AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Hvor syk må man være for at man fortjener trygd? Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Hvor syk må man være for at man fortjener trygd?Anonymkode: be1f7...517Syk nok til ikke å klare arbeidslivet. Anonymkode: e8196...22a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Er jo også noen som fortjener trygd men som ikke "fortjener" trygdOg noen "fortjener" trygd men ikke fortjener trygdSå det spørs nok litt hva du legger i begrepet Anonymkode: 8b2f1...d06 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Er jo også noen som fortjener trygd men som ikke "fortjener" trygdOg noen "fortjener" trygd men ikke fortjener trygdSå det spørs nok litt hva du legger i begrepetAnonymkode: 8b2f1...d06Kan du definere "fortjener", lizzom? Anonymkode: e8196...22a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det er en noenlunde konsis forståelse blant folk av hva begrepet fortjene skal bety, hvordan det er definert. Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Kan du definere "fortjener", lizzom? Anonymkode: e8196...22a"fortjener" er om de oppfyller kravene i diverse lover som sier hvem som skal få trygd og hvem som ikke skalfortjener går mer på det fornuftige logiske som i noen grad samsvarer med den ovenfor men ikke alltid... så er det jo en 'fortjener' også da, men den får du tenke ut selv Anonymkode: 8b2f1...d06 0 Siter
Janus30 Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Hvor syk må man være for at man fortjener trygd?Anonymkode: be1f7...517Du trenger ikke være syk. Å komme flyttende fra et annet land holder i lange baner.Neida joda... neida.. jo 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Du trenger ikke være syk. Å komme flyttende fra et annet land holder i lange baner.Neida joda... neida.. joNoe sånt, vel. Anonymkode: fa367...33d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Du trenger ikke være syk. Å komme flyttende fra et annet land holder i lange baner.Neida joda... neida.. josjansen for å få trygd er i hvertfall langt større for friske utlendinger enn for syke nordmenn. Anonymkode: e24cf...93e 0 Siter
mxxmas Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Hvor syk må man være for at man fortjener trygd?Anonymkode: be1f7...517Jeg har trygd pga bipolar lidelse. Men jeg tror jeg kunne jobbet om jeg ikke hadde hatt angst! Endret 19. oktober 2015 av mxxmas 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Fortjene er et helt uaktuelt begrep når det gjelder uføretrygd. Den som pga skade, lyte eller sykdom ikke kan arbeide, skal ha uføretrygd dersom denne tilstanden ikke lar seg kurere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Fortjene er et helt uaktuelt begrep når det gjelder uføretrygd. Den som pga skade, lyte eller sykdom ikke kan arbeide, skal ha uføretrygd dersom denne tilstanden ikke lar seg kurere.Det er veldig mange som danner seg egne meninger om saken, og ikke bare ser på systemets konklusjoner, og går ut i fra begreper som "å fortjene". Du som lege syns kanskje ikke det er så interessant, men de som har fått trygd eller på andre måter må forholde seg til det er nok mer opptatt av hva naboen, broren og kompisen mener, enn systemets. Burde i alle fall det, etter min mening. Det er jo de menneskene man lever med man bør forholde seg til, ikke en eller annen profesjonell man trekker 1 gang per måned... Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har trygd pga bipolar lidelse. Men jeg tror jeg kunne jobbet om jeg ikke hadde hatt angst!Jeg har uføretrygd, men vet ikke om jeg har symptomer nå for tiden. Jeg liksom "scanner" alt som skjer rundt meg (ting folk sier, kroppsspråk etc), og danner meg "hypoteser" av hva det kan være. En hypotese er f.eks. "hahaha, han er helt dum". Er mange forskjellige slags hypoteser. Er dette et symptom? Det er jo ikke vrangforestillinger, hva er det da? "Tanker"? Alle har tanker. Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Har nok flere "problemer" enn det, men begynner å lure på om jeg tror problemene mine er mye større enn de er, og at det merker folk, og reagerer på det. De snakker om det hele tiden, ikke bare folk som er helt fremmede for meg, men som tydeligvis vet hvem jeg er og masse, men også slekt etc.Han som skrev legeerklæringen for trygd, lurer på om han overdrev masse, av uviss grunn. Hva kan motivasjonen til slike folk være? Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Har nok flere "problemer" enn det, men begynner å lure på om jeg tror problemene mine er mye større enn de er, og at det merker folk, og reagerer på det. De snakker om det hele tiden, ikke bare folk som er helt fremmede for meg, men som tydeligvis vet hvem jeg er og masse, men også slekt etc.At slekten snakker om det kan man ikke utelukke (men "hele tiden"?), men at villt fremmende gjør det? Nei, det er høyst usannsynlig.Han som skrev legeerklæringen for trygd, lurer på om han overdrev masse, av uviss grunn. Hva kan motivasjonen til slike folk være?Høres ut som han har bedre innblikk i sykdomsbildet enn det du har. Lykke til. Anonymkode: fa367...33d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har uføretrygd, men vet ikke om jeg har symptomer nå for tiden. Jeg liksom "scanner" alt som skjer rundt meg (ting folk sier, kroppsspråk etc), og danner meg "hypoteser" av hva det kan være. En hypotese er f.eks. "hahaha, han er helt dum". Er mange forskjellige slags hypoteser. Er dette et symptom? Det er jo ikke vrangforestillinger, hva er det da? "Tanker"? Alle har tanker.Anonymkode: be1f7...517Jeg tenker at dette ikke er "normale" tanker. Anonymkode: fa367...33d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 At slekten snakker om det kan man ikke utelukke (men "hele tiden"?), men at villt fremmende gjør det? Nei, det er høyst usannsynlig.Høres ut som han har bedre innblikk i sykdomsbildet enn det du har. Lykke til.Anonymkode: fa367...33dVirker som jeg er "snakkis". Selv om det ordet høres helt teit ut.*Jeg tror jeg overdrev, og lurte han. Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg tenker at dette ikke er "normale" tanker.Anonymkode: fa367...33dDet er mange unormale ting som ikke er sykdom. Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Virker som jeg er "snakkis". Selv om det ordet høres helt teit ut.Hvis du ikke er lokal "kjendis", tviler jeg på det.*Jeg tror jeg overdrev, og lurte han.Bevisst? Anonymkode: fa367...33d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Hvis du ikke er lokal "kjendis", tviler jeg på det.Bevisst?Anonymkode: fa367...33dVirker som mange vet hvem jeg er, og mener negative ting, som gjerne snakkes om i plenum når jeg er i nærheten.*Ja, tror jeg til tider bevisst har overdrevet, antageligvis for oppmerksomhets skyld. Anonymkode: be1f7...517 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.