AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Har brukt Imovane fra og til i MANGE år. Er nå i midten av 40 årene. Jeg bruker nå Imovane 15 mg og har ikke ennå klart å trappe ned og slutte. (Spurte her inne om nedtrapping.)Dette er vanskelig for meg.. Vet jo at det ikke er bra å misbruke medisinen slik.. Men jeg lurer på om det også kan være farlig for kroppen/min fysiske helse dersom jeg ikke slutter?Eller er det mest skadelig for min psykiske helse å være misbruker av dette?Fysisk sett er jeg frisk og rask (fremdeles ihverfall),Jeg har et ønske om å slutte, ikke minst slippe jaget etter stadig nye piller og føle hang-over utover dagen.Jeg er takknemlig for svar da jeg har svært dårlig samvittighet overfor familien og min egen helse skyld.. Anonymkode: e8b98...7d0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Presisering.. Tenkte på om indre organer kan ta skade av det.. Eller om jeg ikke akkurat er i umiddelbar faresone.. Anonymkode: e8b98...7d0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Beklager dårlig norsk.. Trenger jeg _å_ bekymre meg.. selvfølgelig ikke og.. ;-) :-) Anonymkode: e8b98...7d0 0 Siter
Psychopomp Skrevet 10. oktober 2015 Skrevet 10. oktober 2015 Tror slikt er relativt ufarlig for kroppen, men det gir ingen mening å være avhengig av dette for å sove. Hvis du bruker det ofte så har det nok ingen annen virkning enn å roe abstinensene. Hadde jeg vært deg hadde jeg sluttet (for godt) med hjelp av andre søvndyssende medisiner som ikke gir den samme avhengigheten/tilvenningen, som Vallergan. De gir ikke den samme "gode" følelsen og man kan bli dorsk på morgen og formiddag (doseavhengig), men det er nok en bedre løsning i det minste for å komme ut av avhengigheten.Ikke at det er noe spesielt å ha dårlig samvittighet for, det er relativt lite skadelig for omgivelsene denne avhengigheten. Kan ikke se helt hva det skulle gå på...Det er jo også mange andre mer praktiske tiltak som kan bedre søvnhygienen, men det vet du sikkert alt om. 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Rent fysisk, somatisk er det ingen gode holdepunkter for at dette er skadelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.