stjernestøv Skrevet 14. oktober 2015 Skrevet 14. oktober 2015 20 mg abilify hjalp sobril hjelper ogsåmen de jævla abilify injeksjonene hjelper ingentingJeg føler vival fjerner noe av rarheten men ikke alt, men kan ikke ta det hver dag heller. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Det finnes ikke noe annet dekkende ord enn rarhet. Med "rarhet", mener dere en uvirkelighetsfølelse, som man nesten blir litt svimmel, at alt rundt blir litt virkelighetsfjernt? Som om man nesten føler seg i en slags "boble", hvor man er separat fra resten av verden rundt?Bare nysgjerrig ettersom jeg både har hatt dette og psykose tidligere så det er kanskje noe gjenkjennelig. Har det ikke sånn nå for min del heldigvis. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Med "rarhet", mener dere en uvirkelighetsfølelse, som man nesten blir litt svimmel, at alt rundt blir litt virkelighetsfjernt? Som om man nesten føler seg i en slags "boble", hvor man er separat fra resten av verden rundt?Bare nysgjerrig ettersom jeg både har hatt dette og psykose tidligere så det er kanskje noe gjenkjennelig. Har det ikke sånn nå for min del heldigvis. Det kan vel beskrives sånn også ja. 0 Siter
mxxmas Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Nei det er som om hvis hjernen hadde vært en sterk boble, var min svak, særlig bak 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Det kan vel beskrives sånn også ja. Du kan studere derealisering, å se om du kjenner deg igjen Anonymkode: 2bbe6...2d2 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Du kan studere derealisering, å se om du kjenner deg igjenAnonymkode: 2bbe6...2d2Har lest og kjente meg igjen, men sykepleieren kaller det angst. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Har lest og kjente meg igjen, men sykepleieren kaller det angst. Jeg tror det kan komme av sosial angst, jeg har ihvertfall sosial angst + derealisering.. så det du må gjøre for å bli kvitt det du kaller rarheten, så må du ta noen medisin som fungerer mot angsten (ikke benzoer altså....) Så du føler deg rett og slett litt uvirkelig? At verden rundt deg er uvirkelig/rar? Anonymkode: 2bbe6...2d2 0 Siter
ISW Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Har lest og kjente meg igjen, men sykepleieren kaller det angst. Derealisering kan være et angstsymptom da, akkurat som hjertebank kan være det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg tror det kan komme av sosial angst, jeg har ihvertfall sosial angst + derealisering.. så det du må gjøre for å bli kvitt det du kaller rarheten, så må du ta noen medisin som fungerer mot angsten (ikke benzoer altså....) Så du føler deg rett og slett litt uvirkelig? At verden rundt deg er uvirkelig/rar?Anonymkode: 2bbe6...2d2Ja verden rundt blir uvirkelig og rar, tar jo fluoxetin så kanskje det kan hjelpe? Men sykepleieren mener eksponering er tingen, det tror ikke jeg hjelper. Tar du medisin som hjelper deg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Derealisering kan være et angstsymptom da, akkurat som hjertebank kan være det.Var rart han ikke visste det da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Ja verden rundt blir uvirkelig og rar, tar jo fluoxetin så kanskje det kan hjelpe? Men sykepleieren mener eksponering er tingen, det tror ikke jeg hjelper. Tar du medisin som hjelper deg?hmm rart, jeg tar også fluoxetin, mot angsten, men jeg har fortsatt derealisering... men så har jeg jo fortsatt angst også da...Men ja, jeg har nevnt derealisering / uvirkelighetsfølselse til både fastlege og psykiatrisk sykehus, de bare sier "hmm, hva er det", de kan rett og slett ingenting..!Og det verste er at jeg har sittet i flere titalls timer opp gjennom årene å googla på derealisering både på norsk og engelsk, og jeg har ikke funnet ut en dritt!Jeg har hatt angst siden hmm, eller selektiv mutisme, siden barnehagen , er blitt kvitt SM`en nå, men sitter igjen med "vanlig"sosial angst,.. og derealisering, som bivirkning av alle disse årene med anspennelser,stress og reddhet Anonymkode: 2bbe6...2d2 0 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Har lest og kjente meg igjen, men sykepleieren kaller det angst. Det skyldes nok angst vil jeg tro. Kan skyldes depresjon også? Endret 15. oktober 2015 av slabbedask 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 hmm rart, jeg tar også fluoxetin, mot angsten, men jeg har fortsatt derealisering... men så har jeg jo fortsatt angst også da...Men ja, jeg har nevnt derealisering / uvirkelighetsfølselse til både fastlege og psykiatrisk sykehus, de bare sier "hmm, hva er det", de kan rett og slett ingenting..!Og det verste er at jeg har sittet i flere titalls timer opp gjennom årene å googla på derealisering både på norsk og engelsk, og jeg har ikke funnet ut en dritt!Jeg har hatt angst siden hmm, eller selektiv mutisme, siden barnehagen , er blitt kvitt SM`en nå, men sitter igjen med "vanlig"sosial angst,.. og derealisering, som bivirkning av alle disse årene med anspennelser,stress og reddhetAnonymkode: 2bbe6...2d2Synd ikke fluoxetin tar det bort da, gjør nok ikke det her heller. 0 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Ja verden rundt blir uvirkelig og rar, tar jo fluoxetin så kanskje det kan hjelpe? Men sykepleieren mener eksponering er tingen, det tror ikke jeg hjelper. Tar du medisin som hjelper deg?Eksponering fungerte ikke for meg i det hele tatt. Cipralex tok ihvertfall det verste symptomene. Endret 15. oktober 2015 av slabbedask 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Det skyldes nok angst vil jeg tro.Ja depersonalisering er jo et symptom på angsten skrev ISW. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Eksponering fungerte ikke for meg i det hele tatt. Cipralex tok ihvertfall det verste symptomene.Tror ikke eksponering hjelper på meg heller, kjenner meg selv såpass. Var derfor jeg håpet fluoxetin kunne hjelpe, men denne uken har ikke vært så verst så kanskje den hjelper litt. Får se hvordan det går i dagene som kommer. 0 Siter
mxxmas Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Fint du fikk svar på hva det var da jeg lurer fremdeles 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Fint du fikk svar på hva det var da jeg lurer fremdelesDet er mange ulike former for rarhet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Tror ikke eksponering hjelper på meg heller, kjenner meg selv såpass. Var derfor jeg håpet fluoxetin kunne hjelpe, men denne uken har ikke vært så verst så kanskje den hjelper litt. Får se hvordan det går i dagene som kommer. jeg begynte først å merke endringer på angsten etter at jeg dobbla dosen med fluoxetin fra 20mg til 40mg.. jeg skal se videre om det hjelper Anonymkode: 2bbe6...2d2 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 jeg begynte først å merke endringer på angsten etter at jeg dobbla dosen med fluoxetin fra 20mg til 40mg.. jeg skal se videre om det hjelperAnonymkode: 2bbe6...2d2Ok. Kanskje jeg også må øke. Tok det lang tid før det virket? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.