Gjest Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Forstår ikke hva som feiler meg for tiden. Svinger mye opp og ned. Gira, deppa. Er veldig sårbar og irritabel. Indre uro. Vet jeg har klaget mye på dette før. Men har faktisk vært bedre i vår/sommer.Er det høstmørket?Er maksimalt medisinert, så det er ikke mer å hente der. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det er vel bare en støttekontakt jeg trenger når det stormer på det verste. Dette er nok noe jeg må innse at alltid vil være en del av livet mitt. Jeg er sliten og lei av meg selv. Jeg får så mange destruktive tanker når jeg ikke er bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Forstår ikke hva som feiler meg for tiden. Svinger mye opp og ned. Gira, deppa. Er veldig sårbar og irritabel. Indre uro. Vet jeg har klaget mye på dette før. Men har faktisk vært bedre i vår/sommer.Er det høstmørket?Er maksimalt medisinert, så det er ikke mer å hente der.Hvilke medisiner går du på?men men Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Hvilke medisiner går du på?men menAnonymkode: 0bc15...6c0lithium, fluoksetin og wellbutrin 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Mye destruktive tanker. Jeg vet tanker ikke er farlige, men det sliter. Jeg tar meg sammen. Oppfører meg vanlig. Men hva jeg "vil" gjøre vil jeg ikke uttale meg om. Dolerne har fått nok av meg. Kanskje verden hadde hatt det bedre uten meg. Så plutselig snur det så forstår jeg ingenting av slike tanker. Livet mitt er som en berg og dalbane som aldri tar slutt. Men den har noen pauser innimellom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 lithium, fluoksetin og wellbutrinGår du på lithium fordi du har bipolar da eller, eller? Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Går du på lithium fordi du har bipolar da eller, eller? Anonymkode: 0bc15...6c0BP2. Det er lithium som har gitt best effekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 BP2. Det er lithium som har gitt best effekt.ok, viss du er bipolar er det vel vanlig å svinge.. men jeg har "bare" depresjon og svinger for hver time liksom.. Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Så fort mørket senker seg på, så tror jeg man må skyndte seg å slå på lys, ha på tv`en, gjerne tenne et:Og spise litt: sammen med en herlig kopp: "Just sit back, relax, and grab a sixpack" Anonymkode: 0bc15...6c0 1 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 ok, viss du er bipolar er det vel vanlig å svinge.. men jeg har "bare" depresjon og svinger for hver time liksom..Anonymkode: 0bc15...6c0Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig å svinge så mye som jeg gjør. Men jeg har stabile perioder også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig å svinge så mye som jeg gjør. Men jeg har stabile perioder også.Hvor mange ganger er du deprimert i løpet av 1 dag da? og hvor mange ganger er du gira?Og hvor lenge varer disse periodene når de kommer?Og HVOR deprimert og HVOR gira snakkes det om? Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Hvor mange ganger er du deprimert i løpet av 1 dag da? og hvor mange ganger er du gira?Og hvor lenge varer disse periodene når de kommer?Og HVOR deprimert og HVOR gira snakkes det om?Anonymkode: 0bc15...6c0Det varierer mye. Har nok også endret seg etter at jeg begynte med lithium. At jeg er innadvent, ikke orker å leve lenger til å preike om alt mulig, fleipe på jobb, være i godt humør og være betraktelig mer utadvent, for så å gå inn i den depressive tilværelsen igjen samme dag er ikke helt uvanlig. Men det mest vanlige er at når jeg går ut av den depressive fasen, så trenger jeg ikke alltid å bli gira, men jeg lurer på hva som egentlig feilte meg, for jeg har det jo godt. Føler meg som to helt forskjellige personer. Fra en fornuftig, rolig og avbalansert person til en destruktiv som ikke orker mer. Uttad er jeg den samme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Hos meg gikk det veldig opp og ned da jeg prøvde Yasmin p piller Anonymkode: 40414...ba2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Det varierer mye. Har nok også endret seg etter at jeg begynte med lithium. At jeg er innadvent, ikke orker å leve lenger til å preike om alt mulig, fleipe på jobb, være i godt humør og være betraktelig mer utadvent, for så å gå inn i den depressive tilværelsen igjen samme dag er ikke helt uvanlig. Men det mest vanlige er at når jeg går ut av den depressive fasen, så trenger jeg ikke alltid å bli gira, men jeg lurer på hva som egentlig feilte meg, for jeg har det jo godt. Føler meg som to helt forskjellige personer. Fra en fornuftig, rolig og avbalansert person til en destruktiv som ikke orker mer. Uttad er jeg den samme.Skjønte jeg ikke helt, kan du forklare på en annen måte? Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Skjønte jeg ikke helt, kan du forklare på en annen måte?Anonymkode: 0bc15...6c0Hva er det du ikke skjønte? Det går ikke så dypt ned og så høyt opp etter at jeg begynte med lithium. Men jeg har fremdeles perioder med mye svingninger. Når jeg er nede blir jeg depressiv, destruktiv og får tanker om at jeg ikke orker å leve lenger. Men det kan snu på noen timer. Jeg kan bli veldig gira, mer utadvent enn jeg normalt er. Føle meg i toppform. Men jeg kan også bli mer meg selv, og da er jeg alltid forundret over hvorfor jeg ikke orket å leve for noen timer siden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Hva er det du ikke skjønte? Det går ikke så dypt ned og så høyt opp etter at jeg begynte med lithium. Men jeg har fremdeles perioder med mye svingninger. Når jeg er nede blir jeg depressiv, destruktiv og får tanker om at jeg ikke orker å leve lenger. Men det kan snu på noen timer. Jeg kan bli veldig gira, mer utadvent enn jeg normalt er. Føle meg i toppform. Men jeg kan også bli mer meg selv, og da er jeg alltid forundret over hvorfor jeg ikke orket å leve for noen timer siden. jeg har det akkurat på samme måte. kanskje du har rapid cycling? Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 jeg har det akkurat på samme måte. kanskje du har rapid cycling?Anonymkode: 0bc15...6c0Skal ikke hver episode vare flere dager på RC? Svingninger samme dag mener de jo er eupf. Men jeg er verken umoden eller at det er personligheten. Da må jeg ha to personligheter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Skal ikke hver episode vare flere dager på RC? Svingninger samme dag mener de jo er eupf. Men jeg er verken umoden eller at det er personligheten. Da må jeg ha to personligheter.Jeg vet ikke, det lurer jeg også på. jeg er heller ikke umoden. vi får rope på NHD Anonymkode: 0bc15...6c0 0 Siter
mxxmas Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Antidepressiva kan få bipolare til å svinge MeR 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg vet ikke, det lurer jeg også på. jeg er heller ikke umoden. vi får rope på NHD Anonymkode: 0bc15...6c0Han har svart på flere slik spørsmål før. Men jeg har aldri fått et svar som gir meg forståelse for hva jeg sliter med. Har alltid følt jeg er noe for meg selv. Passer ikke helt inn i noe. Så når du skriver du har det mye likt så lurer jeg på hvilke diagnose du har, og ja jeg lurer på så mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.