jeg er ny her og at det tar litt tid før knollen min begynner å huske og skille fra hverandre ulike nick.  Jeg vet jeg hadde kontakt med deg i går i en annen tråd, men jeg husker jo ikke hva som er diagnosen(e) din(e). Og jeg gidder ikke nå å gå tilbake for å sjekke. Så beklager spørsmålene.

Uansett takk for svar! I dag er jeg mer flat. Verken opp eller ned. Merkelig det der, men jeg får kanskje tilskrive det med at hjernen har strevd litt med å finne "normalen" etter doseøkning (om enn liten). Men er du ikke enig i at det er innmari kjipt gjort av hjernen å la dens identitetsproblemer gå utover meg? Akkurat som om JEG kan noe for det, liksom! Grrr... Dust! 😈😂

har bp 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...