Gå til innhold

NHD: Parestesier i forbindelse med SSRI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Grunnet ptsd, angst og depresjon satte fastlegen min meg på seroxat i mai i år, jeg startet med 20mg. Men i begynnelsen av september bestemte vi at jeg skulle øke til 30mg for å se om det kunne hjelpe meg mer da 20mg ikke hadde hatt så god virkning som vi hadde ønsket. Jeg gikk på 30mg i fire døgn men på grunn av heftig svimmelhet bad legen min meg om å trappe ned igjen da det ikke er så gøyt å være konstant svimmel. Blodtrykket ble sjekket når jeg var hos henne men det var innenfor normalen. Svimmelheten gav seg ganske raskt når jeg var nede på den vanlige dosen igjen. Men samtidig som jeg økte fikk jeg også følelsen av å ikke ha følelse/kjenne armer og bein, til tross for at jeg egentlig gjør det, legen min sa at dette var noe man ser i enkelte tilfeller hvor SSRI blir brukt. Nå har jeg gått over på 10mg cipralex og 150mg wellbutrin i håp om at ting kan bli litt enklere for meg. Men jeg har fortsatt disse parestesiene, hvor lenge vil det vedvare? (jeg trappet ned til 10mg seroxat i en uke før jeg gikk over på de nye medisinene og har hatt minimale bivirkninger av dem, gått på det i 12dager) Er det noe jeg kan gjøre for at det går over? det er så ekkelt!

Anonymkode: 1b2dc...06e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...