Gå til innhold

Psykisk syk i nedgangstider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nedbemanning og usikkerhet rundt jobbene kan være vanskelig nok for friske. Når en i tillegg er psykisk syk faller verden sammen. Hvordan bakke opp en person som faller totalt sammen? Kan ikke trøste og si at det finnes andre jobber. For det er det lite av i forhold til dem som mister jobben. I tillegg er jobbintervju en stor belastning.

Anonymkode: 8ec87...4a8

Skrevet

Tja, vi har jo NAV da. Man lever ganske fett på NAV, i global sammenheng.

Nav kan hjelpe noe på økonomien, men ikke på nedturen vedkommende vil få uten jobb.

Skrevet

Man får ta en dag av gangen og håpe det beste.

Anonymkode: 29fa5...f71

Gjest Gargamel
Skrevet

Nedbemanning og usikkerhet rundt jobbene kan være vanskelig nok for friske. Når en i tillegg er psykisk syk faller verden sammen. Hvordan bakke opp en person som faller totalt sammen? Kan ikke trøste og si at det finnes andre jobber. For det er det lite av i forhold til dem som mister jobben. I tillegg er jobbintervju en stor belastning.

Det kan være tøft for de fleste. Hvis det er en utsatt jobb ville jeg vært på utkikk etter en ny, ikke oljerelatert jobb. Ikke bare fordi det er praktisk lurt, men fordi det er psykologisk mye bedre å gjøre noe aktivt enn å bare vente og se hva andre bestemmer. Arbeidsgiveren bør helst ikke vite noe om at man ser etter andre jobber.

Skrevet

Det kan være tøft for de fleste. Hvis det er en utsatt jobb ville jeg vært på utkikk etter en ny, ikke oljerelatert jobb. Ikke bare fordi det er praktisk lurt, men fordi det er psykologisk mye bedre å gjøre noe aktivt enn å bare vente og se hva andre bestemmer. Arbeidsgiveren bør helst ikke vite noe om at man ser etter andre jobber.

Hei!

Jeg opplevde for en stund siden at en person jeg syns var vemmelig, min manns sjef, falt ned en trapp.

han var både arbeidsnarkoman og ekstremt ambisiøs, (samt presset andre til det ytterste)

han har prøvd noen få dager å komme på jobb, men pga av hodesmerter går det ikke:-(

Min mann sa at han er bare hjemme pga av hodesmertene.

i utgangspunktet har han 14 millioner i lønn, men nå har han nesten ett år "ligget" hjemme,

så fort kan livet snu seg, jeg syns nå bare synd på han, jeg har glemt hvor vemmelig han var, men jeg tenker på hvor vondt han må ha det som i utgangspunktet er så hardtarbeidende også snur en stige opp ned på livet hans.

jeg håper han blir frisk, men det ser trist ut, sånt er leit å være vitne til.

Anonymkode: 41f7c...803

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...