frosken Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg vet at jeg krisemaksimerer, men jeg orker ikke vente lenger. Det er litt som når man er ute og går også merker man at man er skikkelig sliten og når man endelig kommer til parkeringa der bilen står så er man helt tom. Nesten så man ikke orker trykke inn gassen engang. Har du opplevd det før? Kan hende det bare er jeg som er sånn. Vel, det samme er det når jeg venter på noe. Jeg forbereder meg mentalt på at nå skal jeg vente så lenge. Når jeg plutselig må vente lenger så blir det som om bilen plutselig ikke sto der jeg trodde. Jeg har liksom brukt opp siste rest.Det skjønner jeg. Men så kommer det en ny dag i morgen og en ny dag etter det også, og da tror jeg du er i stand til å reorientere deg, og få litt mer perspektiv på det som har skjedd. 0 Siter
Trine Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Skrevet 13. oktober 2015 Det skjønner jeg. Men så kommer det en ny dag i morgen og en ny dag etter det også, og da tror jeg du er i stand til å reorientere deg, og få litt mer perspektiv på det som har skjedd. Men det er ikke snakk om å reorientere seg, jeg er tom, jeg føler at jeg ikke har noe mer å gå på, men så må jeg klare det i mange uker til. 0 Siter
frosken Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Men det er ikke snakk om å reorientere seg, jeg er tom, jeg føler at jeg ikke har noe mer å gå på, men så må jeg klare det i mange uker til.Ja, du har ventet lenge, så det er ikke noe rart at du punkterte litt i dag. Ved slike punkteringer må man bruke fornuften sin og minne om at noen uker fra eller til, ikke utgjør den helt store forskjellen på lang sikt. Det er viktig at du tenker langsiktig. Du kommer til å trenge noen som ikke bare snakker med deg en eller to ganger - eller som bare gir deg medisiner og lar deg holde på med det uten oppfølgning. Det finnes dessverre noen psykiatere som er svært slepphendte med sentralstimulerende medikamenter, det er jo ingen hemmelighet at Madelenemie kjenner en som sikkert vil gi deg medisiner om du ønsker det - men hadde jeg vært deg så hadde jeg ønsket meg ordentlig oppfølgning og ikke en pillepusher. 0 Siter
Inner self Skrevet 13. oktober 2015 Skrevet 13. oktober 2015 Er det ikke mulig å ringe å purre? Da jeg var i en lignende situasjon, så fikk jeg komme til raskere da jeg fikk fastlegen til å purre. Det hender de kan bytte behandler, men kanskje det er stor grad av spisskompetanse? 0 Siter
Trine Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Skrevet 13. oktober 2015 Er det ikke mulig å ringe å purre? Da jeg var i en lignende situasjon, så fikk jeg komme til raskere da jeg fikk fastlegen til å purre. Det hender de kan bytte behandler, men kanskje det er stor grad av spisskompetanse?Jeg vet ikke. Jeg burde vært litt kjappere til å tenke da de ringte i sta og spurt da om når jeg kunne forvente å få vite noe. Jeg får se det an litt. Har ikke time hos fastlegen før om en mnd. Håper da virkelig jeg har hørt noe fra dps innen den tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.