stjernestøv Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Er det noen som opplever at de drømmer mer når de tar seroquel?Det gjør jeg, i natt drømte jeg at jeg røykte. Det var godt med en røyk. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har brukt antipsykotika nesten halve livet. Tenker ikke så mye over det. 0 Siter
Inner self Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg merker spessielt på SSRI att de gir ville drømmer. Det gjør sikkert AP også. Jeg drømmer så mye rart, og så mye att jeg har mistet oversikten. Spesielt hadde jeg mye dimensjon-hopping i drømme en periode, ganske artig og spennende.... 0 Siter
Elionoe Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 I Felleskatalogen står det at det er vanlig med "uvanlige drømmer og mareritt" når du går på Seroquel. Selv gikk jeg på svært høy dose Seroquel, men oppdaget ikke uvanlige drømmer. Når jeg startet opp på Brintellix (antidepressiva) hadde jeg vonde mareritt i de par første ukene. Har du gått lenge på Seroquel? Kan kanskje være at drømmene/marerittene går over etter hvert.Håper at medisinen hjelper for deg! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Skrevet 29. oktober 2015 I Felleskatalogen står det at det er vanlig med "uvanlige drømmer og mareritt" når du går på Seroquel. Selv gikk jeg på svært høy dose Seroquel, men oppdaget ikke uvanlige drømmer. Når jeg startet opp på Brintellix (antidepressiva) hadde jeg vonde mareritt i de par første ukene. Har du gått lenge på Seroquel? Kan kanskje være at drømmene/marerittene går over etter hvert.Håper at medisinen hjelper for deg! Gikk på det i flere år før jeg sluttet, så begynte jeg igjen for ca en uke siden pga søvnproblemer i forbindelse med røykekutt. Tar en når jeg legger meg og en når jeg våkner å natten, den hjelper jo meg til å sove da. Må vel ha høyere dose snart, tar 25 mg pr gang. Livlige drømmer ja, men det syns jeg er godt. Jeg gjør så mye i drømmene som jeg ikke gjør når jeg er våken, fint å være aktiv om nettene. 0 Siter
Elionoe Skrevet 31. oktober 2015 Skrevet 31. oktober 2015 Gikk på det i flere år før jeg sluttet, så begynte jeg igjen for ca en uke siden pga søvnproblemer i forbindelse med røykekutt. Tar en når jeg legger meg og en når jeg våkner å natten, den hjelper jo meg til å sove da. Må vel ha høyere dose snart, tar 25 mg pr gang. Livlige drømmer ja, men det syns jeg er godt. Jeg gjør så mye i drømmene som jeg ikke gjør når jeg er våken, fint å være aktiv om nettene. Jo, så lenge det ikke er mareritt, kan det jo være riktig så hyggelig. Jeg hadde mareritt når jeg startet på Brintellix ... og det var ikke gøy. Men det er jo også viktig at du får sove ordentlig om natten og ikke er mer enn normalt i REM-søvn. Du kan lese mer om "Normal søvn" skrevet av leder for Nasjonalt senter for Søvn og Søvnsenter i Bergen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Skrevet 31. oktober 2015 Jo, så lenge det ikke er mareritt, kan det jo være riktig så hyggelig. Jeg hadde mareritt når jeg startet på Brintellix ... og det var ikke gøy. Men det er jo også viktig at du får sove ordentlig om natten og ikke er mer enn normalt i REM-søvn. Du kan lese mer om "Normal søvn" skrevet av leder for Nasjonalt senter for Søvn og Søvnsenter i Bergen.Jeg våkner flere ganger om natta men drømmer for hver gang jeg sovner , står ikke opp før i ti tiden da. I natt var jeg i Jogoslavia, mye fint å se på der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.