stjernestøv Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Skrevet 7. oktober 2015 Ja, det er vanskelig og det kan føles utrolig urettferdig. Mens andre sklir igjennom livet så må man jobbe og slite pga noe man ikke har bedt om. Men for din egen del kan det være verdt det. Prøv å tenk at nå er nå denne situasjonen slik den er da, hva kan du gjøre for å få den litt bedre. Om det går greit å gå til postkassa så gå litt lenger enn dit før du snur, tar med deg posten og går hjem. Kanskje du kan starte med å få besøk, istedefor å dra på besøk? Inviter noen du stoler på og som du kan si ifra til dersom du begynner å føle deg rar. Om hukommelsen din er dårlig så skriv ned hvordan dagene er. Det er også en god ide å skrive til sykepleieren dersom du har problemer med å uttrykke deg. Jeg har gjort det endel ganger det siste året og det blir faktisk godt mottatt. Dama på NAV takket til og med for at jeg hadde skrevet hvordan jeg hadde det, da var det lettere for henne å forstå. Jeg klarer nemlig ikke uttrykke meg riktig når jeg prater.Men jeg syns det er vanskelig å skrive også, det er her inne jeg får det til for da får jeg respons. Gikk en liten runde nå med sønnen min, var godt med litt frisk luft. Ja jeg kan jo innvitere noen, problemet da er at det ser ikke ut her. Orker jo ingenting, men kan jo spør om samboeren kan hjelpe meg litt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Skrevet 7. oktober 2015 Det er ingenting av det du har fortalt som tyder på at han vil være uvillig til å lese noe du har skrevet. Men jeg syns det er lettest å skrive her inne. 0 Siter
mxxmas Skrevet 7. oktober 2015 Skrevet 7. oktober 2015 mange med schizoaffektiv på et fb forum jeg er, bruker abilify 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Skrevet 7. oktober 2015 mange med schizoaffektiv på et fb forum jeg er, bruker abilifyDa burde jo jeg fått det også. 0 Siter
frosken Skrevet 7. oktober 2015 Skrevet 7. oktober 2015 Men jeg syns det er lettest å skrive her inne. Det er forståelig, men det er ditt lokale hjelpeapparat som konkret kan hjelpe deg. Så lenge du primært kommuniserer med mennesker på nettet, så er det ingen i hjelpeapparatet som kan se noen grunn til å forsøke å hjelpe deg heller. Du MÅ kommunisere med dem som har mulighet til konkret å hjelpe deg. Jeg synes du skal slutte å anta at tilfeldige mennesker på nett har de beste rådene til deg når det gjelder valg av medikament. Folk kjenner ikke sykehistorien din i detalj, de vet ikke hva du har prøvd før, de kjenner ikke symptomene dine osv. osv. Det finnes sannsynligvis omtrent like mange som vil fraråde deg å skifte til abilify som de som råder deg til det. Jeg mener rådene ikke gir mening, da de er basert på ufullstendig og tilfeldig informasjon. 0 Siter
Trine Skrevet 7. oktober 2015 Skrevet 7. oktober 2015 Men jeg syns det er vanskelig å skrive også, det er her inne jeg får det til for da får jeg respons. Gikk en liten runde nå med sønnen min, var godt med litt frisk luft. Ja jeg kan jo innvitere noen, problemet da er at det ser ikke ut her. Orker jo ingenting, men kan jo spør om samboeren kan hjelpe meg litt.Men se på det du har skrevet her da og skriv det til sykepleieren. Så bra at du gikk en tur med sønnen din Skriv det ned før du glemmer det "07.10.2015 Gikk tur med sønnen, var godt med frisk luft" Om du spør så er jeg sikker på at både samboer og sønn hjelper deg med å få orden hjemme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.