Filiokus88 Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 Hei NHDHar et spørsmål. Har nylig fått diagnose bipolar lidelse og brukt medisinen tegretol i ca tre måneder (100 mg x 2). Har i noen perioder holdt meg stabil i lett deprimert spekteret, men har innimellom falt ned i dype daler, senest nå siste dagene, og med disse nedturene får jeg sterk angst og panikkanfallJeg lurte derfor på om det går an å kombinere tegretol med lamictal? Virker som tegretolen forhindrer at jeg får noen store oppturer iallefall. Jeg tenkte da at lamictal kunne hjelpe på nedturene og angstproblemene. 0 Siter
Filiokus88 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Skrevet 20. oktober 2015 Ingen som vet om disse medisinene går sammen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Tegretol er et av de medikamentene der en alltid skal tenke på interaksjoner.Det er mulig å kombinere de to, men en må vanligvis gi dobbel Lamictal-dose. Uansett må en følge med vha serumkonsentrasjonsmålinger. 0 Siter
Filiokus88 Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Skrevet 21. oktober 2015 Takk for svar. Har tegretol også en antidepressiv effekt som lamictal? Jeg føler ikke at jeg har blitt mindre depressiv etter jeg begynte med tegretol. Vil det være problematisk å gå over til lamictal? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.