Gå til innhold

Vanskelig etter timen hos psykiateren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går igjennom alt jeg har sagt, alt jeg burde si, alt jeg ikke skulle sagt og alt som kan bli misforstått av det jeg sa. Hva tror og tenker han om meg nå?  Jeg føler meg dum.  

Hjerner jobber og følelsene knytter seg.

Anonymkode: dfcb4...194

Skrevet

Jeg forstår deg godt, for jeg har det også sånn. Jeg begynte derfor å sette meg ned etter hver time og kjenne ordentlig på de følelsene jeg satt med. Så skrev jeg ned alt jeg tenkte. På hver time har jeg med det jeg har skrevet. Jeg har ikke vist det til noen, men bare det å ha lappen liggende på fanget gjør det lettere å huske en del ting. Etterhvert klarte jeg å nevne dette for psykiateren og etter det ble det enda lettere å si de riktige tingene og å rette opp i misforståelser. Jeg har fortsatt slike tanker etter hver time, men nå klarer jeg å skyve de litt mer til side fordi jeg vet at det jeg tenker ikke stemmer.

Jeg håper det kan gå seg litt til for deg også etterhvert. Det kan ta tid å bli trygg på en person sånn, men når man blir det så flyter tankene mye lettere.

Anonymkode: 15916...13a

Skrevet

Jeg forstår deg godt, for jeg har det også sånn. Jeg begynte derfor å sette meg ned etter hver time og kjenne ordentlig på de følelsene jeg satt med. Så skrev jeg ned alt jeg tenkte. På hver time har jeg med det jeg har skrevet. Jeg har ikke vist det til noen, men bare det å ha lappen liggende på fanget gjør det lettere å huske en del ting. Etterhvert klarte jeg å nevne dette for psykiateren og etter det ble det enda lettere å si de riktige tingene og å rette opp i misforståelser. Jeg har fortsatt slike tanker etter hver time, men nå klarer jeg å skyve de litt mer til side fordi jeg vet at det jeg tenker ikke stemmer.

Jeg håper det kan gå seg litt til for deg også etterhvert. Det kan ta tid å bli trygg på en person sånn, men når man blir det så flyter tankene mye lettere.

Det var ikke dumt å skrive ned det du tenker etter timen.  Men det er en god stund til jeg skal tilbake igjen.

Skrevet

Det var ikke dumt å skrive ned det du tenker etter timen.  Men det er en god stund til jeg skal tilbake igjen.

Lag deg en terapibok, noter emnene dere snakker om kort og bruk en side eller to til "refleksjoner"- tanker i etterkant. På den måten gjør du bekymringene dine mer konkret og forholdene ligger også svært godt til rette for å legge ned en solid innsats mellom timene. 

Skrevet

Jeg vil trekke meg bort fra alt. Orker ikke mer av mitt eget følelseskaos/forrvirring/usikkerhet. Orker ikke mer av meg selv.

Skrevet

Jeg vil trekke meg bort fra alt. Orker ikke mer av mitt eget følelseskaos/forrvirring/usikkerhet. Orker ikke mer av meg selv.

Om dere ikke har snakket om dette hos psykiateren synes jeg du skal skrive det ned og ta det opp neste gang. Nå vet ikke jeg hva slags tilbud du får og hva formålet med timene hos denne psykiateren er, men det kan være at du har godt av litt tettere samtaler med noen? Det er vanskelig med følelser, men i lengden blir det faktisk ikke bedre om man bare trekker seg unna. Det mest hensiktsmessige er å lære seg å kjenne på og tåle de følelsene man har slik at de kan være der uten at man blir så sliten av det. Prosessen med å lære seg dette er nok utfordrende og vanskelig. Jeg skriver "nok" fordi jeg fortsatt trekker meg unna selv, heldigvis har jeg en psykiater som etterhvert har gitt meg lyst til å gjøre noe med dette.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Jeg skriver ned alt og prøver å ta det opp til neste time. Det er veldig vanskelig å ha det sånn, og jeg ville bare si at du ikke er alene om det. 

Anonymkode: 61e31...0d0

Skrevet

Det er forstålig at du blir lei men problemet/forvirringen/kaoset blir ikke bedre av å unngå. 

Skrevet

Jeg hopper mye fra tema til tema når jeg er hos psykiateren. Må få sagt alt når jeg først er der. Har jeg skrevet liste først blir det enda verre, for jeg må komme igjennom listen. Derfor får jeg ikke gått inn i dybden på noe. tanker og følelser blir bare et kaos og rot. Jeg er ikke slik ellers. Jeg kan fint ta en ting om gangen når jeg snakker med andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...