Gå til innhold

Et liv i isolasjon

Anbefalte innlegg

Aspergers Inc.
Skrevet

Det er ikke lett når en er født på feil planet og må leve et liv i isolasjon. Likevel er dette meningsløse helvete mer moralsk anstendig enn å få lov til å dø. Tenk litt på den.

Skrevet

Det er ikke mulig at noen av dere som er på feil planet kan finne sammen da? eller er dere alle på feil planet men forskjellige planeter ?

Anonymkode: f2f2d...fcf

Skrevet

Det er ikke mulig at noen av dere som er på feil planet kan finne sammen da? eller er dere alle på feil planet men forskjellige planeter ?

Anonymkode: f2f2d...fcf

Faktisk er vi fra litt sånn forskjellige planeter alle...

dessverre syns jeg,

det er min erfaring. 

det er lettere å finne et medgjørlig og fleksiblet NT menneske å leve med, det er mange av de, og de vil få det til, de gir seg ikke, kjærligheten er stor og fleksibiliteten ofte behagelig, jeg tror særlig norske NT mennesker er "lette", sør-europeiske NT mennesker har mer stahet og temperament, det er egentlig like greit når man først er gift med en asperger.

Det er best når man kan møtes i stahet og styrke, sånn at ingen undertrykker noen, uhensiktsmessig, mange av oss med asperger kan ha tendenser til å være ufrivillig sjefete, bare fordi vi er direkte, da er det fint at man får motstand og ikke ender opp med å undertrykke noen.

Anonymkode: 42655...3e3

Skrevet

Det er ingen grunn til at det skal være et "meningsløst helvete" selv om man er isolert. Et kjipt liv, ja, det er det for mange (som er i den situasjonen). Men et meningsløst helvete? Da er det nok mer som er feil enn at man er isolert.

Skrevet

Det er ingen grunn til at det skal være et "meningsløst helvete" selv om man er isolert. Et kjipt liv, ja, det er det for mange (som er i den situasjonen). Men et meningsløst helvete? Da er det nok mer som er feil enn at man er isolert.

Forskjellige mennesker vil se forskjellig på det. Det er mennekser med samboer og barn, som sier de er ensomme. Så har man sånne som jeg, som ikke har venner, men som ikke ser på meg selv som ensom... Ensomhet er noe annet enn å være alene, vil jeg tro, men for mange er det samme sak.

Skrevet

Et slikt liv virker ganske meningsløst.

Anonymkode: 8887a...fab

Skrevet

Tror det er noe mer feil enn ensomhet om det er et helvete, men kan jo sikkert være en medvirkende årsak til noe mer.

Skrevet

Tror det er noe mer feil enn ensomhet om det er et helvete, men kan jo sikkert være en medvirkende årsak til noe mer.

I noen tilfellet kan jeg være enig.  Det kan og ha noe med om livet "alltid" har vært sånn (ensomt, helvete) eller blitt sånn pga (p)sykdom. 

Anonymkode: d7921...269

Skrevet

I noen tilfellet kan jeg være enig.  Det kan og ha noe med om livet "alltid" har vært sånn (ensomt, helvete) eller blitt sånn pga (p)sykdom. 

Nei, jeg tror ikke kun ensomhet er et helvete. Men hvem vet?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke kun ensomhet er et helvete. Men hvem vet?

Tror man blir ødelagt i hodet av det.

Anonymkode: 38484...6fc

Skrevet

Tror man blir ødelagt i hodet av det.

Ja det tror jeg og. Sitte fra 10:30->18:00 uten noe å gjøre, for så å se på "TV" resten av dagen. Det er ikke noe liv. Så om noen er "forbannet" på "latskapen", så vet de ikke hva de snakker om.

Skrevet

Ja det tror jeg og. Sitte fra 10:30->18:00 uten noe å gjøre, for så å se på "TV" resten av dagen. Det er ikke noe liv. Så om noen er "forbannet" på "latskapen", så vet de ikke hva de snakker om.

...og et sånt liv kan oppleves som et helvete - for noen. " helvete" er vel subjektiv oppfattelse av egen tilstand/ liv/ livsførsel, som man ikke (plutselig) ikke evner å gjøre noe med?. De som misunner det eller er forbannet må gjerne ta en titt inn...

Skrevet

Sov til 15-16, da blir dagern litt kortere og lettere å holde ut.

Skrevet

...og et sånt liv kan oppleves som et helvete - for noen. " helvete" er vel subjektiv oppfattelse av egen tilstand/ liv/ livsførsel, som man ikke (plutselig) ikke evner å gjøre noe med?. De som misunner det eller er forbannet må gjerne ta en titt inn...

Ja, men jeg mener fortsatt at hvis det er kun isolasjon/ensomhet som er problemet, og man mener det er et helvete, så overdriver man. Hvis man derimot blir skikkelig deprimert (f.eks. som følge av situasjonen), da er det ille.

Skrevet

Sov til 15-16, da blir dagern litt kortere og lettere å holde ut.

Blir digg om en måneds tid da... da ser man aldri dagslys. Men men... har begynt med Vallergan jeg, kan ikke fortsette med dette villstyret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...