Gå til innhold

asperger!?


mxxmas

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri god øyekontakt, uansett hvor god selvfølelsen eller trivselen er.

Hei!

Jeg har det det bra, og likevel dårlig/redusert øyekontakt.

Det har i høyeste grad med autisme å gjøre.

For min del er det sånn at jeg tenker best når jeg ikke ser andre i øynene, når jeg hilser på andre ser jeg mennesker i øynene, men jeg greier ikke både se i øynene og tenke, da blir det såklart vanskelig å snakke og lytte, hvis man vil svare adekvat og ha en dialog. 

På sykehuset der jeg ble utredet sa de at forstyrrelse i sosial kommunikasjon som øyekontakt, lite kroppsspråk, fattig mimikk er det vanlige ved asperger. Men det fins de som stirrer også, men det er neppe mer funksjonelt, derfor forstyrrelse i sosial kommunikasjon, der under tror jeg det kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    17

  • Madelenemie

    14

  • FGT

    7

  • Blomsterfluen

    6

Blomsterfluen

Jeg har kjempemye kroppspråk. Spessielt når jeb er glad. Da lager jeg fuglelyder og sier pip pip pip av glede blandt de jeg kjenner godt, og blir så glad at jeg må smile til jeg nesten treffer ørene. Og når jeg Er sinna så viser jeg også kroppspråk. Og jeg har hfg autisme. Og jeg forstår nonverbale tegn som de andre gjør med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempemye kroppspråk. Spessielt når jeb er glad. Da lager jeg fuglelyder og sier pip pip pip av glede blandt de jeg kjenner godt, og blir så glad at jeg må smile til jeg nesten treffer ørene. Og når jeg Er sinna så viser jeg også kroppspråk. Og jeg har hfg autisme. Og jeg forstår nonverbale tegn som de andre gjør med kroppen.

Så flott,

jeg har HFA (høytfungerende autisme, og viser så lite følelser utenpå, at andre ikke forstår om jeg er kjempeglad, konsentrert, sur eller mett.) ( det er av og til en ulempe, men burde nok lært det med pip pip eller bli like sinna som deg:-)

Jeg har for lite normalt kroppsspråk, samt dårlig øyekontakt,

har du god øyekontakt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Så flott,

jeg har HFA (høytfungerende autisme, og viser så lite følelser utenpå, at andre ikke forstår om jeg er kjempeglad, konsentrert, sur eller mett.) ( det er av og til en ulempe, men burde nok lært det med pip pip eller bli like sinna som deg:-)

Jeg har for lite normalt kroppsspråk, samt dårlig øyekontakt,

har du god øyekontakt også?

jeg har lært å ha god øyekontakt av sosialtrening som barn og tenåring, men jeg liker ikke å se på de jeg er redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lært å ha god øyekontakt av sosialtrening som barn og tenåring, men jeg liker ikke å se på de jeg er redd.

Ok,

da er du på linje med FGT han har også god øyekontakt, han er faktisk klovn, sånn som sprekker ballonger, og ja, jeg unngår sånne morromenn, av sprekke-ballong-morro-typer, jeg liker morsomheter med ord,( haral eia, golden mfl.) ikke sånne med orange permanentkrøller, rød nes og ballongbukser, sånn humor skjølnner jeg ingen ting av!,. men jeg tror det er medfødt, han trengte ikke trene på øyekontakt heller, han er født morsom, tror jeg, fordi autisme medfører ingen vansker med øyekontakt for han er hans teori, (jeg tror ikke på den teorien men det er noe annet)

jeg har en verre autisme, og er født med en del vansker jeg msliker og ikke blir kvitt. Jer er høflig og hyggelig men uten å se andre i øynene eller skjønne om de ...syns ...hva eller dette er hyggelig:-( da får man bare krysse tær og fingre, som regel går det bra, og det får man være glad for.

Det er mye rar autisme for tiden, særlig den med asperger syndrom er spesiell, så jeg syns det er greit de prøver å fjerne den, så kan autisme få være autisme, også kan vi som ikke ville se på andre når vi satt i sandkassen få lov til å fortsette med det, det er vel tross alt bedre at man kan kommunisere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Ok,

da er du på linje med FGT han har også god øyekontakt, han er faktisk klovn, sånn som sprekker ballonger, og ja, jeg unngår sånne morromenn, av sprekke-ballong-morro-typer, jeg liker morsomheter med ord,( haral eia, golden mfl.) ikke sånne med orange permanentkrøller, rød nes og ballongbukser, sånn humor skjølnner jeg ingen ting av!,. men jeg tror det er medfødt, han trengte ikke trene på øyekontakt heller, han er født morsom, tror jeg, fordi autisme medfører ingen vansker med øyekontakt for han er hans teori, (jeg tror ikke på den teorien men det er noe annet)

jeg har en verre autisme, og er født med en del vansker jeg msliker og ikke blir kvitt. Jer er høflig og hyggelig men uten å se andre i øynene eller skjønne om de ...syns ...hva eller dette er hyggelig:-( da får man bare krysse tær og fingre, som regel går det bra, og det får man være glad for.

Det er mye rar autisme for tiden, særlig den med asperger syndrom er spesiell, så jeg syns det er greit de prøver å fjerne den, så kan autisme få være autisme, også kan vi som ikke ville se på andre når vi satt i sandkassen få lov til å fortsette med det, det er vel tross alt bedre at man kan kommunisere?

 

ok. Jeg syns klovner er morsome og koslige når de gjør seg morsomme, og jeg forstår humor. Mamma sier at jeg har en vanskelig autisme. Jeg har i tillegg verbale lærevansker. Mamma sier jeg ofte oppfører meg som lavtfungerende autister, men samtidig at jeg er smart sosial. Jeg klarer meg ikke helt selv. Derfor bor jeg på omsorgsbolig, sier hun.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok. Jeg syns klovner er morsome og koslige når de gjør seg morsomme, og jeg forstår humor. Mamma sier at jeg har en vanskelig autisme. Jeg har i tillegg verbale lærevansker. Mamma sier jeg ofte oppfører meg som lavtfungerende autister, men samtidig at jeg er smart sosial. Jeg klarer meg ikke helt selv. Derfor bor jeg på omsorgsbolig, sier hun.

:-)

har du sett clovnepranks:-)?

jeg liker ikke klovner, jeg misliker de sterkt, jkeg holder meg for ørene om noen orange krøller kommer i nærheten av meg:-(!

Jeg liker ikke klovner, men hva syns du om disse?

https://www.youtube.com/watch?v=8xSNiPx791A

 

fgt er klovnen uten hår :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

:-)

har du sett clovnepranks:-)?

jeg liker ikke klovner, jeg misliker de sterkt, jkeg holder meg for ørene om noen orange krøller kommer i nærheten av meg:-(!

Jeg liker ikke klovner, men hva syns du om disse?

https://www.youtube.com/watch?v=8xSNiPx791A

 

fgt er klovnen uten hår :lol:

de klovnene på bildet er skumle og skremmende syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de klovnene på bildet er skumle og skremmende syns jeg.

ja veldig:-),

men du må se videoene, klikk på linken:-)

Det er en grunn til at jeg aldri har likt klovner og ronald mc donald m.fl, selv om de later som de er snille så er det noe, unaturlig ved dem, det er det de skremmer med, det subtile, det er derfor så mange kjenner en instinktiv frykt ved klovner masker, dukker...det er det mimikkløse som det er noe skummelt ved tror jeg (hm ikke rart jeg skremmer andre altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

ja veldig:-),

men du må se videoene, klikk på linken:-)

Det er en grunn til at jeg aldri har likt klovner og ronald mc donald m.fl, selv om de later som de er snille så er det noe, unaturlig ved dem, det er det de skremmer med, det subtile, det er derfor så mange kjenner en instinktiv frykt ved klovner masker, dukker...det er det mimikkløse som det er noe skummelt ved tror jeg (hm ikke rart jeg skremmer andre altså)

ok. Jeg er engstelig for nisser med maske av plast fordi de er så ekle. Jeg liker bare nisser og klovner med ikke maske, men bare malte fjes som jeg kjenner. Foreksempel mamma som har kledd seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

ja veldig:-),

men du må se videoene, klikk på linken:-)

Det er en grunn til at jeg aldri har likt klovner og ronald mc donald m.fl, selv om de later som de er snille så er det noe, unaturlig ved dem, det er det de skremmer med, det subtile, det er derfor så mange kjenner en instinktiv frykt ved klovner masker, dukker...det er det mimikkløse som det er noe skummelt ved tror jeg (hm ikke rart jeg skremmer andre altså)

ok. Jeg er engstelig for nisser med maske av plast fordi de er så ekle. Jeg liker bare nisser og klovner med ikke maske, men bare malte fjes som jeg kjenner. Foreksempel mamma som har kledd seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Jeg er engstelig for nisser med maske av plast fordi de er så ekle. Jeg liker bare nisser og klovner med ikke maske, men bare malte fjes som jeg kjenner. Foreksempel mamma som har kledd seg ut.

Ok men så du videoene ?

hva klovnene gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Jeg er engstelig for nisser med maske av plast fordi de er så ekle. Jeg liker bare nisser og klovner med ikke maske, men bare malte fjes som jeg kjenner. Foreksempel mamma som har kledd seg ut.

Du burde ikke se videoen  viss du blir redd, for dem halshugger klovnene og løper etter øks. slikt kan gi varige men

Anonymkode: fe532...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok men så du videoene ?

hva klovnene gjør?

Du burde ikke legge ut sånne grusomme videoer.

blomsterflue; se heller på denne; 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: fe532...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal sikkert utrede meg for å finne så mye galt, at de sørger for at jeg ALDRI får tilbake sertifikatet for bil, og at jeg blir fratatt barna mine tvert om jeg skulle bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke se videoen  viss du blir redd, for dem halshugger klovnene og løper etter øks. slikt kan gi varige men

Anonymkode: fe532...c67

Hei!

Da burde du se bedre, ingen klovner blir halshugd, dessuten er dette humor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da burde du se bedre, ingen klovner blir halshugd, dessuten er dette humor:-)

Men er det morsomt?

Anonymkode: 5e0ee...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det morsomt?

Anonymkode: 5e0ee...f6d

Ja jeg syns det er morsomt, og alle barna også.

vi har sett absolutt alle episoder.

men det er jo litt grusomtmorsomt, sånn at man er glad man selv ikke ble utsatt for det tullet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en morsom til:

det er mange da, så det er bare å google clown pranks å gru-le, jeg er så følsom at jeg holder meg for øynene men sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en morsom til:

det er mange da, så det er bare å google clown pranks å gru-le, jeg er så følsom at jeg holder meg for øynene men sånn er det med den saken.

 

Har du ingen medfølelse for de stakkars offrene som blir skremt helseløse?

Anonymkode: 5e0ee...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...