Gondor Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg opplever store forskjeller i energinivå. Det kan være dager, kanskje en hel uke, hvor jeg er så sliten og trett at jeg bare blir liggende på sofaen helt til min sønn kommer hjem fra skolen. Andre dager, kanskje en helt uke, er jeg så full av energi at jeg får gjort alt og mere til. Så er det dager hvor jeg fungerer helt normalt. Jeg skulle gjerne hatt de energiske dagene mine hele tiden, men det skal vel mye til.Kjenner du deg igjen? Har du noen gode tips og råd?Jeg har bp2 men er så godt medisinert at jeg ikke tror det har noe med saken å gjøre. Jeg tror også at jeg er bruktbart medisinert når det gjelder stoffskiftet.Jeg går til ernæringsfysiolog nå og håper etterhvert at hun kan gi meg gode råd angående mat. "La din mat være din medisin". Er det ikke det man sier? 0 Siter
Trine Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg kjenner meg igjen i det. Vet ikke om jeg har energi i en hel uke, men ihvertfall noen dager. Noen ganger er eneste grunnen til at jeg kommer meg opp og ut at hundene maser om tur. Jeg har desverre ikke noen råd. Jeg vet ikke engang hvorfor det er sånn. Har ikke bp, ikke så vidt jeg vet ihvertfall. Men dersom jeg har vært sosial en dag så kan jeg være helt utslitt i en uke etterpå. Vet ikke hvorfor jeg plutselig får så mye energi. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Kjenner meg også veldig igjen i dette. På meg er det heller aldri mye energi, men mer får man heller si. Kjenner meg også veldig igjen i det Trine skriver om å bli utslitt etter å ha vært sosial en dag. Har dessverre heller ingen råd, skulle selvfølgelig ønske det ikke var sånn for noen av oss. Nå har jeg f.eks en periode hvor jeg sover ekstremt lenge. Kan fint sovne kl 23 og sove til 11-12 med problemer med å våkne. Det er helt jævlig og jeg hater å sove så lenge. Har t.o.m noe å stå opp til da jeg følger et videregående skole fag via nettet. Det både motiverer og synes det er spennende, problemet er at jeg klarer ikke holde øynene oppe engang på ekstra dårlige dager. Jeg har en filosofi om at det med lavt stoffskifte kan spille større rolle enn man tror, selv om man i følge blodprøver er optimalt medisinert. Jeg føler selv at det er en sånn sykdom som kan ligge å lure i bakgrunnen uten at man skjønner at den forverrer situasjonen. Legen er aldri enig når prøvene er normale men jeg tror ikke alltid det er så "enkelt". 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Jo, og så har man jo noe som heter binyretretthet. Har selv tatt kortisol prøver som er normale men jeg leser mange steder at disse prøvene kan godt være normale selv om man har trette binyrer. Dagene med mer energi har jeg ingen "forklaring" på. Skulle bare ønske de kom oftere;-) 0 Siter
mxxmas Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 jeg har svært svingende energi, vært slik i veldig mange år 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.