Gå til innhold

Bekymret for manglende psykiatri-hjelp i framtida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt offtopic dersom jeg kan spørre deg. Synes du det er 'masse' innvandrere i Oslo, eller synes du det er lite eller passe mengde ? Og har du besøkt bydelene øst og sør i Oslo (hvor innvandrerne er i flertall) ?

Anonymkode: e3d5c...d53

Hei!

det går fint med litt offtopic:-)

Jeg ser sjelden en innvandrer i Oslo:-), drar jeg til sentrum ser jeg noen som kan være det,  enten de eller deres foreldre ikke er etniske nordmenn, jeg tenker ikke på dem som del av en masseinnvadring.

Om vi drar til Grønnland for å handle billigere eksotiske grønnsaker, så ser jeg mange, samme da jeg var i en bydel som heter kaldbakken og furuset, jeg så så mange at jeg følte et ubehag, rett og slett fordi jeg følte meg naken i singlet kort shorts og småsko, det var ubehagelig og fremmed for meg.

dette ser ikke jeg som resultatet av en masseinnvandring, men som resultat mer av en gal integrerings og planleggingspolitikk, 

imidlertid lærte jeg dette, både da jeg var på Grønland og på kaldbakken, jeg syns det var et støynivå jeg mislikte og sa, "ja de kommer fra land der man ikke snakker med normalt tonefall", at for nordmenn som bodde der, så utgjorde ikke disse noen trussel, de var rause nok til å avvæpne meg i min fordomsfullhet, og informere meg om at de både hadde et godt naboskap og følte seg trygge. Jeg tror med dette, avstand til invandrere skaper mer mistenksomhet, når man må leve sammen, ser man kanskje at det tross alt kanskje ikke er så stor forskjell utover, krydder, annen mat og kles kultur m.m. nå skriver jeg om flertallet av innvandrere, ikke de som er ekstrem-religiøse.

Skrevet

Hei!

Hvilken masseinnvandring sikter du til, er det noe som har skjedd for lenge siden eller vi kan vente skal skje

Spiller du dum nå? I løpet av et par ti år har Oslo gått fra å være en norsk by til å være en by hvor innvandrere innen 2030 vil være i flertall. I løpet av perioden 2005 til 2012 hadde vi en nettoinnvandring på 500000.  I samme periode gikk antall etniske nordmenn ned. Som nhd skriver, dette kommer til å ta knekken på velferdsstaten. Det kommer til å bli lite å hente fra nav i fremtiden. Begyn allerede nå å planlegge hvordan du kan klare deg uten nav. Hvorfor flytter du ikke til tøyen eller holmlia slik at du kan føle multikulturismen på koppen. Jeg anbefaler også en studietur til malmø hvor du kan se resultatet av masseinnvandring fra muslimske land. Snakker om å være virkelighetsfjern og naiv!

Anonymkode: 5ee34...ed7

Skrevet

Hei!

Hvilken masseinnvandring sikter du til, er det noe som har skjedd for lenge siden eller vi kan vente skal skje?

hvis det er en masseinnvandring jeg har gått glipp av, så er jeg glad den ikke går utover unge som skal etablere seg og kjøpe bolig, (de eldre har jo oftest nedbetalt bolig og gjeld) 

Herregud, er du helt fjern? Med de boligprisene vi har nå er det meget vanskelig for unge å komme inn på boligmarkedet. Og hvorfor tror du prisene har steget så voldsomt? Jo nettopp fordi etterspørselen har skutt til himmels pga masseinnvandringen. Boligbyggingen har ikke mulighet til å holde tritt. Og verre blir det med den flommen med flyktninger som kommer nå. Det finnes ikke nok boliger. Jeg tørr ikke tenke på hva som kommer til å skje med leieprisene. Stakkars folk som må leie bolig!!!

Og bare for å ha sakt det, folk på uføre er en meget stor utgiftspost. Forvent store kutt her i fremtiden. Vi går mot en system som i usa, du må klare deg selv, velferdsstaten ligger på sotteseng, det blir lite å hente fra nav i fremtiden. Påtide å våkne  opp snart, før det er for sent? Eller er det allerede for sent?

Skrevet

hei!

jeg svarte anonym e3d5c  d53

vedkommende spurte meg litt offtopic og jeg syns høfflig spørsmål så jeg svarte.

Skrevet

hei!

jeg svarte anonym e3d5c  d53

vedkommende spurte meg litt offtopic og jeg syns høfflig spørsmål så jeg svarte.

Det du skriver har absolutt ingen ting med virkeligheten å gjøre.

Skrevet

Jeg er ikke særlig redd for at flyktningene skal fortrenge andre pasienter i psykiatrien.

Derimot mener jeg det er berettiget grunn til å tro at masseinnvandringen vil true hele velferdsstaten. Som vanlig vil det gå først ut over eldreomsorgen, deretter ut over de som trenger ytelser fra NAV og til sist ut over pensjonene.

Ja, dette har du nok rett i! Det blir derfor viktig å verne om velferdsstaten ved å stanse de store skattelettelsene politikerne vil gi til de aller rikeste i dette landet. Vi trenger disse pengene til å verne om NAV, eldreomsorg, skoler etc.

Anonymkode: 1a57e...88f

Skrevet

Ja, dette har du nok rett i! Det blir derfor viktig å verne om velferdsstaten ved å stanse de store skattelettelsene politikerne vil gi til de aller rikeste i dette landet. Vi trenger disse pengene til å verne om NAV, eldreomsorg, skoler etc.

De skattelettelsene er bare småpenger sammenlignet med økte utgifter pga masseinnvandringen.

Anonymkode: 611a9...61f

Gjest Gargamel
Skrevet

Siden du snakker om "de aller rikeste" tenker du kanskje på formueskatten. Den utgjorde 0.2% av BNP i 2009. Det tilsvarer 3 ukers økonomisk vekst.

Skrevet

Siden du snakker om "de aller rikeste" tenker du kanskje på formueskatten. Den utgjorde 0.2% av BNP i 2009. Det tilsvarer 3 ukers økonomisk vekst.

De har vel senket kapitalskatten også?

Gjest Gargamel
Skrevet

De har vel senket kapitalskatten også?

De foreslår å senke selskapsskatten og øke utbytteskatten. Det vil si at det blir mer skatt på penger som eierne tar ut til eget forbruk, men mindre skatt på penger som blir igjen i bedriften. Det største problemet er at oljealderen er på hell, og vi må bygge et nytt næringsliv omtrent fra bunnen av på kort tid. Bare nedgangen i oljeinntekter er større enn resten av  eksportindustrien til sammen. Da er det dumt å gi bedriftene dårligere vilkår enn i andre land. Jeg tror alle ansvarlige partier er enige i at selskapsskatten bør ned, i alle fall mener Arbeiderpartiet også det.

Jeg synes det var unødvendig å gi skattelette på høy lønnsinntekt. Kan ikke skjønne at noen mener det er en god ide.

Til info stemte jeg ikke blått. Det bare virker sånn ;). Jeg er opptatt av næringslivet og jeg ser ting litt fra bedriftenes side.

OOps. Nå sporet jeg visst av tråden.

Skrevet

De foreslår å senke selskapsskatten og øke utbytteskatten. Det vil si at det blir mer skatt på penger som eierne tar ut til eget forbruk, men mindre skatt på penger som blir igjen i bedriften. Det største problemet er at oljealderen er på hell, og vi må bygge et nytt næringsliv omtrent fra bunnen av på kort tid. Bare nedgangen i oljeinntekter er større enn resten av  eksportindustrien til sammen. Da er det dumt å gi bedriftene dårligere vilkår enn i andre land. Jeg tror alle ansvarlige partier er enige i at selskapsskatten bør ned, i alle fall mener Arbeiderpartiet også det.

Jeg synes det var unødvendig å gi skattelette på høy lønnsinntekt. Kan ikke skjønne at noen mener det er en god ide.

Til info stemte jeg ikke blått. Det bare virker sånn ;). Jeg er opptatt av næringslivet og jeg ser ting litt fra bedriftenes side.

Skrevet

Hei!

dette er jeg enig i.

samtidig mener faktisk mange at skattelette på høy lønnsinntekt er greit. (jeg antar de fleste som stemmer høyre mener det)

Men legge til rette for selskaper, og ikke minst trengt innovasjon bør gjøres mer og bedre og snarest, for olje-gull-alderen har vært på hell lenge. Og man har sett det komme og visst det, men en del nødvendige grep har man unnlatt å ta, venter man med.

noe av det viktigste mener jeg er å satse mer på skole og utdanning, heve kunnskapsnivå, lære av land som har lykkes, feks Finland, (da sparer man mye på unødvdige påfunn, nysatsinger og "vågale" og kostbare stunt som stadig gjentar seg og ikke bærer særlig frukter) gjøre det mulig for praktisk flinke barn og unge å lykkes med utdanning, og ikke teoretisere alt, samt gjøre nye viktige grep i samfunnsøymed, heve status på yrkesutdanninger, passe på å ikke drive sosial dumping, men gi lik lønn til feks tømrere, enten de er norske eller polske. 

Heve fokus og samfunnsdebatt en del hakk, slik at, der det virkelig er penger rettmessig for samfunnet å hente inn, at det er der fokus og debatt blir lagt, 

ang eiendomsskatt mener jeg en mer fornuftig strategi er å skattlegge eiendom 2, 3, 4 osv...ikke eiendom 1, som rammer  urettferdig og dobbelt for folk som har betalt skatt, og nedbetaler eiendom, sin ene, der de bor.

Jeg snakket for noen mnd siden med en høyremann, etter hvert to, jeg snakket om eiendomsskatt, skatt på kapitalinntekt, skatt som rammer feil og de som har dårligst råd, ta fra de som har lite, og ikke ta fra de/oss som kan tåle, han var helt enig, etter hvert var nr helt enig også? I ettertid fikk jeg høre at han likte meg så godt? jeg lurer på om han hadde drukket for mye vin, for han er fortsatt medlem av høyre, men jeg snakket jo om nokså radikale grep....(vi drakk vin, og han var i godt humør, blidere enn meg, satt og smilte, så mulig var han påvirket av alkoholen)

Kanskje har man ofte arvet en partitilhørighet, dvs at selv om man hører noe bra, noe som er mer fornuftig, så syns man det er fint, men så når man skal stemme så stemmer man det foreldrene gjorde?

Skrevet

Hei!

dette er jeg enig i.

samtidig mener faktisk mange at skattelette på høy lønnsinntekt er greit. (jeg antar de fleste som stemmer høyre mener det)

De fleste som tjener godt mener vel det.

Skrevet

De fleste som tjener godt mener vel det.

Vet ikke,

min mann mener ikke det, han mener vi skal betale absolutt det vi gjør i skatt, han stemmer langt fra høyre da,

han mener skattelette skal gis til de som er lavtlønte,

jeg mener det samme, men er jo ikke av de høytlønnte som  han:-)

Sammen er vi for utprøving av flat skatt, 10% skatt på all inntekt, ingen fradrag, kort oppsummert, gir samtidig forenkling av et ekstremt kostbart byråkrati.

Skrevet

Vet ikke,

min mann mener ikke det, han mener vi skal betale absolutt det vi gjør i skatt, han stemmer langt fra høyre da,

han mener skattelette skal gis til de som er lavtlønte,

Det står det respekt av.

Anonymkode: c328b...6aa

Skrevet

Så lenge folk flest fortsetter å stemme på de quislingene og landssvikerne som sitter på stortinget, blir det slik ja. Stemmer du riktig kan utviklingen snu. Det er et valg vi har. Dessverre er folk flest stokk dumme og lar seg lure av den massive skjeve feilinformasjonen i mainstream media. Folk våkner vel ikke før vi er bankerott og har borgerkrig også her.

Nemlig. Jeg skal stemme frp, som så vidt meg bekjent har riktige og sunne meninger om innvandring, islamisering, osv. Det er bare ikke PK å si det høyt. Ikke å skrive det heller for den sakens skyld. 

Skrevet

Hei!

det går fint med litt offtopic:-)

Jeg ser sjelden en innvandrer i Oslo:-), drar jeg til sentrum ser jeg noen som kan være det,  enten de eller deres foreldre ikke er etniske nordmenn, jeg tenker ikke på dem som del av en masseinnvadring.

Her kan du se en liten dokumentar fra det virkelige livet i det multietniske Oslo:

http://forum.doktoronline.no/topic/407994-er-det-rasisme-når-den-eneste-hvite-gutten-blir-mobbet-og-utestengt/

Sannsynligvis langt fra hvordan dere har det i de fredlige idylliske villastrøkene på vestkanten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...