AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Ganske trist. Men man har vel skyld i det selv? Anonymkode: 3cc24...6f6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Ganske trist. Men man har vel skyld i det selv?Anonymkode: 3cc24...6f6Vi har et ansvar selv ja, livet er hva vi gjør det til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Vi har et ansvar selv ja, livet er hva vi gjør det til. hva hvis det eneste man vil er å sove? Anonymkode: 3cc24...6f6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 hva hvis det eneste man vil er å sove?Anonymkode: 3cc24...6f6Man velger jo selv, selv ligger jeg mye for tiden men får ikke til å sove om dagen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Ganske trist. Men man har vel skyld i det selv?Anonymkode: 3cc24...6f6Sånn jeg tenker, så har man ikke skyld i symptomer, men funksjon har man skyld i. Vet ikke om det er korrekt men. Jeg er ingen ekspert, for hvis man føler seg sikker så har man ikke kunnskaper. Anonymkode: 6a647...8d8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Sånn jeg tenker, så har man ikke skyld i symptomer, men funksjon har man skyld i.Men hva hvis symptomer påvirker funksjon? Anonymkode: 34db2...b10 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 Skrevet 26. oktober 2015 Men hva hvis symptomer påvirker funksjon?Anonymkode: 34db2...b10Gjør de det da? Det er jo bare å se på rike, vellykka og velrespekterte mennesker med høyst alvorlige lidelser, som bidrar med hundretusenvis, ja, om ikke millionvis med rykende ferske skattekroner. Anonymkode: 6a647...8d8 0 Siter
AJP Skrevet 27. oktober 2015 Skrevet 27. oktober 2015 Ganske trist. Men man har vel skyld i det selv?Anonymkode: 3cc24...6f6Det kommer vel an på hva det gjelder? Kanskje. Noen ganger er det tilfeldigheter. Årsak behøver ikke å være det samme som skyld. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 Skrevet 27. oktober 2015 Gjør de det da? Det er jo bare å se på rike, vellykka og velrespekterte mennesker med høyst alvorlige lidelser, som bidrar med hundretusenvis, ja, om ikke millionvis med rykende ferske skattekroner.Anonymkode: 6a647...8d8Ja, det er nok bare å skjerpe seg. Anonymkode: 3cc24...6f6 0 Siter
Gondor Skrevet 28. oktober 2015 Skrevet 28. oktober 2015 Ganske trist. Men man har vel skyld i det selv?Anonymkode: 3cc24...6f6Jeg tror ikke du kommer noen vei med å slå deg selv i hodet. Prøv å finne bare en liten eller stor ting du har lyst til å gjøre i dag bortsett fra å sove.Nærer du mye selvforakt? 0 Siter
Elionoe Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Men hva hvis symptomer påvirker funksjon?Anonymkode: 34db2...b10Selvfølgelig påvirker nedstemthet og depresjon funksjonen. Når man er deprimert har man ikke så mye energi og overskudd. Hvorfor vet jeg ikke... Min erfaring er at t.o.m. det å ta en dusj eller pusse tenner, ja kle på seg, gjør en helt utslitt og man har ikke annet valg enn å returnere til sengen. Noe man imidlertid bør tvinge seg selv til, er å spise og drikke tilstrekkelig slik at hjernen og kroppen får nok energi. Selv orket jeg ikke å spise på flere uker (tvangsinnlagt) og var et skjelvende aspeløv etter en dusj. Man skulle ikke tro det, men hjernen bruker mye energi hele døgnet.Jeg mener derfor at du ikke har skyld i at du ikke orker så mye. Det er ikke bare å "ta seg sammen", ikke med en gang, men gradvis f.eks. sitte i sofaen istedenfor å ligge i sengen. Støvsug stuen. Neste gang støvsuger du stuen og gangen osv. Ta jevnlig noen turer rundt i stuen for å holde blodsirkulasjonen i gang. Utvid gradvis radiusen. Gå korte turer ut. Til postkassen og hjem. Rundt huset/blokken. Ikke still for høye krav til deg selv. Det fører bare til følelsen av å ha mislykkes - og det trenger du ikke nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.