Gå til innhold

Stemmer eller uvanlige evner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå for tiden har jeg en diskusjon med behandleren min om de menneskene som snakker til meg er virkelig eller ikke ,hun mener at det er mine egne tanker men jeg er ikke enig i det. Grunnen til det er at de som snakker sier ting som jeg ikke tenker på og at noen av de som snakker er menn eller barn og jeg er kvinne.Noen av dem snakker også dialekt fra andre steder i landet enn jeg er fra og jeg kan ikke snakke disse dialektene. 

Så da lurer jeg på hvordan det kan være mine tanker kan det faktisk være sånn at jeg er åpen for å ta inn andre menneskers tanker eller det de sier ,det finnes jo så mye mellom himmel og jord som vi mennesker enda ikke forstår.

Vis det var min stemme jeg hørte eller bare kvinner så kunne jeg være mer åpen for at det kanskje kunne være mine egne tanker.

Som liten viste jeg en gang om noe alvorlig som hadde skjedd et sted uten at noen hadde fortalt meg om det så kanskje jeg har spesielle evner til å ta inn andre mennesker og at dette ikke er psykt , selv om jeg er psyk på andre områder. 

Er det noen her som har erfaring med det som jeg beskriver? Enten unormale evner elle psyk?

Har begynt på  en medisin nå for å bli mer sosial og for å dempe tankene som legen sier ,men det virker ikke.

Skrevet

Hvorfor tar du pillene da dersom du tror du har magiske evner, du ville blitt første person på kloden som kan lese andres tanker for eksempel, eller spå fremtiden. Men jeg tror nok du har tatt riktig valg, det viser seg i absolutt alle forsøk og undersøkelser at det du tror du tar inn av signaler kun er vill fantasi blandet med tidligere opplevelser og en psykdom som lar dette oppleves som virkelig.

God bedring, det finnes også en haug av medisiner virer ikke første så prøv neste

Lykke til

Skrevet

Når jeg ikke tar medisin hører jeg stemmer, og det er ånder. Kan ha samtaler med dem, ellers kan de også bare si ord. 

Skrevet

DIN: kanskje jeg ikke skrev hel tydelig nok jeg kan ikke lese andres tanker eller spå om fremtiden, det er heller det at får inn andres tanker eller samtaler omtrent som radiosignaler .

Medisinene tar jeg for å bli mer sosial så jeg kan begynne på psyk.dagsenter og kanskje jobb senere.

Og takk for at du ønsker meg god bedring☺

Stjernestøv da du hørte stemmer var det da på samme måte altså menn, barn ,forskjellige dialekter og sånn? 

For kan bare ikke forstå at det kan være mine tanker når det er menn og barn,(kvinner og da) for min tankestemme jo ikke mandig eller  barnslige. 

Skrevet

noen av de som snakker er menn eller barn og jeg er kvinne.Noen av dem snakker også dialekt fra andre steder i landet enn jeg er fra og jeg kan ikke snakke disse dialektene. 

Så da lurer jeg på hvordan det kan være mine tanker

Jeg er enig med deg. De stemmene er ikke fra dine egne tanker. Hvis de stemmene også gir deg informasjon som du i utgangspunktet ikke har visst før, kan du være enda mer sikker på at det ikke er noe fra din egen underbevissthet. At behandleren din likevel tror stemmene er fra deg, kommer av forutinntatthet. Det er jo noe behandleren ikke kan vite! Dessuten er påstanden helt ulogisk.

Når det ikke er dine tanker, må det være noen andres. Jeg tror ikke du har noen spesielle evner, men at du blir plaget av ånder, men ikke at du trenger å være besatt. Her tviler jeg på at behandleren din kan være til hjelp. Hold deg unna alt som kan tenkes å ha okkult effekt, få gjerne noen til å be for deg.

Anonymkode: 0f4be...c0d

Skrevet

DIN: kanskje jeg ikke skrev hel tydelig nok jeg kan ikke lese andres tanker eller spå om fremtiden, det er heller det at får inn andres tanker eller samtaler omtrent som radiosignaler .

Medisinene tar jeg for å bli mer sosial så jeg kan begynne på psyk.dagsenter og kanskje jobb senere.

Og takk for at du ønsker meg god bedring☺

Stjernestøv da du hørte stemmer var det da på samme måte altså menn, barn ,forskjellige dialekter og sånn? 

For kan bare ikke forstå at det kan være mine tanker når det er menn og barn,(kvinner og da) for min tankestemme jo ikke mandig eller  barnslige. 

Ja det var alle slags mennesker og dialekter, og jeg vet det ikke kom fra meg selv. Medisinene jeg tar nå lukker kanalene mine, om du tar AP blir du sikkert kvitt det du og. Men nå savner jeg det, det er tomt uten. 

Skrevet

Uenig. medisiner kan vel ikke lukke kanaler. medisiner fjerner det som er psykose, og psykose er det som ikke er sant.

hadde det vært virkelig hadde ikke medisinsene stoppet det

jeg hadde tankene til andre personer i hodet da jeg hadde manisk psykose og førte samtaler med dem, men det var IKKE virkelig.

Skrevet

Uenig. medisiner kan vel ikke lukke kanaler. medisiner fjerner det som er psykose, og psykose er det som ikke er sant.

hadde det vært virkelig hadde ikke medisinsene stoppet det

jeg hadde tankene til andre personer i hodet da jeg hadde manisk psykose og førte samtaler med dem, men det var IKKE virkelig.

Jeg tror det var virkelig. Det er mange folk som sliter psykisk som har åpne kanaler, og medisiner lukker kanalene. Alt er mulig. 

Skrevet

kanskje, kanskje ikke.

men psykose er vaffal ikke virkelig

Skrevet

kanskje, kanskje ikke.

men psykose er vaffal ikke virkelig

Hva er egentlig virkelig? Ikke vet jeg. 

Skrevet

Tror det er ingen av delene . Kjenner du igjen de stemmene ?  Hvorfor blander du dette sammen med evner ?

Skrevet

Når jeg ikke tar medisin hører jeg stemmer, og det er ånder. Kan ha samtaler med dem, ellers kan de også bare si ord. 

I ditt tilfelle er jeg enda mer overbevist om at fenomenet du beskriver, kommer av ånder.

De som er uenig med deg, bygger på forestillingen om at slikt ikke finnes. Det kan de ikke bevise.

Ja det var alle slags mennesker og dialekter, og jeg vet det ikke kom fra meg selv. Medisinene jeg tar nå lukker kanalene mine, om du tar AP blir du sikkert kvitt det du og. Men nå savner jeg det, det er tomt uten. 

En "skole-medisinsk" forklaring kunne være at hjernen ubevisst kombinerer fragmenter av minner til det du har opplevd. Det skal vel litt av en hjernekapasitet til å klare noe sånt og da får til stemmer fra mennesker som er helt ulik en selv. Derfor tror jeg du har rett.

Jeg tror det var virkelig. Det er mange folk som sliter psykisk som har åpne kanaler, og medisiner lukker kanalene. Alt er mulig. 

Ser hva du mener, men jeg ville ikke kalt det der "kanaler". Det er et okkult begrep. Jeg ville heller sagt "å være mottakelig" for ånder og påvirkning fra dem. Skulle ønske du passet deg mer for sånt. Selv om du opplever tomhet uten dem, har de manipulert deg før og ødelagt mye for deg. Du burde passe deg og heller ta medisiner.

Skrevet

Jeg er ikke religiøs mer åpen for at det kan finnes en Gud.så bønn blir vel ikke aktuelt for da må jeg vel tro?

Takk Stjernestøv  og Mxxmas for info om deres opplevelser, godt å høre om andre som har opplevd  det samme.

Håper ikke det er psykose for da er jeg jo mer sykere  enn det jeg selv tror og det hadde vært forferdelig, for da kan jeg jo ikke stole på meg selv vis jeg ikke har kontroll på tankene mine.

FGT Jeg kjenner ikke igjen noe av de som snakker ,det er som jeg sier ,det som gjør at jeg tviler på at behandleren min har rett i at det er mine egne tanker jeg hører. Vet ikke helt hva du mener med å "blande dette sammen med uvanlige evner ."Men vis ikke alle mennesker kan høre andre sine tanker eller samtaler så må det jo være en en uvanlig evne.Det at jeg som barn også kunne fortelle om noe som hadde skjedd og som jeg ikke kunne vite er jo en grunn til at jeg lurer.

Skrevet

I ditt tilfelle er jeg enda mer overbevist om at fenomenet du beskriver, kommer av ånder.

De som er uenig med deg, bygger på forestillingen om at slikt ikke finnes. Det kan de ikke bevise.

En "skole-medisinsk" forklaring kunne være at hjernen ubevisst kombinerer fragmenter av minner til det du har opplevd. Det skal vel litt av en hjernekapasitet til å klare noe sånt og da får til stemmer fra mennesker som er helt ulik en selv. Derfor tror jeg du har rett.

Ser hva du mener, men jeg ville ikke kalt det der "kanaler". Det er et okkult begrep. Jeg ville heller sagt "å være mottakelig" for ånder og påvirkning fra dem. Skulle ønske du passet deg mer for sånt. Selv om du opplever tomhet uten dem, har de manipulert deg før og ødelagt mye for deg. Du burde passe deg og heller ta medisiner.

Ja det var ånder som var rundt meg, kan godt kalle det mottakelig. Men jeg har kjent kanalene åpne og lukke seg, kjentes godt på toppen av hodet. Vel, nå tar jeg jo medisiner...

Skrevet

Jeg er ikke religiøs mer åpen for at det kan finnes en Gud.så bønn blir vel ikke aktuelt for da må jeg vel tro?

Takk Stjernestøv  og Mxxmas for info om deres opplevelser, godt å høre om andre som har opplevd  det samme.

Håper ikke det er psykose for da er jeg jo mer sykere  enn det jeg selv tror og det hadde vært forferdelig, for da kan jeg jo ikke stole på meg selv vis jeg ikke har kontroll på tankene mine.

FGT Jeg kjenner ikke igjen noe av de som snakker ,det er som jeg sier ,det som gjør at jeg tviler på at behandleren min har rett i at det er mine egne tanker jeg hører. Vet ikke helt hva du mener med å "blande dette sammen med uvanlige evner ."Men vis ikke alle mennesker kan høre andre sine tanker eller samtaler så må det jo være en en uvanlig evne.Det at jeg som barn også kunne fortelle om noe som hadde skjedd og som jeg ikke kunne vite er jo en grunn til at jeg lurer.

Ingen kan høre andres tanker, men at du kan høre stemmer kan en jo ikke se bort fra. Ser du uvanlige ting også  ?

Skrevet

Hei, jeg så tilfeldigvis denne tråden og registrerte meg kun for å svare deg, fordi jeg følte at det var viktig.  

Når jeg drømmer hører og/eller ser jeg andre mennesker. De kan være kvinner eller menn, unge og gamle, og prate forskjellige dialekter og språk. Noen drømmer føles mer ekte enn andre. Dette er helt normalt, og de aller fleste drømmer. 

Men, det betyr *ikke* at menneskene i drømmene faktisk er ekte! 

Min far har diagnosen paranoid schizofren og bipolar. Han hører stemmer. Hans virkelighetsoppfatning er vridd, og jeg har sett ham få psykotiske anfall der disse tankene tar overhånd. Over mange år så har han blitt god på å klare å filtrere bort de tankene og inntrykkene som ikke er ekte, slik at han klarer å leve mer normalt.  

Jeg pleier å tenke på det som så at det er noen av de samme mekanismene i hjernen som forårsaker drømmer som slår inn hos noen mennesker når de er våkne. Hjernen blir forvirret og klarer ikke gi en korrekt oppfatning av verden. Dette er en alvorlig og sjelden psykisk lidelse, og du er nok en av de uheldige. Dessverre. Som oftest er denne lidelsen kalt schizofreni. Medisiner kan dempe disse effektene.  

*Men det aller viktigste er at du selv innser at du har en lidelse, så du klarer å skille virkeligheten fra tankene dine! *

Skrevet

Det er dere som mener noe finnes som har bevisbyrden.

Nei, det klarer en normal hjerne lett.

Åndes finnes ikke. Dette er psykdom som medisinen kurerer.

Anonymkode: 47f7e...fd6

Skrevet

Alt er mulig. 

Nei, det er slett ikke alt som er mulig.  cidddr har skrevet et fornuftig innlegg om forskjellene ovenfor her.   

Skrevet

Mens du og dine trosfeller selvfølgelig kan hoste opp beviser på disse "åndenes" eksistens? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...