AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 HeiJeg er "ny" på det og være bipolar2. Dvs jeg har hatt det lenge, men er nylig blitt diagnotisert med en "mulig bipolar2"Et av mine hovedproblem er at når depresjonene kommer får jeg VELDIG mye angst i tillegg. Det er en veldig uspesifikk angst, en sterk indre uro. Ikke en indre uro som får meg til å måtte bevege meg. Men mer som en klo/som om noe vil ut inni meg, men som jeg ikke får ut. Veldig vanskelig å forklare. Som om jeg er veldig redd, men ikke vet hva jeg er redd for. Det er veldig intenst/uutholdeig, men ikke som panikkangst. Dvs ikke hyperventilering, hjertebank etc. Bare en sterk uro, som ikke er synlig for andre. I tillegg får jeg masse tvangstanker, særlig om å skade meg selv.Når jeg ikke er deprimert har jeg også mye angst, med da er det mer "generalisert angst" Dvs mere konkrete bekymringer, tanker om at folk skal dø, bekymringer for ulykker, katastrofetanker. Har også et snev av tvangstanker da også, men da er de ikke så skremmende/mindre realistiske.Noen som kjenner seg igjen? Er dette vanlig ved bipolar2?Ellers, til dere med kronisk psykisk sykdom, hvilken diagnose har dere? hvordan er prognosene? Hvordan lever dere med sykdommen? Lever dere "normale" liv? Hvordan håndterer dere hverdagen? Relasjoner? Store hendelser? Familie? Jobb? Hvilke medisiner bruker dere? Hvilken hjelp får dere? Hva er det viktigste som "holder dere oppe"?Hadde satt veldig pris på svar Anonymkode: b5523...0b9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Og hva er hovedutfordringene deres med sykdommen?Hilsen trådstarter Anonymkode: b5523...0b9 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.