Gå til innhold

Alarmberedskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hørte jeg det som jeg trodde var masse skudd utenfor der jeg bor. Det hørtes ut som maskingevær, og jeg går rett i alarmberedskap og ringer politiet ( selv om jeg slo nummeret til ambulanse). Ble fort roet ned, antagelig var det noe annet, som fyrkverkeri...

I dag har jeg grublet hele dagen på hvor dum jeg er og flau fordi jeg ringte sporenstreks uten å tenke meg om. Så for meg at jeg ble skutt gjennom vindet og løp på badet. Det er akkurat som jeg går rett i panikk og det skaper noe minner jeg ikke helt vet hva er....

Jeg føler meg så dum og er så sliten av å gå i alarm så fort!

Jeg har også grublet hele dagen og analysert hva jeg snakket med den nye sjefen om, som jeg liker veldig godt, og det sa jeg også til henne. Men nå føler jeg at jeg egentlig er ustabil og fremstår helt rart fordi jeg har vært sliten pga. lite søvn over lang tid. Nå får jeg katastrofe-grunbletanker om hvor psyk jeg sikkert er uten at jeg skjønner det selv. Jeg føler meg deprimert, men ikke hele tiden, og er livrdd for at den nye sjefen skal merke det:((

Jeg så sliten av å være på alerten, da det igjen skaper dårlige følelser i om meg selv i ettertid.

Skrevet

... og nå er det viktigste å omstile seg slik at jeg kan være sosial i kveld og ikke dra meg seg følelsen av at jeg vil bare "gjemme meg bort" for meg selv. Graver meg ned i stygge tanker om meg selv. Jeg var glad og fornøyd tidligere på dagen, men etter å begynne å gruble så føler meg med elendig.

Skrevet

Synes innlegget ditt skriker litt etter metakognitiv terapi, for å ta et oppgjør med denne grublingen/bekymringen din. Når du har snakket med sjefen din, er det ingenting du kan gjøre i etterkant som kan forandre det som har skjedd. Med andre ord så er det bortkastet tankevirksomhet som i tillegg ødelegger humøret ditt.

Å være skvetten og på vakt er jo det som kjennetegner å være engstelig. Du er neppe den første som har forvekslet fyrverkeri med skuddveksling. Det er jo en grunn til at det egentlig bare er lov på nyttårsaften. Ikke stress deg opp av denne lille forvekslingen. Sånt skjer.

Håper du ellers har det bra.

Skrevet

Takk!!:)

Har gått for lenge hjemme, vært borte fra jobb noen uker og sittet stort sett inne med katten:ph34r: Blir vel småparanoid av å bare være inne...

Skal lese om metakogn terapi. Glemmer like fort som jeg leser om noe.

Skrevet

Det er jo ikke så lurt å bare sitte hjemme. Skal ikke påstå at det har vært så fine uker for meg heller. Verden raser litt sammen rundt meg føler jeg. Men så lenge det er liv er det håp :-)

Skrevet

Takk!!:)

Har gått for lenge hjemme, vært borte fra jobb noen uker og sittet stort sett inne med katten:ph34r: Blir vel småparanoid av å bare være inne...

Skal lese om metakogn terapi. Glemmer like fort som jeg leser om noe.

Ta med deg katten ut og sett dere på trappa litt ? (det er ikke bra om katter er innesperra hele dagen heller.. kjenner jeg ble litt bekymret nå jeg, men jeg håper han får kommet seg ut innimellom selvom ikke du går ut..)

Anonymkode: cb6e5...b39

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...