Gå til innhold

Cipralex og manglende orgasme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på 20 mg Cipralex og 200 mg Lamictal. Dette har hjulpet meg veldig godt for min depresjon. Imidlertid har jeg nå fått meg kjæreste og jeg opplever at seksuallivet blir en god del hemmet. Jeg får ellers greit orgasme, men nå får jeg det enten ikke i det hele tatt, til tross for at vi har lange samleier med mye stimulering, eller jeg får det så seint at jeg selv blir lei og sliten under samleiet.... Jeg er kvinne, 40 år. Kan legge til at mannen min er helt super og gjør alt han kan.

Jeg vil tro det er Cipralex som er "synderen" her? Jeg forslo for psykiateren min at jeg kanskje kunne gå ned litt i dose fordi jeg er veldig stabil og føler meg bra, men hun  ba meg tenke meg veldig grundig om på dette. Jeg er jo enig i at det viktigste er at jeg ikke blir deprimert igjen, men samtidig er sex en viktig del av samlivet for meg og jeg synes ikke det er så lett å bagatallisere det helt heller...

Er det andre medisiner jeg kan bytte til, som kanskje kan gjøre situasjonen bedre?

Anonymkode: 9d8c2...3cf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan bytte til Brintellix, eller du kan halvere dosen og legge til Wellbutrin 150 mg.

Evt kan du helt fase ut Cipralex og bruke Wellbutrin 300 mg. Da vil du få helt nye opplevelser :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...