Gå til innhold

Dette lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne men jeg har nå fått et kjempe problem i forhold til psykiatrien jeg har nå gått i en eller annen form behandling/oppfølging  i snart 15 år fikk en liten haug med diagnoser i begynnelsen alt fra personlighetsforstyrrelse ,depresjon, mulig bipolare type 1 posttraumatisk stressyndrom og depresjon,alle disse diagnosene er senere blitt borte,uten om depresjonen.

Siden 2005 har jeg hatt diagnosen schizofreni men har nå fått ny behandler som ikke lenger er sikker på om denne diagnosen stemmer, vis nok fordi jeg er flink til å stelle meg og klart jeg er det ustellte mennesker blir jo lett utsatt for dårlig behandling av andre mennesker så sånt er viktig.Hun har vist en annen teori men jeg vet ikke hva for jeg vil ikke vite pga at jeg ikke vil ha flere diagnoser. Jeg har sagt at hun gjerne må fjerne schizofreni diagnosen for det er absolutt ikke noe jeg ønsker å ha men jeg vet ikke hva som har skjedd.

Nå kjenner jeg at jeg mister helt troen på psykiatrien jeg lurer på om de i det heletatt vet hva de holder på med? tuller de med meg? er det et slags sykt forsøk på å se hvor mye de kan rote til noens hode før de ikke klarer mer?

Tror de at det er bare å slenge masse diagnoser etter folk begynner dem og akseptere dem? og leve med dem? informere familie ?,være på psyk hus og DPS ?

Finnes det i det heletatt noen psykiatri? eller er jeg en statlig forsøkskanin? 

Bør jeg saksøke DPSET for feilbehandling.? Vis det virkelig er et DPSET da?

Jeg har time nå til uka men begynner virkelig å tvile på om jeg bør møte hele greia er sterkt tvilsomt. 

Så hvordan skal jeg forholde meg til disse behandleren eller hva de nå er for noen, noen forslag?

Sorry  for at det ble litt langt.

Skrevet

Sånn er desverre hele lege"industrien" (eller hva man nå skal kalle det). Jeg tok MR av foten en gang, radiografen viste meg på bilde at det var en betennelse, radiologen skrev "neg. funn" En lege mente jeg hadde betennelse, neste mente jeg ikke hadde det og heller aldri hadde hatt det, så var det nerver som var i klem, så opererte de, så var det visst ikke det alikevel, så var det for stram sene, så har jeg trolig hatt 10 ulike fotsenger, hver gang med lovnad om at nå blir det bedre. X antall pille-kurer, kortison-injeksjoner osv osv. Jada, mm, så.....fint det, jeg har like forbanna vondt.

Skrevet

Ja somatiske er ikke alltid noe bedre ,men ofte så er bevisene på sykdom litt tydeligere der .Psykiatrien er vist mer eller melde opplegg. Tror aldri jeg kommer til å stole på dem igjen.

Legger også merke til at legen her inne ikke har noe å si kanskje han føler seg avslørt som en del av dette systemet?

Skrevet

Er ikke alltid det syns det somatiske heller. Så man er nesten avhengig av å ha en lege som lytter og tror på deg. Men fysiske smerter er det ihvertfall lettere å forklare.

Skrevet

Håper du ikke gir opp og bli kvitt smerter. Jeg har også hatt en vond for som ikke ble bra så viste det seg at problemet ikke satt der skaden var men hadde gjort at det ble et problem på et annet sted på foten.Da vi fant ut det ble foten bra

Skrevet

Synes de skal slutte å dele folk inn i diagnoser jeg heller bare beskrive problemet spesielt når de ikke engang kan bli enig med seg selv .

Men egentlig er vel hele greia bare tull det er jo bare folk med små problemer som blir helt friske, møter jo de samme folka år etter år og ingen ser ut til å bli friske 

Lure på hva psykiatrien egentlig driver på med

Skrevet

Jeg hadde vært død for lenge siden uten rett diagnose som førte til rett medisin

Skrevet

Jeg hadde også vært ille ute å kjøre.... Uten medsiner for schizofreni. Jeg ble i virkeligheten svært ødelagt av psykose, hvis det var det jeg hadde, og det var det vel...

Tror ikke trådstarter kommer noen vei med sitt evnt søksmål, det er nok slikt som skjer, selv om det er kjedelig for de det gjelder....

Skrevet

Poenget med å saksøke vis jeg gjør det er ikke å få erstatning det er kunne for at DPSET skal få seg en vekker for om mulig bedre kvaliteten på dette området.

Jeg hadde også vært død uten deres hjelp ,så fortvilet mange ganger at jeg hadde rett og slett bare lyst til å gi opp, så det er jeg takknemlig for og de gir meg så mye oppfølging/ behandling .

Men så mange år med schizofreni diagnosen vis den er feil, for de har ikke bestemt seg ennå ,det er for ille og har isåfall kostet meg og familien mange unødvendig bekymringer. 

Medisiner er jeg ikke noe flink til å ta det har vært mye av og på men nå har jeg akkurat begynt på igjen i håp om å bli så sosial at jeg kan begynne å jobbe igjen. Så for å få till det må jeg vel bare fortsette å møte opp hver uke og jobbe meg igjennom  til problemene er bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...