AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 Skrevet 9. oktober 2015 Hva er egentlig Scizoaffektiv lidelse? Jeg har opplevd å se ting i min barndom (min morfar etter at han var død, hørt han gå utenfor soverommet mitt), hørt engler snakke til meg. Da jeg var innlagt på sykehus hørte jeg musikk døgnet rundt fra en ventil på veggen. I sengen min og blomstene på nattbordet kriblet det med insekter, de bet etter armen min. Dagen før jeg ble utskrevet forsvant disse rare tingene. Da jeg kom hjem hørte jeg en natt noen si navnet mitt, og jeg hørte noen si "ja" høyt i stuen der jeg lå. Jeg opplevde vanskjøtsel i barndommen, barndommen var fryktelig. Også de 9 årene på skolen, for jeg ble avvist både der og hjemme.Jeg er redd folk, og isolerer meg hjemme, tør ikke å gå ut. Psykiateren min burde fortelle meg hva det er som er galt med meg. Jeg venter på medisiner og har ventet i 3 måneder nå. Overlevde en overdose i sommer, legene sa det var tilfeldig at jeg overlevde. Jeg har hatt dype depresjoner siden 18 års alderen. Det har vært fælt. Jeg innbilte meg mye rart både i barndommen og senere i 40 års alderen. Anonymkode: 2de4c...066 0 Siter
Psychopomp Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Schizoaffektiv går vel på symptomer fra både schizofreni og en affektiv lidelse (depresjon eller bipolar), uten at man kvalifiserer for noen av dem. Hallusinasjoner kan være schizofrenisymptomer, men behøver ikke være det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Schizoaffektiv går vel på symptomer fra både schizofreni og en affektiv lidelse (depresjon eller bipolar), uten at man kvalifiserer for noen av dem. Hallusinasjoner kan være schizofrenisymptomer, men behøver ikke være det.Takk for svar Anonymkode: 2de4c...066 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.