Gjest Gargamel Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 ok, flott da vet jeg det:-)feks i dag er jeg kjempelei meg...vil ikke lyve og være uærlig, så kjekt å vite at man kan fungere på humor siden, selv om man ikke ser lyst på ting.Lurer på hva som har skjedd siden du er så lei deg. Håper ikke det er noe veldig alvorlig. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Ringefingeren min er lengre enn pekefinger, men kortere enn langfinger. Har liten tro på slike sammenhenger som man leser om her. Faktisk gir slike sammenligninger meg en bismak som antakelig skyldes at de minner ørlite om nazistenes diverse målinger og dertil hørende raseteorier og egenskaper.Jeg synes visse fagdisipliner trekker voldsomme konklusjoner ut ifra tynt datagrunnlag, men uten at jeg vet noe spesielt om akkurat det med ringfingeren. Hvis man leser en del sensasjonelle funn er det en del forskning av typen: "Forskerne lot ti studenter av hvert kjønn vurdere bilder av......". Syltynt datagrunnlag og tvilsom metodikk gir gjerne utrolige funn.Jeg vet ikke hva jeg skal tro om ringfingerteorien. For min del er nok prediksjonene mer feil enn riktige. Jeg er mer risikovillig enn de fleste andre i jobbsammenheng og det lønner seg jo. Jeg er ikke voldelig, utro eller en dårlig far. Jeg har ikke noe spesielt medfødt talent for løping. Jeg tror jeg har like mye empati som andre menn. Endret 20. oktober 2015 av Gargamel 0 Siter
Madelenemie Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Skrevet 21. oktober 2015 Lurer på hva som har skjedd siden du er så lei deg. Håper ikke det er noe veldig alvorlig. Hei!Nei det er ikke noe alvorlig av typen dødelig,men alvorlig på den måten at jeg ikke greier få tilbake energi til studier, jeg går helst ikke ut.Noe som kan føre til at jeg faller fra, blir gående hjemme, og da jeg er dårlig på å organisere meg selv, er det mindre heldig,studiet jeg tar, er umulig med skippertak, så om natten sover jeg dårlig fordi jeg vrir meg, går runder, drikker vann, osv...sikkert flere hundre ganger pr natt hiver jeg meg rundt, samt at jeg står opp ca 5 ganger og går frem og tilbake, så dusjer jeg for tenker jeg blir trøtt av varmt vann. Tror det har vært sånn i ca 2 uker.Jeg klarer ikke finne noen løsning, og heller ikke svare min pensjonerte psykiater som spør om jeg vil komme til henne i desember, hun kan visst hjelpe meg.Jeg står opp og gjør det jeg må, men noe er galt, når en bunke med viktige papirer vokser...jeg har "glemt" timer for barna til tannlegen:-( det er ulikt meg, jeg har konferansetime i dag, den husker jeg, og før det må jeg finne hjelp for et av barna som er sykt. Da barnet satt på gulvet og gråt, satte jeg meg på en stol og forklarte hva jeg gjorde i går, hva jeg skal gjøre i dag, og brukte ellers mange ord på å forklare at vansker kan løses, de er bare vonde når man er midt i dem, og før man ser noen løsning. Så strøk jeg på foten, som var iskald, spurte om jeg skulle hente ullsokker og det ville barnet, jeg hentet ullsokker, tok av bomullssokkene, så tok på ullsokkene. Jeg glemte å holde rundt:-( Men jeg satte på film, så er opptatt nå, og jeg hentet teppe, lagde te, tilbød varm mat.men saken er at det med å holde rundt kan være vanskelig ved sykdom, fordi da er det ikke så lett å vite hvor lenge man skal holde rundt, man blir også mer utålmodig på å finne en løsning, og den starter ved at noen ikke gråter. men i går kveld sovnet i fanget mitt, mens jeg koste med håret, jeg følte noe var galt.På en måte er det best at jeg er hjemme, har mye jeg bør ordne for barna, men inni mellom går ting fint, og da kjeder jeg meg med å gå hjemme, liker studere, men finner ingen god balanse mellom studier og familieliv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 Skrevet 22. oktober 2015 I forelesningen vi hadde i biologisk psykologi ble dette nevnt. Da antydet man at de som hadde lenger ringfinger enn pekefinger på høyre hånd har et høyere testosteronnivå i kroppen. Det kan forklare "ballene" til kvinner med lang ringfinger. Jeg måtte selvfølgelig forhøre meg med min kone (vi er lesbiske) om hennes fingre kontra mine. Hun har lang ringfinger og er klart mer testosteronpåvirket enn meg, om man kan si det sånn. Dette gjelder det fysiske såvel som i tankemønster og interesser. Hun har typiske praktiske hobbyer, snakker i klartekst, er en mester på oppgaver som har med romfølelse, men lite interessert i "snakking" for snakkingens skyld. Hun er mer sosial enn meg, utadvendt og en man lett kommer i kontakt med. Generelt blid og positiv. Veldig glad i barn, empatisk og sympatisk. Hun har ikke det samme følelsesregisteret som meg, eller rettere sagt jeg er mer dramatisk anlagt. Anonymkode: 14317...364 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 24. oktober 2015 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg springer kjempesent men har lang ringfinger. Jeg er ikke flink med bsrn for jeg blir bare ertet, selvom jeg ser at der vil barnet skade seg, som foreksempel når det bslanserer på en stol ved en spiss på et bord. Men jeg likef ikke unger fordi de har mobbet meg. Og om romfølelse betyr at man finner lett frem i byen, så er jeg et null i forrhold til det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.