Gå til innhold

har autisme/aspergers alltid lysømfintlighet?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg har høytfungerende autisme, men reagerer ikke på lys. Er det alltid sån at mennesker med asd har lysømfintlighet? Jeg har nemlig ikke det.

Skrevet

Jeg har høytfungerende autisme, men reagerer ikke på lys. Er det alltid sån at mennesker med asd har lysømfintlighet? 

Nei.

Skrevet

Du svarte jo på ditt eget spørsmål. Du har autisme, men er ikke lysømfintlig ;)

Blomsterfluen
Skrevet

Du svarte jo på ditt eget spørsmål. Du har autisme, men er ikke lysømfintlig ;)

ok. Det er bare det at de tar opp lysømfintlighet på asperger og autisme. Jeg lurte på om jeg er den eneste uten lysømfintlighet.

Skrevet

ok. Det er bare det at de tar opp lysømfintlighet på asperger og autisme. Jeg lurte på om jeg er den eneste uten lysømfintlighet.

Nei. 

Mange har det derimot når de er små barn, for så å vokse det av seg når de blir litt eldre og mer modne.

Anonymkode: 52bd0...da8

Skrevet

NT kan og være lysømfintelige. Jeg feks.

Anonymkode: 1cc01...dd1

Skrevet

Jeg var lyssky  som ung , og det var for at jeg ikke likte at folk så meg i sterk sollys.

Skrevet

Jeg har høytfungerende autisme, men reagerer ikke på lys. Er det alltid sån at mennesker med asd har lysømfintlighet? Jeg har nemlig ikke det.

Hei!

Jeg gikk i en gruppe med mennesker med asd, ingen hadde lysømfindlighet, kun jeg, så du er sikkert helt normal for asd.

Skrevet

jeg har Asperger, og skal love deg at jeg er lysømfindtlig. men om det skyldes Asperger, eller at jeg sitter inne hele dagen og spiller data, vet jeg ikke :D

Skrevet

Kan ha noe med stress også.Er det foskjell for deg om du er alene eller sammen med andre når lyset treffer deg? For meg var det kun sammen med andre, altså det å bli betraktet i sterkt lys.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...