Gå til innhold

NHD/andre.. Pisspreik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går til psykiater annen hver måned. (Noe som egentlig er for lite, men får ikke tilbud om mer.) Men han har sagt at jeg kan skrive meldinger til han utenom.

Jeg skriver meldinger en gang i blant, men får som oftest får jeg ikke svar. (Uansett om det er medisinspørsmål eller kriser i livet).

Men når det hender at han svarer så skriver han så svada at jeg reagerer. "Du må omfavne din indre kvinne". "Sett deg ned med en kopp te og hør på vakker musikk mens du tenker på gode minner". "Nyt våren, hør på fuglesangen og se på blomstrene blomstre."

Dette kaller jeg rett og slett pisspreik. Orker ikke skrive flere meldinger til han. Hjelper meg ikke i det hele tatt. Skjønner dere meg?

Anonymkode: c58b4...c4f

Skrevet

Høres ut som jeg ser for meg at psykologer er, og psykiatere er vel likedan når de er tomme for medisinforslag sikkert. Jeg skjønner godt at du ikke synes det hjelper ja

Anonymkode: a922f...f51

Aspergers Inc.
Skrevet

Går til psykiater annen hver måned. (Noe som egentlig er for lite, men får ikke tilbud om mer.) Men han har sagt at jeg kan skrive meldinger til han utenom.

Jeg skriver meldinger en gang i blant, men får som oftest får jeg ikke svar. (Uansett om det er medisinspørsmål eller kriser i livet).

Men når det hender at han svarer så skriver han så svada at jeg reagerer. "Du må omfavne din indre kvinne". "Sett deg ned med en kopp te og hør på vakker musikk mens du tenker på gode minner". "Nyt våren, hør på fuglesangen og se på blomstrene blomstre."

Dette kaller jeg rett og slett pisspreik. Orker ikke skrive flere meldinger til han. Hjelper meg ikke i det hele tatt. Skjønner dere meg?

Ja. Likegodt å kjøpe seg en selvhjelpsbok.

Skrevet

Jeg ble veldig nysgjerrig på hva slags spørsmål / problemer som kan besvares med "Du må omfavne din indre kvinne"?  Høres ut som han har lest en bok eller vært på et kurs med en sånn selvutviklet coach-type som har funnet meningen med livet.

Hvis jeg fikk slike svar på seriøse henvendelser, hadde jeg sluttet å ta kontakt.  Men generelt synes jeg nok SMS er uegnet for "dyp" kommunikasjon om livets store spørsmål.

Skrevet

Han er en eldre mann så han har vel gått lei hele psykiatrien og istedenfor kommer han med flåsete utsagn og unnlater å svare på spørsmål som virkelig er viktige..

Når jeg er på time hos han er det stortsett løst prat om hvordan ukene har vært. Prating som det kunne vært mellom venner.

Innimellom trenger jeg veiledning om medisinering, men har virker lite interessert.

Skrevet

Ja dette var jo bare pisspreik. Hadde ikke skrevet til han mer. 

Skrevet

Hva svarer han når du tar dette opp i timen og legger frem hva du opplever du trenger for å bli bedre vs hva hans tilbud har vært til nå ? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skjønner deg :-)

Skrevet

Ville byttet psykiater, hvis du har mulighet. Hvis ikke, ville jeg heller oppsøkt fastlegen og spurt om medisiner der. Og timer annenhver måned er jo veldig lite om man er i aktiv behandling. 

Anonymkode: 639f4...017

Aspergers Inc.
Skrevet

Han er en eldre mann så han har vel gått lei hele psykiatrien og istedenfor kommer han med flåsete utsagn og unnlater å svare på spørsmål som virkelig er viktige..

Når jeg er på time hos han er det stortsett løst prat om hvordan ukene har vært. Prating som det kunne vært mellom venner.

Innimellom trenger jeg veiledning om medisinering, men har virker lite interessert.

Fin jobb da. Sitte å prate pjatt dagen lang og håve inn et par mill i året...

Skrevet

Hei!

Jeg hadde verken skrevet mail eller gått til en sånn psykiater.

jeg fikk tilbud om noen konsultasjoner med en sexolog, etter eget ønske, han snakket så "rundt grøten", "tåkeprat" sikkert i beste mening, til slutt skrev jeg mail og sa at jeg ikke forstod hva han snakket om og at det ikke skyldes språkvansker, men at han var for lite konkret. Jeg hadde en psykiater som jeg var vant til, hun sa ting direkte. behandlere/terapauter/psykiatere burde for å unngå misforståelser m.m. lære seg snakke tydelig, konkret, ærlig og realitetsorientert.

Skrevet

Høres mer ut som en shaman enn en psykiater. Som å lese tekstlinjer fra en bok av sjefspisspreikeren Paulo Coelho.

Skrevet

Hva er det du prøver å spørre om på sms som han besvarer på den måten?

Skrevet

frosken. Hvorfor i all verden skal det være et poeng hva jeg spurte om i meldinga? Tåkeprat er tåkeprat.Husker ikke helt hva jeg spurte om heller.. Ikke noe som krevde et pompøst svar ihverfall..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Du må omfavne din indre kvinne".

Når jeg hører behandlere bruke slike fraser, kjenner jeg at jeg både blir kvalm og irritert.

Skrevet

ok inntil dol har rettet opp feilen, så må jeg dessverre skrive sånn for hvert innlegg jeg liker:

Jeg likte det nhd skrev i innlegget før meg, for ca 25 min siden.

jeg vil ofte at liker skal gå til den som skrev noe bestemt.

Jeg ser dessverre ikke lenger hvem som liker det jeg skriver, før gjorde jeg det, nå står det bare, en person liker,

jeg er heller ikke logget inn som anonym, og jeg har sjekket mange PC`er jeg har, som aldri har vært pålogget dol, så det er altså en feil.

Skrevet

frosken. Hvorfor i all verden skal det være et poeng hva jeg spurte om i meldinga? Tåkeprat er tåkeprat.Husker ikke helt hva jeg spurte om heller.. Ikke noe som krevde et pompøst svar ihverfall..

Jeg mente ikke å spørre om nøyaktig hva du spurte om, meg jeg lurte på hva slags type spørsmål som kunne få en psykiater til å svare slike ting. Du trenger selvfølgelig ikke svare på det om du ikke ønsker.

Skrevet

pisspreik ja, men om du kontakter han i fritiden, så er det fremdeles bedre enn ingen ting :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...