Gjest Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg ble anbefalt dette i en annen tråd. Starter derfor denne tråden da muligheten for at noen har erfaringer leser det. Har det vært effektivt? Det er på grunn av mye indre uro jeg vurderer det. Er det noen som kjenner til om det er effektivt mot slike plager? 0 Siter
frosken Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 Kanskje du kan ha glede av denne boken: http://www.arnebergforlag.no/component/zoo/item/a-leve-med-uro?Itemid=165 0 Siter
737 Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 Har også blitt anbefalt psykomotorisk fysioterapi av flere leger, og står nå på venteliste hos flere fysioterapeuter. Men det tar jo år og dag før man får plass... 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg ble anbefalt dette i en annen tråd. Starter derfor denne tråden da muligheten for at noen har erfaringer leser det. Har det vært effektivt? Det er på grunn av mye indre uro jeg vurderer det. Er det noen som kjenner til om det er effektivt mot slike plager?Brukeren "Skal" har mye egenerfaring på dette, send henne en pm dersom hun ikke ser innlegget ditt. 0 Siter
Joanas Skrevet 7. oktober 2015 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg har gått til psykomotorisk fysioterapi i seks år. Det har hjulpet meg MYE. Men det har vært krevende, og jeg har i kortere perioder blitt dårligere av behandlingen (kroppen husker, og reagerer).Det er en behandling som tar lang tid, der resultatene ofte kommer "milimeter for milimeter", ikke i store sprang. Jeg har hele tida vært motivert til å jobbe meg gjennom det som er vanskelig, og det har gitt resultat. Som i all annen behandling er det helt avhengig av at du får tillit til behandleren, kanskje enda viktigere her, fordi du vil kunne oppleve en del "rare" reaksjoner. Om du vil ha effekt er umulig for meg å si, for jeg kjenner jo ikke til dine plager annet enn at du skriver om indre uro. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. oktober 2015 Skrevet 7. oktober 2015 Må man ha henvisning for å få time til psykomotorisk fysioterapi. 0 Siter
Joanas Skrevet 7. oktober 2015 Skrevet 7. oktober 2015 Må man ha henvisning for å få time til psykomotorisk fysioterapi.Vanlig henvisning fra fastlege. Det er få behandlere og lang venteliste de fleste steder. 0 Siter
grublerijenta Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har psykomotorisk og er veldig fornøyd, på andre forsøk. Som et supplement til psykolog funker det kjempebra for meg. Og som en ovenfor her har nevnt, det er og tidkrevende så ikke forvent noe quick-fix:). Det et viktig også at du finner en med god og solid erfaring da. Var mye lettere å få time til det, enn psykologtimer i byen jeg bor i. Det kan sikkert variere fra sted til sted.Du har i alle fall ikke noe å tape på å forsøke:) Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.