Gondor Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg satt og leste Psykisk helse på legekontoret i dag og leste at japanere har sluttet å kalle det schizofreni og i stede kaller det integrated disorder. (Jeg husker ikke helt men det var noe i den duren). Psykologen som skrev artikkelen mente man heller skulle kalle det psykoserelatert lidelse (eller noe i den duren. Beklager at jeg ikke husker helt) Å si at man har schizofreni kan skremme vettet av vanlige folk. Det er veldig stigmatiserende. Bipolar lidelse er rene festdiagnosen i forhold.Dere som har denne lidelsen; hva synes dere om dette? Kan noen finne linken? Jeg aner ikke hvordan man gjør det 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg satt og leste Psykisk helse på legekontoret i dag og leste at japanere har sluttet å kalle det schizofreni og i stede kaller det integrated disorder. (Jeg husker ikke helt men det var noe i den duren). Psykologen som skrev artikkelen mente man heller skulle kalle det psykoserelatert lidelse (eller noe i den duren. Beklager at jeg ikke husker helt) Å si at man har schizofreni kan skremme vettet av vanlige folk. Det er veldig stigmatiserende. Bipolar lidelse er rene festdiagnosen i forhold.Dere som har denne lidelsen; hva synes dere om dette? Kan noen finne linken? Jeg aner ikke hvordan man gjør detHei!http://www.bladet.psykiskhelse.no/index.asp?id=33059vet ikke om hele artikkelen da:-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Vet ikke om folk skvetter mindre av at en sier en har psykoselidelse, men hvem vet Anonymkode: ea9b3...1fe 0 Siter
Inner self Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Integreringslidelse tror jeg japanerne kaller det. Om det er noe bedre enn schizofreni, vet jeg ikke, men det er kanskje mindre stigma, og mindre feiltolkning av navnet. Jeg har inntrykk av att store deler av befolkningen tror schizofreni er det samme som å ha flere personligheter... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.