AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 Slitt med depresjon m/ angst i mange år.Jobber ikke. MADRS score 32 etter utredning på lokalt DPS. Dette var etter å ha gått på antidepressiva i 6-7 år. Får ikke behandling utover dette. Er ikke MADRS 32 alvorlig nok til å få hjelp? Hvor går grensen? Anonymkode: 01feb...630 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 MADRS 32 indikerer moderat depresjon (>35 er alvorlig). Etter min menig bør medisineringen revurderes/forbedres. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 MADRS 32 indikerer moderat depresjon (>35 er alvorlig). Etter min menig bør medisineringen revurderes/forbedres.Kan man ta MADRS test på nettet? isåfall hvor? Anonymkode: f68f2...ceb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg fikk 27, men jeg har ikke vært deprimert i de siste 3 døgn så den ble ikke helt rett.. Anonymkode: f68f2...ceb 0 Siter
ISW Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Kan man ta MADRS test på nettet? isåfall hvor?Anonymkode: f68f2...cebDu finner MADRS på nett mange steder. Jeg vil absolutt ikke anbefale å ta den der, fordi MADRS er en test som lege eller psykolog skal tolke.Men det finnes en utgave man kan ta selv. Der er svarene oversatt til noe man selv kan tolke. Du finner den her:http://www.depresjon.com/depresjon_test.html Endret 8. oktober 2015 av issomethingwrong 0 Siter
Psychopomp Skrevet 8. oktober 2015 Skrevet 8. oktober 2015 Hvordan vet man om testen er presis i å si noe om hvor vanskelig man har det i hverdagen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Det vet man ikke noe om, og det er heller ikke det den måler. Den måler graden av depresjon. Endret 9. oktober 2015 av Nils Håvard Dahl, psykiater 0 Siter
Psychopomp Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Trodde det hele handlet om hvordan man hadde det som menneske jeg, og ikke noe en kunne regne seg frem til ut i fra 9 spørsmål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.