AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 Skrevet 24. oktober 2015 Fikk apodorm for to uker siden og sov ikke mer enn 3 - 4 timer da våknet jeg opp med voldsom angst, uro osv. Dro til lege for to dager siden og fikk Heminevrin og skulle ta en kapsel først og så kunne jeg ta to etter hvert. Første kvelden tok jeg en kapsel og våknet etter ca. 4 timer, andre og tredje kvelden tok jeg to kapsler og samme skjer hele tiden. Jeg blir galere enn jeg har vært før av dette. Jeg fungerer ikke i det hele tatt og hvis jeg ikke tar noen ting sover jeg ikke i det hele tatt.Jeg er i en meget vanskelig livssituasjon og har vært lenge. Jeg får ikke hjelp noe sted. Flere steder i hjelpeapparatet har gjort vondt verre. Jeg er i fasen med å ta vanskelige bestemmelser for å komme meg vekk, mer vil jeg ikke si for jeg har ikke behov for ukjente menneskers meninger om det. Jeg må først og fremst få sove for dette går ikke. Jeg er i stor livsfare i øyeblikket. Anonymkode: da9e2...62d 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. oktober 2015 Skrevet 24. oktober 2015 Fikk apodorm for to uker siden og sov ikke mer enn 3 - 4 timer da våknet jeg opp med voldsom angst, uro osv. Dro til lege for to dager siden og fikk Heminevrin og skulle ta en kapsel først og så kunne jeg ta to etter hvert. Første kvelden tok jeg en kapsel og våknet etter ca. 4 timer, andre og tredje kvelden tok jeg to kapsler og samme skjer hele tiden. Jeg blir galere enn jeg har vært før av dette. Jeg fungerer ikke i det hele tatt og hvis jeg ikke tar noen ting sover jeg ikke i det hele tatt.Jeg er i en meget vanskelig livssituasjon og har vært lenge. Jeg får ikke hjelp noe sted. Flere steder i hjelpeapparatet har gjort vondt verre. Jeg er i fasen med å ta vanskelige bestemmelser for å komme meg vekk, mer vil jeg ikke si for jeg har ikke behov for ukjente menneskers meninger om det. Jeg må først og fremst få sove for dette går ikke. Jeg er i stor livsfare i øyeblikket.Anonymkode: da9e2...62dJeg tror ikke jeg forstår hva du ønsker svar på? Er det vedr Apodormen, Heminevrin, generelle søvn-råd eller noe annet? Du vil ikke oppsøke hjelp, opplever selv du er i livsfare, ønsker ikke å forklare eller gi noen flere opplysninger og det er selvsagt helt ok men jeg får rett og slett ikke tak på hva du vil, hva ønsker du svar/råd på? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 Skrevet 25. oktober 2015 For meg var det selvfølge at jeg ønsket råd pga. søvnproblemene og ikke noe annet, men det spiller ingen rolle. Det var mer for å skrive ut av meg. Jeg tror ikke noen kan hjelpe meg med noen ting Anonymkode: da9e2...62d 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. oktober 2015 Skrevet 25. oktober 2015 For meg var det selvfølge at jeg ønsket råd pga. søvnproblemene og ikke noe annet, men det spiller ingen rolle. Det var mer for å skrive ut av meg. Jeg tror ikke noen kan hjelpe meg med noen tingAnonymkode: da9e2...62dDet var det jeg og trodde men så skriver du videre at du: "Jeg fungerer ikke i det hele tatt og hvis jeg ikke tar noen ting sover jeg ikke i det hele tatt." samtidig som jeg får et inntrykk av at du ikke ønsker å oppsøke hjelp, men det kan være jeg feiltolket. Det beste er jo å oppsøke primærlege, og sammen forsøke å finne ut hva som kan være god hjelp for deg. Fullt mulig å bytte fastlege dersom du ikke kjenner det er rett person for deg. 0 Siter
Elionoe Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg foreslår at du ser på denne tråden for ulike tips for å sove bedre:"Tips til til å sove bedre" på traumeverden.netHåper du finner et og annet nyttig der!Ofte er ikke tradisjonelle og vanedannende sovemedisiner den beste medisinen. Mange har nytte av eldre allergimedisiner (som Vallergan og Phenergan), antidepressiva som gir trøtthet (som Remeron og Tolvon) og/eller antipsykotisk medisin (som Truxal, Risperdal, Seroquel og Zyprexa). Her utnytter man bivirkningene til medisinene som gir døsighet.Jeg har selv kronisk insomni (= søvnproblemer) og har innfunnet meg med at så lenge jeg strever psykisk må jeg ta Truxal, Rivotril og i blant Zyprexa. Men: Jeg ønsker å dele at det er håp. For bare 9 mnd. siden brukte jeg fast 20-25 mg Zyprexa hver natt (i tillegg til Truxal og Rivotril) og i dag tar jeg unntaksvis 2,5-5 mg og sover som en sten. Når du får det bedre med deg selv vil jeg tro at søvnen din vil bedres også.Lykke til! Det er vondt, frusterende og slitsomt å ikke få sove. Til slutt kan man bli så forvirret og sliten at tanker om å avslutte livet er det beste, men det er aldri det beste... Helse-Norge har plikt til å kjempe for å holde deg i live enten det er på en psykiatrisk avdeling eller somatisk intensivavdeling hvor du kanskje ligger i koma og respirator... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.