Blomsterfluen Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg var på en hfg autisme klubb i uka, og jeg hadde så masse på hjertet om autisme at jeg stillte ham spørsmål i 2 og en halv time, mens en vedsidenav meg ptøvde å prate med meg og tilslutt flyttet seg, fordi han ikke fikk kontakt med meg. Jeg hørte ham nemlig ikke, fordi alle pratet i munnen på hverrandre og jeg var så opptatt av å spør om aspergers og autisme hvordan det var for andre enn meg. Tror dere han kommer til å avvise meg i neste klubbkveld? 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg var på en hfg autisme klubb i uka, og jeg hadde så masse på hjertet om autisme at jeg stillte ham spørsmål i 2 og en halv time, mens en vedsidenav meg ptøvde å prate med meg og tilslutt flyttet seg, fordi han ikke fikk kontakt med meg. Jeg hørte ham nemlig ikke, fordi alle pratet i munnen på hverrandre og jeg var så opptatt av å spør om aspergers og autisme hvordan det var for andre enn meg. Tror dere han kommer til å avvise meg i neste klubbkveld?Hvem stilte du spørsmål? En som arrangerte møtet, eller en deltaker der? Hvis det var en som arrangerte møtet, ville han vel ha hatt vett nok til å si fra når du hadde brukt nok tid... Hvis det var en deltaker, og hvis det hadde vært meg, hadde jeg nok unngått deg neste gang for å kunne snakke med andre også. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Skrevet 12. oktober 2015 Hvem stilte du spørsmål? En som arrangerte møtet, eller en deltaker der? Hvis det var en som arrangerte møtet, ville han vel ha hatt vett nok til å si fra når du hadde brukt nok tid... Hvis det var en deltaker, og hvis det hadde vært meg, hadde jeg nok unngått deg neste gang for å kunne snakke med andre også.det var en leder som har aspergers. Jeg er så redd for å ha mistet hans tillit. 0 Siter
Aspergers Inc. Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 det var en leder som har aspergers. Jeg er så redd for å ha mistet hans tillit.Han er sikkert vant med at aspergere er litt "rare". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Litt rart alle nordmenn har aspergers, når ingen visste om det på 90-tallet. Anonymkode: 80ce7...309 0 Siter
tonie Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Du får roe kraftig ned eller bestille et eget møte med fyren neste gang. La de andre også få slippe til med det de har på hjertet 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Litt rart alle nordmenn har aspergers, når ingen visste om det på 90-tallet.Anonymkode: 80ce7...309Her er det noe som ikke stemmer. Anonymkode: 06758...c96 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Her er det noe som ikke stemmer.Anonymkode: 06758...c96Antallet psyke bare øker og øker. Kanskje man skal kalle det p$sykiatri. Anonymkode: 80ce7...309 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 Antallet psyke bare øker og øker. Kanskje man skal kalle det p$sykiatri.Anonymkode: 80ce7...309http://www.ba.no/nyheter/altfor-mange-far-diagnoser-som-adhd-angst-og-depresjon/s/1-41-7577649– Altfor mange får diagnoser som ADHD, angst og depresjonDet mener bergenspsykolog, foredragsholder og forfatter, Trond Haukedal.Han ramser opp diagnoser som angstnevrose, depresjon, bipolar lidelse, ADHD, ADD, Aspergers syndrom, lettere former for autisme og en rekke andre og tilsvarende diagnoser.– Og disse mener du ikke sjeldent stilles feilaktig?– Ja, det har jeg altfor mange eksempler på fra min egen praksis, sier Haukedal.Noe å tenkte på. Anonymkode: 06758...c96 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 Skrevet 12. oktober 2015 http://www.ba.no/nyheter/altfor-mange-far-diagnoser-som-adhd-angst-og-depresjon/s/1-41-7577649– Altfor mange får diagnoser som ADHD, angst og depresjonDet mener bergenspsykolog, foredragsholder og forfatter, Trond Haukedal.Han ramser opp diagnoser som angstnevrose, depresjon, bipolar lidelse, ADHD, ADD, Aspergers syndrom, lettere former for autisme og en rekke andre og tilsvarende diagnoser.– Og disse mener du ikke sjeldent stilles feilaktig?– Ja, det har jeg altfor mange eksempler på fra min egen praksis, sier Haukedal.Noe å tenkte på.Anonymkode: 06758...c96Ja, det er p$ykeliggjøring av menneskelige feil. Anonymkode: 80ce7...309 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 http://www.ba.no/nyheter/altfor-mange-far-diagnoser-som-adhd-angst-og-depresjon/s/1-41-7577649– Altfor mange får diagnoser som ADHD, angst og depresjonDet mener bergenspsykolog, foredragsholder og forfatter, Trond Haukedal.Han ramser opp diagnoser som angstnevrose, depresjon, bipolar lidelse, ADHD, ADD, Aspergers syndrom, lettere former for autisme og en rekke andre og tilsvarende diagnoser.– Og disse mener du ikke sjeldent stilles feilaktig?– Ja, det har jeg altfor mange eksempler på fra min egen praksis, sier Haukedal.Noe å tenkte på.Anonymkode: 06758...c96Han har sikkert noen poenger, men "dessverre" har også denne saken flere sider, les f.eks. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Nar-ble-det-lov-a-mistro-dem-med-diagnoser--Hild-Froya-Gravningen-8197558.html 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Autisme psykiateren jeg gikk til sa det var ingen tvil om at jeg har hfg autisme. Men jeg er sosial og jeg får aldri meltdown. Endret 13. oktober 2015 av Blomsterfluen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Autisme psykiateren jeg gikk til sa det var ingen tvil om at jeg har hfg autisme. Men jeg er sosial og jeg får aldri meltdown. http://forum.doktoronline.no/topic/404416-meltdown-anfall-på-hytta/ Hei du har ofte vært inne på ditt sinne i mange tråder, et slikt sinne der man ikke greier hente seg inn, ta seg sammen, tror jeg er meltdown.Hvis du greier tenke logisk og ikke la følelser ta overhånd så er jeg sikker på at det vil løse seg med den lederen,lykke til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Er meltdown sånn "cool" versjon av tantrum? Yo dawg, meltdown... Anonymkode: 80ce7...309 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.