Gå til innhold

Hva slags lege mener noe sånt om Seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innlagt på somatisk nå, og spurte legen om å få min quetiapin på kvelden. Da risttet han litt på hodet og sa at han ikke likte å skrive det ut "fordi det ikke var sovemedisin." Men Vallergan kunne jeg få.... Og der er jo allergimedisin! Jeg tror det må være den første legen jeg har sett som har vært negativ til å bruke quetiapin for å få sove. Jeg fikk lyst til å bli spydig og spørre om han bare skrev ut såkalte sovemedisiner som folk blir avhengige av? Jeg tror aldri jeg møtt en lege som har lirt av seg noe sånt. Jeg ga meg og tok i ot vallerganen. Jeg trodde det var vanlig praksis å gå for c-preparater der man kan jeg.

Er det jeg eller legen som er på jordet her?

Skrevet

dårlig turnuslege kanskje? vallargan er jo komplett udugelig som sovemedisin, nå har jeg ikke prøvd seroquel, men om den kan sammenlignes med truxal eller nozinan, så er da minimumsdosen på den sterkere enn maxdosen på vallargan..

Skrevet

Var en rar lege ja. Hva er galt med seroquel da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som med andre kan det bli krøll når en mener uten kunnskap.

Skrevet

Han er overlege her... Vallergan funker heldigvis på meg, men selv det måtte jeg "forhandle" for å få. Han ville gi meg 5mg Zopiclone - hvilket absolutt ikke funker på meg..... Godt jeg skrives ut snart. Jeg har en historie med alkoholproblemer, så jeg vil faktisk helst unngå b-preparater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...