Trine Skrevet 14. oktober 2015 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg var hos tannlegen. Jeg liker ikke tannleger. Stort sett så plager de meg ikke så mye, men så har man plutselig et hull eller noen visdomstenner som må ut. Mest sannsynlig ferdig med dem nå heldigvis. Bare en luring igjen som ikke kommer til å se dagens lys noen gang. Og hull har jeg bare hatt en gang, men det var en gang for mye syns jeg. Men altså, når jeg sitter på venterommet så dunker hjerte og pulsen veldig hardt. Sånn at hele magen dunker. Jeg blir nesten litt sånn ukontrolert i bevegelsene på en måte. Men jeg går jo til tannlegen til tross for dette ubehaget. Så jeg tenker at jeg bare er ekstremt stressa for å dra til tannlegen. Samme skjer om jeg har avtalt noe med noen jeg ikke kjenner så godt. På vei dit hvor jeg har avtalt å møtes så skjer akkurat det samme. Jeg har ikke lyst til å dra, men jeg gjør det for det. Magen dunker ivei Hvordan vet man egentlig hva som er mild angst og hva som er stress og har det egentlig noe å si? Jeg vet ihvertfall at eksponering ikke hjelper. Jeg har hatt mange avtaler med fremmede mennesker, eller mennesker jeg bare kjenner litt. Blir like stressa hver gang. 0 Siter
ISW Skrevet 14. oktober 2015 Skrevet 14. oktober 2015 I og med at det er situasjonsbetinget (og litt irrasjonelt siden tannlegen tross alt ikke er farlig) tror jeg det kan kalles angst for tannleger. Stress er litt mer relatert til reelle problemer, utfordringer og hendelser.Merk hvis du får lokalbedøvelse at denne også kan gi litt slike symptomer. Den inneholder (ironisk nok siden mange er redde for tannlegen) adrenalin. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. oktober 2015 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tror det er både angst og stress. 0 Siter
Trine Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Skrevet 14. oktober 2015 I og med at det er situasjonsbetinget (og litt irrasjonelt siden tannlegen tross alt ikke er farlig) tror jeg det kan kalles angst for tannleger. Stress er litt mer relatert til reelle problemer, utfordringer og hendelser.Merk hvis du får lokalbedøvelse at denne også kan gi litt slike symptomer. Den inneholder (ironisk nok siden mange er redde for tannlegen) adrenalin.Eneste problemet jeg har med lokalbedøvelse er at den lager sinnsyke smerter når den begynner å gå ut og til den er helt ute. Altså, det er ikke smerter fordi de har herjet med meg for smertene blir borte så fort bedøvelsen har sluppet taket helt. Det er ganske irriterende for det tar mange timer. Da har jeg nok litt angst for tannleger, mennesker jeg ikke er veldig trygg på og selskaper. Når jeg tenker meg om så får jeg andre symptomer når jeg er stressa så da er det nok ikke bare det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.