Gjest Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Tror Borderline kan være noe jeg har /lider av. gidder ikke forklare hvorfor denne gangen. Men det samme som her, klarer ingen leger eller psykiatere og psykologer å finne ut av hva det egentlig er med meg. Så mye for norsk, psykisk " helsevern ". Vet enda ikke hva jeg egentlig feiler. Av den grunn, kommer jg nok til å ende opp alene, selv om jeg kunne vært en modell, som yngre... Eller selv om jeg ligner på MM uten sminke. Det er veldig synd. Fordi hun så bra ut også uten sminke. Ø. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Tror Borderline kan være noe jeg har /lider av. gidder ikke forklare hvorfor denne gangen. Men det samme som her, klarer ingen leger eller psykiatere og psykologer å finne ut av hva det egentlig er med meg. Så mye for norsk, psykisk " helsevern ". Vet enda ikke hva jeg egentlig feiler. Av den grunn, kommer jg nok til å ende opp alene, selv om jeg kunne vært en modell, som yngre... Eller selv om jeg ligner på MM uten sminke. Det er veldig synd. Fordi hun så bra ut også uten sminke. Ø. Borderline kjennetegnes av å være ekstremt oppmerksomhetsyk, så ja, det kan nok stemme. Anonymkode: e911f...c28 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Tror Borderline kan være noe jeg har /lider av. gidder ikke forklare hvorfor denne gangen. Men det samme som her, klarer ingen leger eller psykiatere og psykologer å finne ut av hva det egentlig er med meg. Så mye for norsk, psykisk " helsevern ". Vet enda ikke hva jeg egentlig feiler. Av den grunn, kommer jg nok til å ende opp alene, selv om jeg kunne vært en modell, som yngre... Eller selv om jeg ligner på MM uten sminke. Det er veldig synd. Fordi hun så bra ut også uten sminke. Ø. Siden jeg er anonym og ingen vet hvem jeg er, kan jeg fint, føler jeg da , skryte av mitt utseende. Jeg er ikke opptatt av utseende særlig mye heller, men menn er tydeligvis det har jeg erfart. Hadde aldri sagt dette i real life, selv om det er nokså nærme sannheten. Utseende kan faktisk gjøre ting verre, spesielt for kvinner, men ingen vits, folk her tror sikkert jeg er en gærning, mindre attraktiv kvinne som babler i vei. Bryr mg ikke, vil kun vite hva som er galt, og bli bedre psykisk. Tro det eller ei. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Borderline kjennetegnes av å være ekstremt oppmerksomhetsyk, så ja, det kan nok stemme.Anonymkode: e911f...c28er ikke ekstremt oppmerksomhetssyk. Tror jeg da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Virker ikke som du asberger. Anonymkode: 6ee7a...8fe 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Virker ikke som du asberger.Anonymkode: 6ee7a...8fehvorfor ikke, om jeg kan spørre om det ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Oppfatter ikke at du har problemer med kommunikkasjon og forstå andre. Da tenker jeg mer paa adhd. Anonymkode: 6ee7a...8fe 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Oppfatter ikke at du har problemer med kommunikkasjon og forstå andre. Da tenker jeg mer paa adhd.Anonymkode: 6ee7a...8fehehe. Har Adhd diagnose. Til tross for det, er jeg så vidt utredet for en pf, men ikke Borderline, noe som kan passe pga mine dramatiske episoder i hverdagen, og også i forhold, hvor jeg oppfører mg barnslig og klarer ikke lese folk, hva de egentlig vil og mener, hva skjedde med ä bare være direkte...Så jeg sier adjø til disse mennene, etter kun en tvilsom " ser deg senere " og dagen etterpå er det jo for sent fordi jeg reagerte så dramatisk. HVER gang skjer dette, og lignende ting i Hverdagen. Ritalin fungerer ikke med meg. Og ingen andre såkalte adhd meds heller. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 hehe. Har Adhd diagnose. Til tross for det, er jeg så vidt utredet for en pf, men ikke Borderline, noe som kan passe pga mine dramatiske episoder i hverdagen, og også i forhold, hvor jeg oppfører mg barnslig og klarer ikke lese folk, hva de egentlig vil og mener, hva skjedde med ä bare være direkte...Så jeg sier adjø til disse mennene, etter kun en tvilsom " ser deg senere " og dagen etterpå er det jo for sent fordi jeg reagerte så dramatisk. HVER gang skjer dette, og lignende ting i Hverdagen. Ritalin fungerer ikke med meg. Og ingen andre såkalte adhd meds heller. Ja, dette hørtes ut som EUPF. Så, viss du har såpass problem at det skaper problemer i hverdagen, bør du be om utreding av EUPF av fastlegen. Anonymkode: e911f...c28 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Om du har problemer med å lese disse mennene (og andre), høres det mer ut som en autismespekterlidelse enn borderline. Om du har vært til utrredning for personlighetsforstyrrelse, har de vel gjennomgått SCID-2, og da ville de funnet ut hvilken personlighetsfortyrrelse det eventuelt skulle vært. Du beskriver alt for lite her til at det er mulig å konkludere med noe, men ingenting av det du har nevnt er noe jeg kjenner igjen fra borderline/eupf, annet enn ustabile relasjoner (men det virker som det er mer kommunikasjonsproblemer enn nærtakenhet, redsel for avvisning osv). Anonymkode: e85a8...073 0 Siter
Psychopomp Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Siden jeg er anonym og ingen vet hvem jeg er, kan jeg fint, føler jeg da , skryte av mitt utseende. Jeg er ikke opptatt av utseende særlig mye heller, men menn er tydeligvis det har jeg erfart. Hadde aldri sagt dette i real life, selv om det er nokså nærme sannheten. Utseende kan faktisk gjøre ting verre, spesielt for kvinner, men ingen vits, folk her tror sikkert jeg er en gærning, mindre attraktiv kvinne som babler i vei. Bryr mg ikke, vil kun vite hva som er galt, og bli bedre psykisk. Tro det eller ei. Tviler på at "bra" utseende (kollektiv forståelse av det) gjør ting verre for noen... er nok heller "skavanker" som kan gi en vanskelig oppvekst...Asperger og borderline er nok ganske fjernt fra hverandre. En med asperger har problemer med mentalisering, mens en med borderline bruker "imaging" i stor grad til å forholde seg til andre... sånn jeg forstår dette blir dette på en måte litt motsetningsfylt. Men jeg er 100% åpen for at jeg tar feil nå. 0 Siter
Anny82 Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, også kjent som borderline, men impulsiv type. Jeg hater oppmerksomhet, får fullstendig fnatt av det, og unngår da disse menneskene, plassen, omstendighetene osv. Har ekstremt dårlig selvbilde. Jeg fikk ikke diagnosen før etter nesten 2 år hos psykolog, da de først trodde det var adhd, men som de senere fant ut at det ikke var. Endret 10. oktober 2015 av Anny82 glemte noen ord 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Tror Borderline kan være noe jeg har /lider av. gidder ikke forklare hvorfor denne gangen. Men det samme som her, klarer ingen leger eller psykiatere og psykologer å finne ut av hva det egentlig er med meg. Så mye for norsk, psykisk " helsevern ". Vet enda ikke hva jeg egentlig feiler. Av den grunn, kommer jg nok til å ende opp alene, selv om jeg kunne vært en modell, som yngre... Eller selv om jeg ligner på MM uten sminke. Det er veldig synd. Fordi hun så bra ut også uten sminke. Ø. jeg tror at slik selvdianostisering er lite hensiktsmessig. du kan gjerne være billedskjønn, med det gjør deg ikke til noe bedre menneske enn andre uansett om du er stolt over et bra utseende eller ikke. Anonymkode: 34c78...c14 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Eller selv om jeg ligner på MM uten sminke. Det er veldig synd. Fordi hun så bra ut også uten sminke. Ø. Hvem er MM og hvordan ser hun ut med/uten sminke? Sier ikke meg så mye Anonymkode: d8951...4fe 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Hvem er MM og hvordan ser hun ut med/uten sminke? Sier ikke meg så myeAnonymkode: d8951...4feMadelenemie tipper jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Madelenemie tipper jeg.Hmmm... jeg trodde det var Mette Marit. Anonymkode: df857...bd8 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Hmmm... jeg trodde det var Mette Marit. Anonymkode: df857...bd8Ja, det er kanskje mer sannsynlig. Jeg vet ikke. 0 Siter
ISW Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Tror Borderline kan være noe jeg har /lider av. gidder ikke forklare hvorfor denne gangen. Men det samme som her, klarer ingen leger eller psykiatere og psykologer å finne ut av hva det egentlig er med meg. Så mye for norsk, psykisk " helsevern ". Vet enda ikke hva jeg egentlig feiler. Av den grunn, kommer jg nok til å ende opp alene, selv om jeg kunne vært en modell, som yngre... Eller selv om jeg ligner på MM uten sminke. Det er veldig synd. Fordi hun så bra ut også uten sminke. Ø. Jeg tror det å selvdiagnosere personlighetsforstyrrelser er et minefelt man ikke bør gå ut i.Uansett tror jeg at om du hadde hatt Borderline, så ville dine behandlere fortalt det. Jeg tror det er ganske vanlig å ha trekk av ulike pf, jeg f.eks kan sikkert ha to trekk fra Borderline, gjennom at jeg ikke liker å bli forlatt og at jeg kan ha en tendens til å ha et ustabilt syn på mange av mine relasjoner. Jeg nevnte dette for behandler en gang og spurte om jeg kunne ha Borderline og vedkommende fikk latterkrampe nesten. 0 Siter
FGT Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Er du kvinne og tror du kan ha borderline, da kan du likegodt også ha Asperger. det er hvis slik at bordellene er den eneste PF du ikke kan kombinere med AS, altså du kan ikke få begge deler. 0 Siter
mxxmas Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg var overbevist om at jeg hadde borderline som ung, men viste meg ha bipolar rapid cycling som har gått over til bp1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.