AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 nwahh, det har du det, akkurat dét. Folk hater " pene folk " fordi alt er så fantastisk for dem og livet er en dans på roser. Og andre , vanlige folk er bitre og surmuler fordi de aldri fikk den samme oppmerksomheten som de pene. Det er jo synd, virkelig. Men slik er det bare. Jeg tror ikke folk er spesielt misunnelige på ikke-vellykkede eller psyke pene folk. Om man fikk velge ville nok de fleste heller ønske å mestre hverdagen enn å bare være pen. Anonymkode: 33c45...ea0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Neida, jeg har det ikke fælt fordi jeg er jo over gjennomsnittet attraktiv ifølge matematikk. Du har det bedre enn vi som er så stygge at folk snur seg vekk i avsky. Anonymkode: d85af...393 0 Siter
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Det tror ikke jeg heller. Men hvorfor må du rakke ned på meg av den grunn, kaller jeg deg " psyk " og " ikke vellykket " ? Jeg tror ikke folk er spesielt misunnelige på ikke-vellykkede eller psyke pene folk. Om man fikk velge ville nok de fleste heller ønske å mestre hverdagen enn å bare være pen. Anonymkode: 33c45...ea0Det tror ikke jeg heller, men prøvde kun å si at livet ikke er lettere og mindre problematisk for attraktive personer. De som tror det, har ikke fått med seg særlig mye i livet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Det tror ikke jeg heller, men prøvde kun å si at livet ikke er lettere og mindre problematisk for attraktive personer. De som tror det, har ikke fått med seg særlig mye i livet. Vet ikke hva du prøvde å si men det du sa var at "folk hater " pene folk " fordi alt er så fantastisk for dem og livet er en dans på roser. Og andre , vanlige folk er bitre og surmuler fordi de aldri fikk den samme oppmerksomheten som de pene.". Det tror jeg er bare vissvass. De man misunner er nok heller de som har det bra og mestrer livet, og de fleste skjønner at dette har mer med andre ting enn utseende å gjøre. Anonymkode: 33c45...ea0 0 Siter
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Vet ikke hva du prøvde å si men det du sa var at "folk hater " pene folk " fordi alt er så fantastisk for dem og livet er en dans på roser. Og andre , vanlige folk er bitre og surmuler fordi de aldri fikk den samme oppmerksomheten som de pene.". Det tror jeg er bare vissvass. De man misunner er nok heller de som har det bra og mestrer livet, og de fleste skjønner at dette har mer med andre ting enn utseende å gjøre. Anonymkode: 33c45...ea0Takk for leksjonen, hvem en Du er. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Har man normal IQ klarer man å forstå det. På samme måte som man rett og slett ikke sier at maten var vond, når en er bett bort på middag og verten spør om det smakte.Anonymkode: d85af...393Dette innlegget var heller ikke spesielt høflig. Hva tenker du selv om det? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Det er nok bedre å være pen enn stygg, men det er nok andre faktorer som betyr mye mer. I mange sammenhenger er det nok viktigere å være velflidd og velkledd enn å ha pene, medfødte trekk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Dette innlegget var heller ikke spesielt høflig. Hva tenker du selv om det?Jeg tenker at jeg har ganske lav IQ. Anonymkode: d85af...393 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg tenker at jeg har ganske lav IQ.Anonymkode: d85af...393Bra svart. Nå tror jeg du har høy iq. Jeg tror ikke på iq teorien din uansett. Aspergere kan ha høy iq men slite med å forstå hva som er passende oppførsel. Jeg kan ikke forklare hvordan det henger sammen, men sånn er det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Ja. Asperger brer seg som ild i tørt gress og når vel snart kongehuset også :-D Ja:-) fordelene er flere i vertfall:-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg mente at jeg kanskje er en bitch. Ikke noen andre, hvis det var slik du oppfattet det : ) Nei jeg har ikke noen formening om hva du er,jeg håper du er snill og grei, så lenge ikke noe annet er sannsynlig tror jeg det.Men kle seg feminint og kvinnelig, og vise seg vakker, eller hva man ønsker, det er i vertfall helt greit.jeg bruker jo selv tighte jeans, og hadde jeg ikke mistet balansen i høye hæler m.m hvem vet om jeg ikke hadde hatt sånt på meg:-)Jeg reagerte bare på beskrivelsen av horete kledd, sånn oppfatter ikke jeg kvinnelig klesstil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Ok,da vet jeg at du rett og slett vet veldig lite om IQ :-) Fy faen så frekk du er Anonymkode: e911f...c28 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Skvatt litt til da jeg så overskriften. Her er det to tilstander som ligger svært langt fra hverandre. 2 Siter
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Skvatt litt til da jeg så overskriften. Her er det to tilstander som ligger svært langt fra hverandre.Vel, jeg er ingen ekseprt. Bare vet at det enda ikke er noen leger som har klart å hjelpe meg noe særlig, bortsett fra da jeg en gang var innlagt for en kort stund. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Vel, jeg er ingen ekseprt. Bare vet at det enda ikke er noen leger som har klart å hjelpe meg noe særlig, bortsett fra da jeg en gang var innlagt for en kort stund. ekspert , mente jeg å skrive. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Skvatt litt til da jeg så overskriften. Her er det to tilstander som ligger svært langt fra hverandre.For en som har fåttt asperger, hvordan kan man vite om man faktisk er AS og ikke EUPF? kan EUPF synes på hjerneskanning? Anonymkode: e911f...c28 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Skvatt litt til da jeg så overskriften. Her er det to tilstander som ligger svært langt fra hverandre.Ja det er nok slik min pensjonerte psykiater ser det også,samt overlegen på Ullevål, m.fl. Da jeg selv kom på/syns de var veldig merkelig sikre på noe det i følge meg var lite belegg for å mene noe så sikkert om(jeg begynte da å google/lese) , det at jeg hadde asperger, foreslo jeg schizoid pf, da min psykiater spurte meg, " men i alle dager hva er det da?", litt uforberedt på at hun som psykiater spurte meg hva jeg mente jeg hadde for sykdom, foreslo jeg raskt scizoid pf, men det fikk henne til å slå oppgitt ut med hendene. (jeg nevnte ikke den diagnosen igjen, men at jeg tvilte fikk hun ta del i ofte) (heldivis tvilte ikke de, psykiaterne og andre fagpersoner, de var forbausende sikre, til slutt ble det til min fordel, om jeg ikke forstod, så ble det en trygghet, om enn merkelig at andre så det tydelig nok) (egentlig ga jeg etter for flertallets oppfatning, det vil si, til slutt tenkte jeg sånn, hvis overlegen, min psykiater, den andre psykiater, min manns venner og barna våre har asperger, da tror jeg det er sannsynlig de har rett og jeg tar feil, jeg ga etter for en tallmessighet, en statistisk som gjorde det langt mer sannsynlig at alle andre hadde rett og jeg galt. (min psykiater hadde ikke asperger, ikke min mann, jeg var innom mange muligheter før jeg godtok at de hadde rett) Fordi i følge henne med flere psykiatere er det ikke vanskelig å diagnostisere en autismespekterforstyrrelse, man trenger noen ganger bare litt mer enn en konsultasjon,(siden jeg bare har asperger gikk det fort og greit å diagnostisere meg, overlegen mente etter 30 min at jeg burde utreders for det, og neste gang da jeg traff min psykiater sa hun at jeg har jo asperger) når det feks er snakk om depresjon hos voksne eller scizoid, rusutløste vansker m.m. da må man kanskje innhente mer informasjon eller først behandle depresjonen før man ser hva som er hva.Da de etter at de mente jeg hadde asperger fikk papirer fra nic waal, ble de glade, jeg tror fordi de skjønte at de hadde rett, jammen var det ikke oppdaget tidlig, det var jo det, selv om jeg var gift, hadde barn (under utredning for asperger) og på det tidspunkt var i jobb, men jeg hadde lungebetennelse, det husker jeg. (jeg tror jeg hadde lungebetennesle fordi jeg var sliten og nektet å gå til lege, jeg hadde legeangst, nå er legeangsten nesten borte, det er pga av at psykiatere er leger og de kan man i vertfall slappe av med, de bruker ord og ikke instrumenter) (psykiatere sitter på en stol og snakker, de har ikke noe ønske om å ta en trepinne å stikke i halsen på en, så derfor liker jeg psykiatere best) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 For en som har fåttt asperger, hvordan kan man vite om man faktisk er AS og ikke EUPF? kan EUPF synes på hjerneskanning?Anonymkode: e911f...c28Det blir jo som å sammenlikne diabetes og kolera. De fleste psykiatere og psykologer klarer å skille mellom så totalt ulike tilstander. Les kriteriene for de to ulike diagnosene, så burde det gi mening, Anonymkode: e85a8...073 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Ja det er nok slik min pensjonerte psykiater ser det også,samt overlegen på Ullevål, m.fl. Da jeg selv kom på/syns de var veldig merkelig sikre på noe det i følge meg var lite belegg for å mene noe så sikkert om(jeg begynte da å google/lese) , det at jeg hadde asperger, foreslo jeg schizoid pf, da min psykiater spurte meg, " men i alle dager hva er det da?", litt uforberedt på at hun som psykiater spurte meg hva jeg mente jeg hadde for sykdom, foreslo jeg raskt scizoid pf, men det fikk henne til å slå oppgitt ut med hendene. Tror nok det er uvanlig at en schizoid har mann og fire barn. Anonymkode: 7c2fb...695 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Når man utredes for f.eks asperger så er det vanlig at foreldre blir "interjuet" , at de krysser av på masse forskjellige skjemaer "ja" og "nei". Det utredes ikke bare på 30 minutter.. det er helt feil, og tyder på uprofesjonelle folk i helsevesenet. Asperger skal vurderes ordentlig, også med samtaler bak enveisvindu på HAB, der de på hab vurderer deg utifra hvordan du reagerer og svarer på forskjellige spørsmål gjennom dette enveisvinduet. Anonymkode: e911f...c28 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.