Gå til innhold

Hvor syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor syk må man være for at man fortjener trygd?

Anonymkode: be1f7...517

Skrevet

Syk nok til ikke å klare arbeidslivet.

Anonymkode: e8196...22a

Skrevet

Er jo også noen som fortjener trygd men som ikke "fortjener" trygd

Og noen "fortjener" trygd men ikke fortjener trygd

Så det spørs nok litt hva du legger i begrepet

Anonymkode: 8b2f1...d06

Skrevet

Er jo også noen som fortjener trygd men som ikke "fortjener" trygd

Og noen "fortjener" trygd men ikke fortjener trygd

Så det spørs nok litt hva du legger i begrepet

Kan du definere "fortjener", lizzom? :ph34r:

Skrevet

Det er en noenlunde konsis forståelse blant folk av hva begrepet fortjene skal bety, hvordan det er definert.

Skrevet

Kan du definere "fortjener", lizzom? :ph34r:

"fortjener" er om de oppfyller kravene i diverse lover som sier hvem som skal få trygd og hvem som ikke skal

fortjener går mer på det fornuftige logiske som i noen grad samsvarer med den ovenfor men ikke alltid

... så er det jo en 'fortjener' også da, men den får du tenke ut selv

Skrevet

Du trenger ikke være syk. Å komme flyttende fra et annet land holder i lange baner.

Neida;) joda... neida.. jo;)

Skrevet

Du trenger ikke være syk. Å komme flyttende fra et annet land holder i lange baner.

Noe sånt, vel.

Anonymkode: fa367...33d

Skrevet

sjansen for å få trygd er i hvertfall langt større for friske utlendinger enn for syke nordmenn.

Anonymkode: e24cf...93e

Skrevet (endret)

Jeg har trygd pga bipolar lidelse. Men jeg tror jeg kunne jobbet om jeg ikke hadde hatt angst!

Endret av mxxmas
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fortjene er et helt uaktuelt begrep når det gjelder uføretrygd. Den som pga skade, lyte eller sykdom ikke kan arbeide, skal ha uføretrygd dersom denne tilstanden ikke lar seg kurere.

Skrevet

Fortjene er et helt uaktuelt begrep når det gjelder uføretrygd. Den som pga skade, lyte eller sykdom ikke kan arbeide, skal ha uføretrygd dersom denne tilstanden ikke lar seg kurere.

Det er veldig mange som danner seg egne meninger om saken, og ikke bare ser på systemets konklusjoner, og går ut i fra begreper som "å fortjene". Du som lege syns kanskje ikke det er så interessant, men de som har fått trygd eller på andre måter må forholde seg til det er nok mer opptatt av hva naboen, broren og kompisen mener, enn systemets. Burde i alle fall det, etter min mening. Det er jo de menneskene man lever med man bør forholde seg til, ikke en eller annen profesjonell man trekker 1 gang per måned...

Skrevet

Jeg har trygd pga bipolar lidelse. Men jeg tror jeg kunne jobbet om jeg ikke hadde hatt angst!

Jeg har uføretrygd, men vet ikke om jeg har symptomer nå for tiden. Jeg liksom "scanner" alt som skjer rundt meg (ting folk sier, kroppsspråk etc), og danner meg "hypoteser" av hva det kan være. En hypotese er f.eks. "hahaha, han er helt dum". Er mange forskjellige slags hypoteser. Er dette et symptom? Det er jo ikke vrangforestillinger, hva er det da? "Tanker"? Alle har tanker.

Skrevet

Har nok flere "problemer" enn det, men begynner å lure på om jeg tror problemene mine er mye større enn de er, og at det merker folk, og reagerer på det. De snakker om det hele tiden, ikke bare folk som er helt fremmede for meg, men som tydeligvis vet hvem jeg er og masse, men også slekt etc.

Han som skrev legeerklæringen for trygd, lurer på om han overdrev masse, av uviss grunn. Hva kan motivasjonen til slike folk være?

Skrevet

Har nok flere "problemer" enn det, men begynner å lure på om jeg tror problemene mine er mye større enn de er, og at det merker folk, og reagerer på det. De snakker om det hele tiden, ikke bare folk som er helt fremmede for meg, men som tydeligvis vet hvem jeg er og masse, men også slekt etc.

At slekten snakker om det kan man ikke utelukke (men "hele tiden"?), men at villt fremmende gjør det? Nei, det er høyst usannsynlig.

Han som skrev legeerklæringen for trygd, lurer på om han overdrev masse, av uviss grunn. Hva kan motivasjonen til slike folk være?

Høres ut som han har bedre innblikk i sykdomsbildet enn det du har. :ph34r:

Lykke til.

Skrevet

Jeg har uføretrygd, men vet ikke om jeg har symptomer nå for tiden. Jeg liksom "scanner" alt som skjer rundt meg (ting folk sier, kroppsspråk etc), og danner meg "hypoteser" av hva det kan være. En hypotese er f.eks. "hahaha, han er helt dum". Er mange forskjellige slags hypoteser. Er dette et symptom? Det er jo ikke vrangforestillinger, hva er det da? "Tanker"? Alle har tanker.

Jeg tenker at dette ikke er "normale" tanker.

Skrevet

At slekten snakker om det kan man ikke utelukke (men "hele tiden"?), men at villt fremmende gjør det? Nei, det er høyst usannsynlig.

Høres ut som han har bedre innblikk i sykdomsbildet enn det du har. :ph34r:

Lykke til.

Virker som jeg er "snakkis". Selv om det ordet høres helt teit ut.

*

Jeg tror jeg overdrev, og lurte han.

Skrevet

Jeg tenker at dette ikke er "normale" tanker.

Det er mange unormale ting som ikke er sykdom.

Skrevet

Virker som jeg er "snakkis". Selv om det ordet høres helt teit ut.

Hvis du ikke er lokal "kjendis", tviler jeg på det.

*

Jeg tror jeg overdrev, og lurte han.

Bevisst?

Skrevet

Hvis du ikke er lokal "kjendis", tviler jeg på det.

Bevisst?

Virker som mange vet hvem jeg er, og mener negative ting, som gjerne snakkes om i plenum når jeg er i nærheten.

*

Ja, tror jeg til tider bevisst har overdrevet, antageligvis for oppmerksomhets skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...