AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg går på 20 mg Cipralex og 200 mg Lamictal. Dette har hjulpet meg veldig godt for min depresjon. Imidlertid har jeg nå fått meg kjæreste og jeg opplever at seksuallivet blir en god del hemmet. Jeg får ellers greit orgasme, men nå får jeg det enten ikke i det hele tatt, til tross for at vi har lange samleier med mye stimulering, eller jeg får det så seint at jeg selv blir lei og sliten under samleiet.... Jeg er kvinne, 40 år. Kan legge til at mannen min er helt super og gjør alt han kan.Jeg vil tro det er Cipralex som er "synderen" her? Jeg forslo for psykiateren min at jeg kanskje kunne gå ned litt i dose fordi jeg er veldig stabil og føler meg bra, men hun ba meg tenke meg veldig grundig om på dette. Jeg er jo enig i at det viktigste er at jeg ikke blir deprimert igjen, men samtidig er sex en viktig del av samlivet for meg og jeg synes ikke det er så lett å bagatallisere det helt heller...Er det andre medisiner jeg kan bytte til, som kanskje kan gjøre situasjonen bedre? Anonymkode: 9d8c2...3cf 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. oktober 2015 Skrevet 14. oktober 2015 Du kan bytte til Brintellix, eller du kan halvere dosen og legge til Wellbutrin 150 mg.Evt kan du helt fase ut Cipralex og bruke Wellbutrin 300 mg. Da vil du få helt nye opplevelser :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.