Gå til innhold

nhd, hypre tanker om å si motsatte ønsker i dag

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Er det normalt at mennesker med asd kan ha plutselige hypertanker om at om jeg sa ting mot mine egne lyster og fjolle å le og ha rare tanker i leiligheten når de er alene, men det skal ingenting til før humøret går ned, som foreksempel bed tillsnakk? Sån har jeg det i dag nemlig og jeg har hatt det før også, men det er bare etter å ha sluttet med abilify antipsykotika mot sinne og uro, de var ikke originalt mot psykose. Jeg lagde fuglelyder hos en nabo i dag mens han var på do, og han ble sur og ba meg om å være stille noe han aldri har gjort før. Da ble jeg nede i hummøret og sur og sint og brølte at jeg skulle holde kjeft inni leiligheten min alene. Jeg føler meg så hyperhigh i hodet i dag. Nå er det litt bedre men jeg sendte tullemelding til mamma og fortalte følelsene og tankene til henne og nå er jeg redd for at hun kontakter psykiatrien. Håper jeg ikke kom med upassende innlegg nå, jeg bare lurer på om jeg er alene om å ha sånne hypertankedager når jeg sluttet på pillene for 3 uker siden og jeg har høytfungerende asd uten adhd for jeg er blitt testet for adhd 2 ganger. Etter abilifyslutt i 3 uker har jeg gått ned 4 kg. Det er bra. Er det autosmen min som gjør at jeg får tanker som "tenk om jeg sa at jeg vill gå på jobb og truet personalet, når jeg egentlig ikke vil gå på jobb eller true personalet"? Jeg skal til psykiateren i morgen og jeg er livredd for å havne inn bak psykriatridørene.

Skrevet

Tanker som "tenk om jeg plutselig gjør ett eller annet jeg egentlig ikke har lyst til" er ofte tvangstanker. Tvangstanker kan oppstå i flere forskjellige psykiske lidelser, og det kan også være ganske normalt.

Men at det kan forverres etter å ha sluttet med antipsykotika har jeg ikke noen som helst problemer med å forstå.

Får håpe NHD kan svare deg mer utfyllende på dette, men generelt må du ikke være redd for sånne tanker. 

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Tanker som "tenk om jeg plutselig gjør ett eller annet jeg egentlig ikke har lyst til" er ofte tvangstanker. Tvangstanker kan oppstå i flere forskjellige psykiske lidelser, og det kan også være ganske normalt.

Men at det kan forverres etter å ha sluttet med antipsykotika har jeg ikke noen som helst problemer med å forstå.

Får håpe NHD kan svare deg mer utfyllende på dette, men generelt må du ikke være redd for sånne tanker. 

ok. Jeg syns tankene er sprø og jeg ler av dem. Jeg er ikke redd tankene, men jeg er redd for å bli lagt inn. Spessielt fordi jeg nekter å ta medisinene. Jeg får ofte tanker som å morde personalet eller skubbe dem når de skal være snille, men gjør det ikke, fordi jeg ikke vil være stygge med dem fordi jeg er så glad i dem. Jeg får det plutselig "for meg" avogtil med hypre tanker men de går bort etter en stund på dagen. Men inni denne hypre tankegangen så klarer jeg såvidt å konsentrere meg. Men ikke helt. Og i forgårs så kjøpte jeg meg playstation 4 og da også ble jeg helt "kokko" av ivrighet og hyper oppi hodet. Jeg blir trøtt på kveldene etter sånne episoder, og sover da gjerne fra 22.00 til 09.00.

Endret av Blomsterfluen
Blomsterfluen
Skrevet

Jeg tror NHD har boykottet hele meg.

Skrevet

Jeg tror NHD har boykottet hele meg.

Du stiller for mange spørsmål, og følger ikke rådene du får.

Blomsterfluen
Skrevet

Du stiller for mange spørsmål, og følger ikke rådene du får.

jeg følger noen råd.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg følger noen råd, det er bare det at jeg ikke kan overleve med abilify i blodet.

Blomsterfluen
Skrevet

Episoden med hypre tanker er gått over nå, forresten.

Blomsterfluen
Skrevet

Hva er hypre tanker?

tankekjør som går helt i 100. Men jeg går på abilify igjen så det er gått bort.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg ble satt på abilify igjen i går. Da må jeg sikkert spise minst mulig for å kunne gå ned i vekt og for å få ned kolesterolet.

Skrevet

Jeg ble satt på abilify igjen i går. Da må jeg sikkert spise minst mulig for å kunne gå ned i vekt og for å få ned kolesterolet.

Kolesterolet ditt var jo på 5-tallet, så det er ikke noe å tenke på.

Jeg tror ikke det er noe vits i å gå sulten, men unngå verstingene i kostholdet. Spis minst mulig sukker og produkter med hvitt mel, og minst mulig åpenbart feit mat. Prøv å finne måltider du liker men som består av fisk, kylling og grønnsaker.

Skrevet

My fitnessapp er veldig bra og styrketrening for da forbrenner man fett også under hvile

Anonymkode: d6502...378

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...