Gå til innhold

Er det dette som er livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske trist. Men man har vel skyld i det selv?

Anonymkode: 3cc24...6f6

Skrevet

Vi har et ansvar selv ja, livet er hva vi gjør det til. 

Skrevet

Vi har et ansvar selv ja, livet er hva vi gjør det til. 

hva hvis det eneste man vil er å sove?

Skrevet

hva hvis det eneste man vil er å sove?

Man velger jo selv, selv ligger jeg mye for tiden men får ikke til å sove om dagen. 

Skrevet

Sånn jeg tenker, så har man ikke skyld i symptomer, men funksjon har man skyld i. Vet ikke om det er korrekt men. Jeg er ingen ekspert, for hvis man føler seg sikker så har man ikke kunnskaper.

Anonymkode: 6a647...8d8

Skrevet

Sånn jeg tenker, så har man ikke skyld i symptomer, men funksjon har man skyld i.

Men hva hvis symptomer påvirker funksjon?

Anonymkode: 34db2...b10

Skrevet

Gjør de det da? Det er jo bare å se på rike, vellykka og velrespekterte mennesker med høyst alvorlige lidelser, som bidrar med hundretusenvis, ja, om ikke millionvis med rykende ferske skattekroner.

Skrevet

Det kommer vel an på hva det gjelder? Kanskje. Noen ganger er det tilfeldigheter. Årsak behøver ikke å være det samme som skyld.

Skrevet

Gjør de det da? Det er jo bare å se på rike, vellykka og velrespekterte mennesker med høyst alvorlige lidelser, som bidrar med hundretusenvis, ja, om ikke millionvis med rykende ferske skattekroner.

Ja, det er nok bare å skjerpe seg.

Skrevet

Jeg tror ikke du kommer noen vei med å slå deg selv i hodet. Prøv å finne bare en liten eller stor ting du har lyst til å gjøre i dag bortsett fra å sove.

Nærer du mye selvforakt?

Skrevet

Selvfølgelig påvirker nedstemthet og depresjon funksjonen. Når man er deprimert har man ikke så mye energi og overskudd. Hvorfor vet jeg ikke... Min erfaring er at t.o.m. det å ta en dusj eller pusse tenner, ja kle på seg, gjør en helt utslitt og man har ikke annet valg enn å returnere til sengen. Noe man imidlertid bør tvinge seg selv til, er å spise og drikke tilstrekkelig slik at hjernen og kroppen får nok energi. Selv orket jeg ikke å spise på flere uker (tvangsinnlagt) og var et skjelvende aspeløv etter en dusj. Man skulle ikke tro det, men hjernen bruker mye energi hele døgnet.

Jeg mener derfor at du ikke har skyld i at du ikke orker så mye. Det er ikke bare å "ta seg sammen", ikke med en gang, men gradvis f.eks. sitte i sofaen istedenfor å ligge i sengen. Støvsug stuen. Neste gang støvsuger du stuen og gangen osv. Ta jevnlig noen turer rundt i stuen for å holde blodsirkulasjonen i gang. Utvid gradvis radiusen. Gå korte turer ut. Til postkassen og hjem. Rundt huset/blokken. Ikke still for høye krav til deg selv. Det fører bare til følelsen av å ha mislykkes - og det trenger du ikke nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...