Gå til innhold

Verre angst med beroligende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med sterk angst, og har tvunget meg selv til å klare meg uten medisin. For to uker siden ble det ekstremt og jeg fikk utdelt sobril 15mg. Det hjalp å ta sobril. Ha tatt fire til fem tabletter i uka. Vet ikke om det er mye. Fikk beskjed om at jeg kunne ta opp til tre om dagen. Har merket at jeg etter disse to ukene har fått angst hyppigere og kraftigere. Så lurer bare på om man kan få mere angst av å ta beroligende? Bør jeg slutte å ta sobril? Jeg prøver å unngå å ta sobril hver gang angsten kommer.

Anonymkode: f5364...883

Skrevet

Det er ikke min erfaring at jeg får mer angst av beroligende ved moderat bruk. Det som imidlertid er min erfaring er at når man med beroligende får "pauser" fra angsten, kjennes den sterkere når den kommer tilbake. 

Anonymkode: 8d428...1f8

Skrevet

Sliter med sterk angst, og har tvunget meg selv til å klare meg uten medisin. For to uker siden ble det ekstremt og jeg fikk utdelt sobril 15mg. Det hjalp å ta sobril. Ha tatt fire til fem tabletter i uka. Vet ikke om det er mye. Fikk beskjed om at jeg kunne ta opp til tre om dagen. Har merket at jeg etter disse to ukene har fått angst hyppigere og kraftigere. Så lurer bare på om man kan få mere angst av å ta beroligende?

Noen kan sikkert reagere slik. 

Anonymkode: be33d...6d0

Skrevet

Det er ikke min erfaring at jeg får mer angst av beroligende ved moderat bruk. Det som imidlertid er min erfaring er at når man med beroligende får "pauser" fra angsten, kjennes den sterkere når den kommer tilbake. 

Skjer det hver gang?  at angsten blir sterkere?  

Anonymkode: ff1b7...5b8

Skrevet

Skjer det hver gang?  at angsten blir sterkere?  

Anonymkode: ff1b7...5b8

Jeg tror ikke angsten faktisk er sterkere. Det kjennes slik ut fordi man ved inntak av beroligende får  kjenne hvordan "fri for angst" føles. Og når angsten da kommer tilbake er den på en måte "falskt" forsterket fordi den ble litt "glemt". Vanskelig å forklare....

Skrevet

Jeg tror ikke angsten faktisk er sterkere. Det kjennes slik ut fordi man ved inntak av beroligende får  kjenne hvordan "fri for angst" føles. Og når angsten da kommer tilbake er den på en måte "falskt" forsterket fordi den ble litt "glemt". Vanskelig å forklare....

Jeg har akkurat samme erfaring. Tar Sobril for veldig sterk angst som kjennes helt overveldende ut når den kommer tilbake. Når man etter mange år med sterk angst har kjent på hvordan fravær av denne smerten kjennes, så blir det uutholdelig når det kommer tilbake. Det blir litt det samme som å ha levd med sterke smerter i mange år, og så få smertestillende. Bruk likevel Sobril forsiktig, ellers får du kjenne på abstinenser i tillegg, og det blir en stor tilleggsbelastning.

Anonymkode: a2455...714

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...