Gå til innhold

angst/encefalitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får prøve igjen. er fryktelig usikker hva jeg burde gjøre.

jeg ble akutt syk for snart 3 år siden. fryktelig hjerterytme, sterk svette, skikkelig ekstreme hodesmerter,tinnitus,svimmelhet, raste ned 12 kg etc. først ble jeg kalt hypokonder hos dps der jeg satt med 130 i hvilepuls og helt elendig. viste seg at jeg hadde perikarditt og noe på eeg av hodet mitt. de fant det ikke ut og ble en del innleggelser. ble satt en me diagnose. etter hvert har jeg fått fryktelig angst, har konstante spasmer i kroppen, over alt, fingre,tær,tunge,nakke.brenner i kroppen, nummenheter og prikkinger, hyperventlilerer ikke.

viser seg at jeg har hatt høye streptokokk prøver hele veien som har gått nedover heldigvis. nye prøver sendt litt rundt viser at jeg har noe autoimmunt som angriper basal ganglia i hjernen min. men ingen hjelp å få tydligvis av sykehus.

prøver å leve med det, men fr mer og mer angst, randen av å bli paranoid innimellom. har fått endret personlighet og nærvøs hele tiden. føler meg helt borte. samtidig som jeg ha en sterk gyngende følelse i hodet. plutselig blir jeg hissig, plutselig gråt, føles rett og slett som om nervesystemet mitt er ødelagt, få aldri fred og det bare utvikler seg. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og lurer egentlig på om psykriatri er noe for meg, når det egentlig er somatiske grunner til at jeg holder på og er helt sikker gal. bare noen prate til meg begynner jeg å furte og grine. finnes det ikke noe behandling for en tilsynelatende post infeksiøs encefalitt utenom å bli dopet ned som en grønsak?. eller er det midler innen psykiatri som kan hjelpe meg?  ukedagene går fint da er f.legen på kontoret og har snudd døgnet etter det men helgene er et mareritt. jeg har nok utviklet en ekstrem angst/encefalitten har ødelagt meg :/  jenny

Skrevet

Jeg tror du kan ha nytte av hjelp for angsten du har utviklet i forhold til dette. 

Anonymkode: fdce5...e10

Skrevet

Jeg tror du verken er den første eller siste som har fått perikarditt feildiagnosert som angst. Perikarditt er sjeldent, angst er vanlig, og symptomene er ganske like, med uvelhet, atypiske brystsmerter (altså ikke som ved hjerteinfarkt), høy puls, hjertebank, og diagnosen kan være vanskelig for legen å stille. Dessuten er det jo vanlig å også få angst når noe er galt med hjertet.

Er det sånn å forstå nå at det er sykdommen i hjernen som gir angst? Eller er det at du har fått et slags traume etter opplevelsen din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...