Beautiful_Creatures Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Hei!Jeg holder på å trappe ned fra 75 mg Zoloft. Jeg ønsker å gjøre dette veldig sakte for å unngå bivirkninger og evt angst/tilbakefall. Har siste 14 dagene tatt 75 mg og 50 mg annenhver dag. Hvor lenger bør jeg gjøre dette før jeg går til 50 mg, og er det mulig å gå via 50 mg i to dager og 75 mg hver tredje dag først, eller er dette ikke nødvendig?Må legge til at jeg foreløpig ikke har tenkt å slutte 100% på disse, men 75 mg ble litt for mye, og jeg ønsker å prøve så lite som 25 mg igjen da jeg på tross av anbefalt dosering i felleskatalogen faktisk hadde effekt av så lav dose i begynnelsen. Jeg forsøkte å gå rett til 50 mg fra 75 for ca en måned siden men merket etter ca 7 dager at dette ble litt for raskt (angst, irritabilitet, lett for å gråte kom tilbake). 75 mg gir meg bivirkninger som at jeg blir litt i min egen verden, i form av for liten kontakt med egne følelser og ting som kan være vanskelig. Føler meg litt for "overfladisk", om jeg kan beskrive det sånn. Altså den demper på en måte litt for mye, der jeg burde "føle" litt mer, og blir nesten litt ufokusert pga det. Har aldri målt serumverdi, men jeg opplever til tider at jeg reagerer sterkt på enkelte medikamenter. Hva er din anbefaling mht til hvordan trappe ned og til hvilken dose i forhold til denne infoen?Håper på svar. (PS: bruker Ritalin 80 mg tabletter, 2X4 om dagen samt Levaxin 50 mcg og innimellom Tramadol 50 mg mot sterke smerter). En sjelden gang valium mot angst og stilnoct mot søvn 2-3 ganger i uken. )mvh:-) Endret 16. oktober 2015 av Beautiful_Creatures 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.