AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Ikke alvorlige tanker, men flyktige tanker som kommer og går hele tiden. Mye tanker at nå orker jeg ikke mer. Vil bort fra alt. Jeg vet det er normale tanker, og at tanker ikke er farlige. Men har friske slike tanker som kommer og går hele tiden, eller betyr det at jeg fremdeles ikke er helt bra? Jeg skulle ønske jeg kunne slippe disse tankene. Disse følelsene som fører til slike tanker. Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Noe i meg sier at det kanskje ville være best. Men fornuften sier noe annet. Det går nok over denne gang også, men jeg er sliten. Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
ISW Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Det er ikke "normalt" å ha selvmordstanker. Friske kan ha situasjonsbetingede selvmordstanker, f.eks etter et samlivsbrudd eller en annen alvorlig livshendelse kunne tenke f.eks "kanskje det hadde vært bedre å være død, siden alt virker så håpløst nå?" eller lignende, som gjerne går raskt over. Men at slike tanker kommer og går daglig, tenker jeg at er tegn på sykdom.Spørsmålet er kanskje heller om det er farlig å ha slike tanker. Svaret på det beror vel på hva din holdning til tankene er. Hvis du er bestemt på at du ikke skal ta livet ditt, så er slike tanker ikke farlige. Du skriver at du ikke ønsker disse tankene, at du skulle ønske du kunne slippe dem. Det er bra. Men jeg ville nok forsøkt å finne ut av hva årsakene til at du har slike tanker er, og forsøke å løse det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Det er ikke "normalt" å ha selvmordstanker. Friske kan ha situasjonsbetingede selvmordstanker, f.eks etter et samlivsbrudd eller en annen alvorlig livshendelse kunne tenke f.eks "kanskje det hadde vært bedre å være død, siden alt virker så håpløst nå?" eller lignende, som gjerne går raskt over. Men at slike tanker kommer og går daglig, tenker jeg at er tegn på sykdom.Spørsmålet er kanskje heller om det er farlig å ha slike tanker. Svaret på det beror vel på hva din holdning til tankene er. Hvis du er bestemt på at du ikke skal ta livet ditt, så er slike tanker ikke farlige. Du skriver at du ikke ønsker disse tankene, at du skulle ønske du kunne slippe dem. Det er bra. Men jeg ville nok forsøkt å finne ut av hva årsakene til at du har slike tanker er, og forsøke å løse det. Jeg er ikke bestemt på noe. Jeg har ikke klart å finne årsaken. Tror ikke det har noen spesiell årsak, men at årsakene kan være mange forskjellige Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Det har roet seg en stund nå. Men finnes det hjelp å få når det blir for intens? Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Nei, det finnes ikke hjelp for det. Anonymkode: 2b7a3...66f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Nei, det finnes ikke hjelp for det. Anonymkode: 2b7a3...66fHvorfor ikke? Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
ISW Skrevet 17. oktober 2015 Skrevet 17. oktober 2015 Det har roet seg en stund nå. Men finnes det hjelp å få når det blir for intens? Anonymkode: bac77...d8dJeg tror det er vanskelig å få hjelp for å "bli kvitt" tanker. Er jo ikke alltid så lett å styre sine egne tanker.Men det må da være en grunn til at du får tanker om egen død? Forsto jeg det riktig at du ikke lengre var så deprimert som før? Hva er det som gjør at livet ikke er godt?Hvis man får selvmordstanker absolutt uten grunn, så tenker jeg mer på noe i retning av det jeg har slitt med. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg tror det er vanskelig å få hjelp for å "bli kvitt" tanker. Er jo ikke alltid så lett å styre sine egne tanker.Men det må da være en grunn til at du får tanker om egen død? Forsto jeg det riktig at du ikke lengre var så deprimert som før? Hva er det som gjør at livet ikke er godt?Hvis man får selvmordstanker absolutt uten grunn, så tenker jeg mer på noe i retning av det jeg har slitt med.Jeg skulle ønske jeg fikk hjelp under det følelsesmessige presset som setter igang slike tanker. Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 Skrevet 17. oktober 2015 litium hjalp for megDet hjelper noe, men ikke nok. Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
mxxmas Skrevet 17. oktober 2015 Skrevet 17. oktober 2015 Det hjelper noe, men ikke nok.Anonymkode: bac77...d8dmåtte øke dosen en del ganger...har sluttet nå og går på abilify maintea og begynt på lamictal bare 25 mg istedet og det går foreløpig bra.... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 måtte øke dosen en del ganger...har sluttet nå og går på abilify maintea og begynt på lamictal bare 25 mg istedet og det går foreløpig bra....Jeg tror ikke mer medisiner vil løse noe for meg. Jeg er redd det bare er slik jeg er. Varierer mye og skjønner ikke helt hvorfor. Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 måtte øke dosen en del ganger...har sluttet nå og går på abilify maintea og begynt på lamictal bare 25 mg istedet og det går foreløpig bra....Så det går greit uten lithium. Det er den som har gitt meg best effekt. Anonymkode: bac77...d8d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.