Gå til innhold

MADRS-score og behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitt med depresjon m/ angst i mange år.Jobber ikke. MADRS score 32 etter utredning på lokalt DPS. Dette var etter å ha gått på antidepressiva i 6-7 år. Får ikke behandling utover dette. Er ikke MADRS 32 alvorlig nok til å få hjelp? Hvor går grensen? 

Anonymkode: 01feb...630

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

MADRS 32 indikerer moderat depresjon (>35 er alvorlig). Etter min menig bør medisineringen revurderes/forbedres.

Skrevet

MADRS 32 indikerer moderat depresjon (>35 er alvorlig). Etter min menig bør medisineringen revurderes/forbedres.

Kan man ta MADRS test på nettet? isåfall hvor?

Anonymkode: f68f2...ceb

Skrevet

Jeg fikk 27, men jeg har ikke vært deprimert i de siste 3 døgn så den ble ikke helt rett..

Skrevet (endret)

Kan man ta MADRS test på nettet? isåfall hvor?

Du finner MADRS på nett mange steder. Jeg vil absolutt ikke anbefale å ta den der, fordi MADRS er en test som lege eller psykolog skal tolke.

Men det finnes en utgave man kan ta selv. Der er svarene oversatt til noe man selv kan tolke. Du finner den her:

http://www.depresjon.com/depresjon_test.html

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Hvordan vet man om testen er presis i å si noe om hvor vanskelig man har det i hverdagen?

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet (endret)

Det vet man ikke noe om, og det er heller ikke det den måler. Den måler graden av depresjon.

Endret av Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Trodde det hele handlet om hvordan man hadde det som menneske jeg, og ikke noe en kunne regne seg frem til ut i fra 9 spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...