AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 Skrevet 27. oktober 2015 Betyr det alltid at vedkommende har eupf? Vi mennesker er forskjellige. Noen er rolige og avbalanserte i de meste situasjoner. Noen eksploderer av alt og ingenting uten forsøk på å ta seg sammen. Noen eksploderer selv om de bruker all sin energi på å ta seg sammen. Og noen klarer å ta seg sammen.Selv mistet jeg lettere kontrollen før jeg begynte på medisiner. Nå kjenner jeg veldig sjelden at det koker så mye i brystet at jeg må bruke all min energi for ikke å eksplodere.Dette handler om adferd. Hvordan en takler vanskelige ting. Men det handler ikke minst om at vi mennesker er veldig forskjellige på hvordan kroppen reagerer på psykiske påkjenninger. En kan ikke skylde alt på umodenhet. Den mest rolige og avbalanserte kunne kanskje eksplodert hvis kroppen reagerte skikkelig på situasjonen.Jeg har ikke så mye greie på det men vi styres også mye av hormoner og andre kjemiske stoffer. Vi har også viljen, men den blir sterkt påvirket av dette. Det gjør at noe som er enkelt for noen kan være utrolig vanskelig for andre. Anonymkode: cdb1b...97f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 Skrevet 27. oktober 2015 Mamma, pappa og meg selv kan fint eksplodere en sjelden gang, ingen av oss har eller hadde eupf. Anonymkode: cc4b9...180 0 Siter
Psychopomp Skrevet 27. oktober 2015 Skrevet 27. oktober 2015 Noen eksploderer av alt og ingenting uten forsøk på å ta seg sammen. Noen eksploderer selv om de bruker all sin energi på å ta seg sammen. Og noen klarer å ta seg sammen.Antisosial, borderline og normal? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 Skrevet 28. oktober 2015 Mamma, pappa og meg selv kan fint eksplodere en sjelden gang, ingen av oss har eller hadde eupf.Anonymkode: cc4b9...180Jeg har forstått det slik her at friske klarer å kontrollere følelsene sine. Noe som alltid har gjort at jeg føler meg mislykket som ikke alltid har klart det. Jeg har lite av disse eksploderende følelsene etter at jeg begynte med medisiner. Så grunnen til at jeg lurer på det er at en av mine nærmeste sliter med det samme. Det får meg til å tenke på hvor mye gener spiller inn. Jeg tror ikke det er så enkelt at det bare er umodenhet som er årsaken til slike utbrudd. Anonymkode: cdb1b...97f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.