Gå til innhold

NHD/andre. Svarer telefonen midt i timene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren min tar telefonen midt i terapitimene mine. Han bare svarer telefonene når jeg er midt i en setning.. Etterpå husker knapt hverken han eller jeg hvor vi var i samtalen. Vanligvis prater han ikke så lenge, men jeg har fått med meg at det ganske ofte er mennesker som ikke kan komme på time som ringer.. Han har jo sekretær..!!

Av og til må jeg rett og slett gå ut av rommet for det er tydeligvis veldig viktige samtaler han må svare på.. En gang viftet han bare meg ut av rommet, det føltes faktisk sårende.

Har gått til han i mange år og ALDRI opplevd at han ikke har svart på en telefonsamtale..

Synspunkter?

Anonymkode: 96fb0...0f7

Skrevet

Psykiateren min tar telefonen midt i terapitimene mine. Han bare svarer telefonene når jeg er midt i en setning.. Etterpå husker knapt hverken han eller jeg hvor vi var i samtalen. Vanligvis prater han ikke så lenge, men jeg har fått med meg at det ganske ofte er mennesker som ikke kan komme på time som ringer.. Han har jo sekretær..!!

Av og til må jeg rett og slett gå ut av rommet for det er tydeligvis veldig viktige samtaler han må svare på.. En gang viftet han bare meg ut av rommet, det føltes faktisk sårende.

Har gått til han i mange år og ALDRI opplevd at han ikke har svart på en telefonsamtale..

Synspunkter?

Anonymkode: 96fb0...0f7

Uprofesjonelt og fryktelig unødvendig, jeg skjønner godt du synes det var sårende.

Jeg synes du bør ta dette opp med ham.

Skrevet

Jeg har også opplevd at behandleren har tatt telefonen.  Men da har det vært en nødvendig telefon og han har spurt om det er greit.  Men jeg merker at jeg kommer ut av tråden i det vi snakker om.  Hos fastlegen måtte jeg gå i et annet rom mens han snakket i telefonen.  Det føltes ubehagelig og vanskelig å snakke etterpå. 

Generelt mener jeg alle telefonsamtaler bør tas når behandleren ikke har pasienter.  Men det må alltid være rom for unntak. 

Anonymkode: aa975...529

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Igjen er det avgjørende hva som er avtalt i starten av psykoterapien.

Det er vanlig å prøve å begrense alle forstyrrelser mest mulig i timene. Men noen ganger må en ta telefonen, og da må en si fra om dette både i starten av timen og i starten av hele terapien.

Jeg går vakter, og sier fra om dette til mine pasienter. De dagene jeg har vakt må jeg ta telefonen, og da forteller jeg at jeg har vakt på begynnelsen av timen. Jeg har lært meg teknikker til å huske hvor vi var da telefonen ringte, og jeg klarer fint å ta opp tråden. Men det er selvsagt forstyrrende for samtalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...