Gå til innhold

Koffert til timen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert, men tror sånt handler om hva man tenker andre mener. En slave av eksterne meninger. Det blir man nok psyk av. Hvis man stiller ekstreme krav til seg selv uten å bry seg om hva andre mener så blir man ikke psyk, man blir bare veldig "suksessfull". De flinke pikene stiller ikke strenge krav til seg selv, men gjør absolutt alt for å gjøre pappa blid, og senere lærerene og så andre autoriteter som psykologen...

Jeg har aldri ment at jeg stiller ekstreme krav til meg selv eller er noe særlig flink pike.  Jeg har et ønske om å ikke lage livet verre for de rundt meg, hverken lærere, behandler, kolleger, familie, venner, bekjente eller andre jeg kommer i kontakt med. 

Skrevet

Jeg har aldri ment at jeg stiller ekstreme krav til meg selv eller er noe særlig flink pike.  Jeg har et ønske om å ikke lage livet verre for de rundt meg, hverken lærere, behandler, kolleger, familie, venner, bekjente eller andre jeg kommer i kontakt med. 

Tror du det er normalt å stadig bekymre seg for om uvesentligheter som en koffert til besvær er til plage for andre?

Skrevet

Tror nok en behandler takler en koffert i timen.

Skrevet

Tror du det er normalt å stadig bekymre seg for om uvesentligheter som en koffert til besvær er til plage for andre?

Jeg tenker ofte at jeg er som en person som har lagt setet på flyet lenger bak, slik at personen som sitter bak i utgangspunktet er negativ. Hvis jeg da rører meg i det setet, vil det være plagsomt for personen bak nesten uansett. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er uvesentligheter og hva som er til plage for andre, hvordan kan man vite dette?

Skrevet

Tror nok en behandler takler en koffert i timen.

Jeg tror også hun takler det, hun er en kjempeflott person. Jeg vil likevel ikke være til mer bry enn jeg allerede er ved å ha time hos henne.

Skrevet

Jeg tror også hun takler det, hun er en kjempeflott person. Jeg vil likevel ikke være til mer bry enn jeg allerede er ved å ha time hos henne.

Men jeg forstår ikke hvorfor du er til bry ved å ha med en koffert?

Skrevet

Men jeg forstår ikke hvorfor du er til bry ved å ha med en koffert?

Jeg gjør noe annet enn det som er normen. Jeg får noe av henne, og så tar jeg det ikke i mot på en skikkelig nok måte. Jeg er en som er til bry. En som tar med seg tingene sine overalt. Kanskje blir ikke timen like produktiv som den skal være. Det kjennes i alle fall som den kan ha en negativ innvirkning på timen og at den virker som jeg tar meg til rette, og ikke tar timene alvorlig nok.

Skrevet

Jeg gjør noe annet enn det som er normen. Jeg får noe av henne, og så tar jeg det ikke i mot på en skikkelig nok måte. Jeg er en som er til bry. En som tar med seg tingene sine overalt. Kanskje blir ikke timen like produktiv som den skal være. Det kjennes i alle fall som den kan ha en negativ innvirkning på timen og at den virker som jeg tar meg til rette, og ikke tar timene alvorlig nok.

Nå tror jeg du overanalyserer. Det er vel bare å sette fra seg kofferten, henge fra seg jakken og så går timen sin vante gang?

Skrevet

Nå tror jeg du overanalyserer. Det er vel bare å sette fra seg kofferten, henge fra seg jakken og så går timen sin vante gang?

Kanskje du har rett. Jeg tenker stort sett slik om det meste, men det er ikke alt som kommer ut til andre slik som nå. Får håpe dette ser litt lysere ut i morgen, jeg vil ikke at det skal bli et så stort problem. Måtte du ha en god natt, og takk for alle gode råd. Du er nå så fin mot meg du :)

Skrevet

Kanskje du har rett. Jeg tenker stort sett slik om det meste, men det er ikke alt som kommer ut til andre slik som nå. Får håpe dette ser litt lysere ut i morgen, jeg vil ikke at det skal bli et så stort problem. Måtte du ha en god natt, og takk for alle gode råd. Du er nå så fin mot meg du :)

;)

Skrevet

Jeg kjenner igjen disse tankene. Men når jeg leser dem så tenker jeg at dette er jo ren galskap. Behandleren din kommer til å syns at det er fint at du skal ut og reise. Poenget er jo at du skal bli bra. I ditt tilfelle innebærer det å gjøre ting som er bra for deg. Jeg tror denne turen er bra for deg :) Så jeg syns du skal ta med kofferten, så forteller du henne alle tankene du har hatt rundt det å ta med kofferten, så forteller du hva du tror blir bra og hva du tror blir vanskelig med turen. Husk at hun er der for å hjelpe DEG, du er ikke der for å gjøre jobben hennes enkel ;) Så kan du sikkert få noen tips og råd for hvordan du skal få en best mulig tur. Det er faktisk viktig terapi det også, så du sløser ikke bort noe tid.

Skrevet

Jeg når det nok uten også, men da blir det mer stress... Jeg vil ikke gjøre noe feil, men det hadde gjort det mindre stressende.

Tror du ikke behandleren din er enig i at du skal velge den løsningen som medfører minst stress?  Du sender ikke noen signaler om feil prioritering selv om det blir synlig at du skal reise bort etterpå.  Hun ønsker sikkert ikke at du skal unngå vanlige aktiviteter - du skal jo ikke reise jorda rundt og bli borte et år, slik at tankene dine er helt andre steder mens du har timen. 

Skrevet

Det er jobben hennes. Hadde hun ikke hatt noen pasienter hadde hun vært arbeidsledig. Hun er der for å hjelpe deg og alle de andre pasientene sine.

Skrevet

I mitt hode viser det at du gjør en fornuftig prioritering når du tar med deg kofferten.

Skrevet

Etter å ha lest tråden her vil jeg si det nå er viktig at du tar med kofferten til timen og at du forteller om de tankene du har hatt i forkant. Jeg tror behandleren vil se på det som positivt at du trosset disse tankene og at du ønsker å gjøre noe med det, fremfor at du unngår problemet. Da vil du være en "flink pasient". Jeg kjenner meg veldig igjen i måten å tenke på, men som Trine skriver ser man at det er "ren galskap" når man leser det du bekymrer deg over. Å ta med kofferten ville normalt kunne utløse noen få praktiske bekymringer, men som du skriver er det mer stress å la kofferten stå igjen hjemme, altså er den mest praktiske løsningen å ta den med.

Skrevet

Ja, det er vel det riktigste å ta med kofferten, selv om det ikke kjennes slik. Kjennes som jeg ikke kan foreta et rett valg i denne situasjonen, det kjennes feil uansett... Jeg skjønner ikke hvorfor alle slike ting skal være så vanskelige. Jeg burde klare å holde slike uhensiktsmessige tanker borte, men er ikke alltid jeg får det til. Takk for råd alle sammen. Jeg får prøve å ta kofferten med meg, selv om jeg opplever det som vanskelig.

Skrevet

Etter å ha lest tråden her vil jeg si det nå er viktig at du tar med kofferten til timen og at du forteller om de tankene du har hatt i forkant. Jeg tror behandleren vil se på det som positivt at du trosset disse tankene og at du ønsker å gjøre noe med det, fremfor at du unngår problemet.

Enig.

Anonymkode: 5f78a...406

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...